Super interessant samtale at have!

Jeg synes at have haft erfaringen at dø i drømme nogle få gange, men jeg kan ikke sætte billeder på mindet. Jeg har været ved at dø utallige gange i drømme, men direkte det at være i drømmen imens man dør, det er sjældent. For mig ihvertfald.
Jeg kan dog huske at der kom en følelse af opgivelse (nærmere følelsen af at det var behageligt og naturligt at 'give slip') over mig. Der kom også en sørgmodig følelse i mig, fordi der var en vis sorg over at forlade det som jeg havde kært i verdenen skønt at jeg følte mig fjern fra det nu hvor jeg var ved at dø (da det var en drøm havde jeg ikke noget minde om noget som helst som var mig kært, men jeg havde bare følelsen af at der var noget jeg var meget glad for. En eller anden fortid som jeg ikke havde billedlige minder om i drømmen. Hvis det giver mening?).
Jeg havde haft følelsen af at være skrækslagen og bange for et par sekunder siden da der var noget som ville dræbe mig, men det øjeblik hvor at jeg var ved at dø forlod alt frygt, stress osv. mig og istedet fik jeg disse følelser af en behagelig opgivelse eller accept, og en smule sorg.
Jeg kan dog ikke huske at have haft en drøm som det du beskriver Moonlight_tiger, hvor jeg har været observerende efter min død. Jeg tror bare at jeg enten vågner eller går i sort inden eller når jeg dør.
Spøjst at du så orange væske komme ud af dig efter din krop var død. Jeg føler at jeg kan relatere til oplevelsen at mærke sit hjerte dø, men er ikke sikker på om jeg har oplevet det i en drøm.