Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Praktisk spørsmål... Fre Aug 28, 2009 11:44 pm
Som helt ny her, brenner jeg inne med noen rent praktiske spørsmål om "god takt og tone" på dette forumet. Jeg har satt meg som mål å lese igjennom alle innleggene på forumet i løpet av de nærmeste dagene. Mens jeg leser gamle tråder, har jeg ofte lyst til å slenge på noen kommentarer, men så tenker jeg som så at for dere er kanskje disse gamle trådene "gammelt nytt" og utdebatert.
Er det uhøfelig av meg å dra frem disse på nytt?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Praktisk spørsmål... Lør Aug 29, 2009 9:27 am
jeg synes, du skal være velkommen til at spørge til de enkelte indlæg. Hvis det har ført til større diskussion, kan du jo sædvanligvis se det længere nede i tråden, når du nu vil læse det hele igennem Takt og tone herinde går ud på, at man taler pænt til hinanden, dvs har man noget at udsætte på de enkelte personer, så formulerer man sig pænt i et forsøg på ikke at støde folk Men det er jeg sikker på, at du gør i forvejen
Fullmåne
Emne: Sv: Praktisk spørsmål... Søn Aug 30, 2009 12:38 am
Takk for hurtig og utfyllende svar, Moonlight_Tiger! Jeg er bare glad for at det er en høflig tone på dette forumet. Personangrep og ufin oppførsel faller ikke i smak hos meg... Saklig uenighet derimot er både opplysende og forfriskende
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Praktisk spørsmål... Søn Aug 30, 2009 1:44 pm
Jeg tror generelt at dette forum er mere modent en så mange andre forummer da vi kan tale ordentligt til hinanden uden at det støder da vi enlig bare gerne vil være klogere på emnet og ikke bare hoppe på hinanden med konflikter ^^ Så at diskutere videre i gamle tråde er altid velkommen hos mig hvertfald
Fullmåne
Emne: Sv: Praktisk spørsmål... Man Sep 07, 2009 11:04 am
Fate: Det du skriver om at: "generelt at dette forum er mere modent en så mange andre forummer da vi kan tale ordentligt til hinanden uden at det støder da vi enlig bare gerne vil være klogere på emnet og ikke bare hoppe på hinanden med konflikter " er jeg hjertens enig i. Det var "omgangstonen" på dette forumet, i tillegg til kunskapsnivået, som fikk meg til å melde meg inn
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Praktisk spørsmål... Man Sep 07, 2009 4:58 pm
Det er fuldt ud acceptabelt at hive selv de ældste og mest støvede emner op igen. Der er absolut intet galt i at genoplive gamle tråde, så det skal hvem som helst altid føle sig frit stillet til. Der er intet uhøfligt eller på anden vis dårligt ved det. Takt og tone er som de andre så fint har sagt blot dét, at tale pænt og respektfuldt til hinanden og udvise seriøsitet omkring de okkulte videnskaber. Herinde prøver vi så vidt muligt at undgå de "fluffy bunnies", samt individer der ikke har anden interesse end provokation og latterliggørelse, som man desværre har set lidt for meget af på andre fora.
Indtil videre synes jeg, alting herinde har været helt i top, og vi har ikke haft nogle problemer.