Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Hvilke former for magi bedriver dere? Tors Sep 10, 2009 10:41 pm
Driver alle med magi her på forumet? Eventuelt, hva slags form for magi er det dere utfører?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Tors Sep 10, 2009 10:59 pm
Min opfattelse er, at stort set alle de aktive herinde har en eller anden praktisk kendskab til magi, også selvom der er nogle som jeg selv, som sjældent laver deciderede ritualer. Hovedsaglig gør jeg mig i "wiccanske" ritualer - dog uden at hidkalde gudinden og guden hver gang, jeg nøjes med at hidkalde ånden, men det har anden årsag. Sædvanligvis er hensigten med ritualet en form for velsignelse - sidst lavede jeg et ritual over en halskæde, som jeg havde købt til minde om min tid i viborg med min kæreste, hvor jeg lavede et langt ritual hvor jeg om åndens velsignelse - og for at komme hele vejen rundt bad jeg om hvert af elementernes og også guden og gudindens velsignelse og om at så længe jeg bar denne halskæde, ville jeg aldrig glemme, hvad jeg havde været igennem i viborg, og uanset hvor lang tid og hvor stor afstand der var mellem min kæreste og jeg, så måtte vores kærlighed bestå.
Kun én gang har jeg lavet et ritual af anden hensigt. Jeg havde en meget uønsket beundrer - nogle år yngre end jeg selv og for at være ærlig en rigtig plage. Besøgte ham på et tidspunkt, og da jeg intet problem har med at sove i samme seng som en kammerat, så længe jeg er single, sov vi i hans seng. Jeg vågnede næste morgen ved at hans hånd kæmpede for at komme ned i mine natbukser, og han svor at han havde sovet. Anyways. Jeg lavede et ritual, hvor jeg ledte hans begær andetsteds hen, og to dage senere fik jeg en besked fra ham, hvor han fortalte, at han havde fået en kæreste, og han var voldsomt forelsket.
Udover det prøver jeg at lave LBRP dagligt, men er kommet ud af rytmen, da farmand ikke forstår at han ikke må forstyrre, når døren er lukket...
Men det er min erfaring med magi i praksis
//Maiken
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Fre Sep 11, 2009 8:48 am
Jeg praktisere så shamansk "magi". Som man siger i min kultur "hvert skridt er en bøn". Jeg har levet en del ritualer efterhånden af mange forskellige hensigter, men kun for at hjælpe. Jeg lavede mit sidste i går over en drømmefanger jeg har lavet til min kæreste som han får i dag. Han lider nemlig af mange onde drømme og søvnløshed så jeg fik mine medicindyr og mit totemdyr til at hjælpe mig med at beskytte ham mod det og hjælpe ham af med hans stress.
Jeg har lavet beskyttelses ritualer, drømmerejser, tromme og totemrejser for mig selv i nogle år nu og bliver ikke træt af det ^^
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Fre Sep 11, 2009 12:33 pm
Jeg praktiserer regelmæssigt basale magiske operationer såsom LBRP og LBRH, og dertil gør jeg brug af diverse operationer til invokation af Elementerne og de planetariske kræfter (såfremt jeg skal bruge dem til noget specifikt). Jeg praktiserer ligeledes også regelmæssige magiske "øvelser" såsom givet af Franz Bardon i hans fremragende værk, Initiation into Hermetics. Ydermere har jeg udført konsekration/indvielse af talismaner, scrying, påkaldelse af visse engles kræfter til specifikt brug, evokation af Elementaler, dæmoner, engle mm. samt lidt andet her og der.
Jeg er magiker med fokus på magi i den vestlige mysterie tradition, og på trods af jeg er glad for Bardons magiske øvelser samt visse Golden Dawn praktiseringer, så er jeg meget gammeldags mht. magi, og jeg følger derfor gerne de gamle lærdomme ret tæt - lærdomme fra diverse grimoires, Agrippas Three Books of Occult Philosophy, Barrets The Magus, The Kybalion osv. Jeg er hertil også ret kræsen mht. magiske praktiseringer, idet jeg afskyr "indbilnings magi" (ren og skær mental masturbering der desværre er så populær den dag i dag), og jeg vil personligt have håndgribelige resultater. Det er derfor, jeg godt kan lide de gamle lærdomme herom, idet de beskæftigede sig med førstehånds oplevelser af operationerne og deres resultater. Udeladt var alle mulige psykologiske indgangsvinkler med absurd spekulation og overfortolkning. Man praktiserede magiske operationer på den HÅRDE måde, og man fik derfra resultaterne smidt lige i ansigtet. Så var det såre simpelt, at tage tingene for præcis hvad de var, da der ikke var andet i det! Noget som for mange såkaldte magikere i dag ikke oplever, da de har en forkert indstilling og indgangsvinkel til magi og derfor ikke praktiserer det korrekt.
Tesposinus
Fullmåne
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Fre Sep 11, 2009 3:44 pm
Jeg blir helt fasinert av dine gjennomtenkte svar, Tesposinus!
Men jeg sitter igjen med en hel del spm etter å ha lest din forklaring på hva slags magi du utfører. Nå kan det hende at disse spm dukker opp pga språkforvirring eller at jeg ikke har satt meg godt nok inn i diverse "faguttrykk" innenfor magien, men jeg tar sjansen på å virke litt kunnskapsløs, for å få svar på det jeg ikke helt forstår. Hva er "planetariske krefter?" Hva definerer du som "innbildningsmagi" og hva mener du med førstehåndsopplevelser av operasjonene? Hva mener du med psykologiske innfalsvinkler? Og hva er den "HÅRDE" måte å praktisere magi på? Hva mener du er feil med inngangsvinkelen til magi-praktiseringen i dag?
(Jeg spørr ikke for å kverulere, men fordi jeg undres, bare så det er sagt. Er meget kunnskapshungrig på dette feltet...)
Takknemlig for svar...
Fate: Takk for utfyllende svar! Jeg er litt usikker på hva som skiller "shamanistisk magi" fra f.eks magi innenfor heksekunsten og wicca...
M_T: Fysj, for en ekkel opplevelse du hadde... Godt at magien din ga slike positive resultater!!!
Jobber dere aktivt for å videreutvikle dere selv innenfor magi?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Fre Sep 11, 2009 4:50 pm
hvert ritual er med til at udvikle en "magisk"... tesposinus og jeg har ofte snakket om det med en bedre formulering, men den er helt væk i mit hoved lige nu. Dog passer jeg på, at jeg ikke hopper for dybt ud, for der kan være konsekvenser af magi, som man ikke kan håndtere, hvis man ikke er klar til det åndeligt. Fx har jeg en enkelt gang prøvet at udføre fjernhealing på en kammerat - han fik det bedre af det, så det virkede, til gengæld fik jeg det voldsomt dårligt bagefter, hvor hans smerter var blevet overført til mig, og jeg var svimmel og udmattet. Så det er jeg ikke klar til igen lige med det første
delta
Antal indlæg : 76 Join date : 07/04/09 Age : 33 Geografisk sted : birkerød
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Søn Sep 13, 2009 2:16 pm
for det første er jeg troende så jeg gennemgår ritualer ved højtiderne det er det eneste tidspunkt hvor jeg ikke behøver at opnå magiske effekter for mig handler det bare om tro. med hensyn til alt andet magi jeg bruger prøver jeg at komme så tæt på kernen som overhovedet muligt, hvad den kerne er ved jeg ikke endnu men jeg fortsætter med at søge. og som tesponsius formulerede så fantastisk
Citat :
Man praktiserede magiske operationer på den HÅRDE måde, og man fik derfra resultaterne smidt lige i ansigtet
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Man Sep 14, 2009 3:08 am
Fullmåne skrev:
1. Hva er "planetariske krefter?" 2. Hva definerer du som "innbildningsmagi" og... 3. hva mener du med førstehåndsopplevelser av operasjonene? 4. Hva mener du med psykologiske innfalsvinkler? 5. Og hva er den "HÅRDE" måte å praktisere magi på? 6. Hva mener du er feil med inngangsvinkelen til magi-praktiseringen i dag?
Jeg er virkelig ked af, hvis mit svar var lidt "tåget" eller udetaljeret. Det var ikke min mening. Men jeg har en forfærdelig tendens til at skrive indlæg, der er lidt for lange til tider, så jeg prøver, hvor muligt, at fatte mig i korthed. Men jeg skal med glæde uddybe mine svar, såfremt det er okay, hvis dette indlæg bliver lidt længere.
Jeg tillod mig at numere dine spørgsmål, så vi kan tage dem ét efter ét. Håber det er okay med dig, Fullmåne.
1. Planetariske kræfter er de æteriske kræfter, der refererer til de 7 ældgamle planeter (Saturn, Jupiter, Mars, Solen, Venus, Merkur, Månen). Dette betyder naturligvis ikke kræfter, der oprinder fra selve de fysiske planeter, men kræfter, eller æteriske energier, hvorfra de fysiske planeter er et produkt - en fysiske manifestation. Jeg har skrevet en laaaaaaaaaaaang tråd om universets skabelse som undervist i de okkulte videnskaber, der forklarer disse æteriske kræfter samt deres tilknytning til hinanden og de fysiske manifestationer i Assiah (derved Malkuth) - det fysiske plan. Her har du linket, hvor jeg skrev om universets oprindelse, Vibrations loven samt De To Modstridende Kræfter: Universets Skabelse. Håber du finder denne tråd behjælpelig.
2. Indbilningsmagi er mit eget hjemmebiksede udtryk, for lige præcis hvad ordet siger - såkaldt magi der ikke har nogen substans, men blot er noget, man "bilder sig selv ind". Dette er med al respekt overfor de personer, der praktiserer dette perspektivt med glæde og uden ydere krav, da jeg på ingen måde siger, denne form for magi ikke virker. Mit problem med det er blot, at man ikke VED, om det virker, fordi det ofte er indbilning og ikke nødvendigvis noget konkret. Jeg er, hvad man vel godt kan kalde hardcore okkultist, så jeg tror fuldt og fast på de æteriske kræfter i universet, som man lærer at forstå, mestre, håndtere og manipulere i de okkulte videnskaber såsom magi, alkymi, divination osv.! Jeg har altid oplevet på førstehåndsbasis, hvor virkelige de okkulte videnskaber er!! Og disse videnskaber er præcis, hvad ordet hentyder til - VIDENSKABER! De er også kunster, da de kræver personlig involvering/spirituel involvering som en "ingrediens", med mangel på et bedre udtryk. Men de er også lige så meget videnskaber, som de fysiske videnskaber, der tager form af matematik (Agrippa og Barret taler meget om hvor meget magi der er at finde i tal også - ikke sandt, Maiken?! ), kemi, biologi, fysik etc. Dette betyder, at en okkultist (hvad enten alkymist, magiker, astrolog osv.) er en videnskabsmand/kvinde! Derfor har jeg altid haft en "okkult videnskabelig" indgangsvinkel til praktisering af magi. Det hele er et system indenfor forståelse af de æteriske kræfter, hvorved Universet er blevet skabt og hænger sammen, og korrekt applikation af disse kræfter i henhold til de universelle love, bringer de resultater, der er uundgåelige derfra - loven kaldet "Cause & Effect". Dette er hvad jeg elsker, fordi det betyder, at magiske operationer, alkymiske operationer osv. er ganske virkelige, hvad enten folk vil det eller ej!
3. Førstehånds oplevelser af magiske operationer er min måde hvorpå at sige, magikerne førhen praktiserede operationerne som krævet, og så fik de lov til at opleve resultaterne personligt og direkte uden "filtrering" af den ene eller den anden slags. Praktiserer man et magisk ritual som det bør praktiseres, er det uundgåeligt at opleve dets resultat. Begynder man at fortolke psykologisk osv., risikerer man at misforstå den tekniske funktion i ritualet og derved udføre det ukorrekt, og derfor ikke opnå det "korrekte" resultat. Med andre ord... hvad man arbejder hen imod får man! Arbejder man hen imod at blot få en mental orgasme, er det ALT man får. Men arbejder man hen imod noget konkret, manifesteret (hvilket dog er sværere og kræver mere), får man det!
4. De psykologiske indgangsvinkler der er så populære i "moderne" magi praktisering, er vores handikap, idet mennesker i dag ved for mange ting. Der er stadig et uendeligt hav af ting, størstedelen af os ikke forstår eller overhovedet ved noget om, men vi tror, vi ved en farlig masse, og på trods af denne viden bringer meget godt med sig, så bringer den også et stort handikap. Vi har svært ved at tage ting for, hvad de er, fordi vi så gerne vil ændre det og pakke det ind i kasser vi forstår og kan acceptere på et "normalt" plan. Det er smukt, at de okkulte videnskaber har så åbent et forhold til verden i dag (i hvert fald i de fleste lande), at man kan praktisere det frit, uden chance for at blive inviteret til en senaftens barbecue arrangeret af ens lokale inkvisation. Men desværre er det blevet så populært den dag i dag, at der er flere og flere mennesker, der ikke burde have noget med okkultisme at gøre, som beskæftiger sig med det på ét eller andet plan. Dette lyder måske diskriminerende, men det er ikke min hensigt. Dog er dette nødt til at siges... der er folk, der ikke er egnede til at studere og praktisere de okkulte videnskaber - folk der er uværdige. Dette lyder så groft, men det er blot et faktum, at folk der ikke har den rette ånd, mentalitet og indstilling til det, er uegnede til praktisering af alkymi, magi, astralt arbejde osv. Dette har okkultister sagt i årtusinder, og det er herfra ordet "okkult" (fra det latinske "occultus") kommer - "skjult", idet disse lærdomme blev hemligholdt for omverden, både pga. deres voldsomme kraft men også pga. vigtigheden i ikke at videregive dem til de uværdige. Denne værdighed refererer som sagt til ånd, mentalitet og instilling. Hvis man ikke kan forstå det ikke-fysiske (det æteriske), er amn anset for uværdig til at lære f.eks. magi. Har men en overfladisk og useriøs eller udedikeret attitude til studiet og praktiseringen af f.eks. magi, er man også anset for at være uværdig.
Min pointe med dette er, at der er alt for mange mennesker den dag i dag, der ikke har den rette mentalitet og ånd omkring okkultisme, og derfor egentlig ikke kan forstå og acceptere dens lærdomme, på trods af hvor logiske de er, og derfor har én eller anden trang til at gøre det hele mere "jordnært", så de endelig kan acceptere det. Har man et sådant behov, er det fordi, man ikke har den rette ånd og mentalitet til at beskæftige sig med disse guddommelige videnskaber, og så bør man holde sig fra dem. Det disse mennesker gør, er at forsøge på at gøre alting mere "acceptabelt", ved at psykologisere tingene - et handicap vi har fra C. G. Jungs fejlfortolkning af alkymi ved at påstå alting blot var symbolsk for psykologiske processer. Hvis vi pludselig siger, at alle de fantastiske ting som fortidens magikere påstod at se og opleve, blot er "i ens eget hoved", SÅ kan mange flere mennesker pludselig hoppe med på vognen, da de så kan "acceptere" de okkulte videnskabers lærdomme. Dette er efter min personlige mening helt forkert! Visse ting i Universet, skal man tage for hvad de er for at kunne forstå dem, og overfortolkning af tingene, samt ændring heraf for at passe til ens egen forståelse, ender med at gøre man misforstår dem i stedet for at forstå dem. Så al denne psykologiske tingeltangel omkring magi er ikke godt, da den modarbejder det egentlige, hvis du forstår, hvad jeg mener. Hvis man tror, det hele blot er mentalt, narrer man jo sådan set blot sig selv, og lader sig leve i en illusionsverden (uden at begynde en vild filosofisk debat om hvad der er virkeligt, og hvad der ikke er...) fremfor det egentlige. Tror man alt sit magiske arbejde blot er mentalt, arbejder man ligeledes med DENNE indstilling. Og gør man dét, får man også de efterfølgende resultater - med andre ord, arbejder man kun med henblik på at "se" en "ånd", der blot er ens egen "underbevidsthed", så er dette også alt man får frem, fordi det er dét, man stræber efter. Sindet er hurtigere at komme igennem til, end de egentlige æteriske krlfter i Universet, der er nødvendige at påvirke for at opnå de EGENTLIGE resultater.
5. I moderne tid er for mange moderne magikere (og her mener jeg EGENTLIGE magikere og ikke de "psykologiske okkultister" ) blevet overbevist om, at de gamle grimoires var fuldte med "blinds" og bedrag for at vildlede de uindviede. Grunden til dette er simpelthen ren og skær mangel på viden og forståelse. Mange moderne magikere har fundet ud af, at diverse magiske operationer kan udføres, uden behov for at løbe nøgen rundt på en kirkegård klokken 2 om natten med en død hane i hånden, hvis blot er sprøjtet udover hele ens femogtyveøre! Igen, pga. menneskers egoisme, har man draget konklusionen, at sådanne instruktioner fundet i diverse grimoires blot var misledninger for at skræmme de "uvidende" væk. Dette er absolut ukorrekt! I dag er den moderne indgangsvinkel til praktisering af magi TRÆNING! Dette er i høj grad inspireret af mysterie ordener såsom Rosencreuzerne og The Hermetic Order of the Golden Dawn, da disse har været to af de største bidrag til moderne praktisering af magi - de fleste lærdomme i dag omkring magi indeholder Golden Dawn (G.D.) materiale i den ene eller anden form.
Denne magiske træning er for at udvikle magikeren spirituelt og derved hans/hendes kræfter, hvilket naturligvis vil gøre mere avancerede magiske operationer lettere at udføre, idet magikeren er mere kraftfuld. Men magiske operationer kan også udføres af folk med mindre kraft, hvis denne kraft opdrives på et andet plan - alt dette refererer til "Naturlig Magi" og "Direkte Magi" (eller "Personlig Magi" - det som Barret kaldte "Celestial Magic"). Jeg troede, jeg havde skrevet et indlæg om dette på et tidspunkt (har nævnt det ganske kort i indlægget om Universets oprindelse), men jeg kan ikke finde det. Så hvis det var en privat besked eller mail, vil vedkommende så ikke være så venlig at sende det videre til mig, så jeg kan putte passende indhold herind i denne tråd?
In any case... de "mærkværdige" krav som diverse grimoires ofte har til deres operationer (flå øjnene ud på en sort hane, køl den glødende klinge i en blanding af pimpernel saft og gæslinge-blod, skaf søm fra et barns kiste etc.), er slet ikke vildledninger eller noget lignende. Disse grimoires blev oprindeligt skrevet med primært fokus på Naturlig Magi, od derfor tages der ikke højde for, hvor meget magisk kraft læseren evt. har udviklet igennem årene, så man lærer operationerne på et plan, hvori hvem som helst der blot udfører instruktionerne korrekt og med tilstrækkelig dedikation (den spirituelle involvering - den endelige ingrediens i magiske operationer), vil opnå de ønskede resultater. Alle disse sære og makabre instrukser er ikke til for at for læseren til at væmmes. De indeholder alle naturlig magisk kraft pga. deres tilknytninger til de pågældende æteriske kræfter/energier, og derfor har de alle deres rolle at spille i den magiske operation. Forskellige ting kan sagtens udelades, men jo mere man udelader, jo mere svækker man kræften i operationen, og jo mere er resultatets opnåelse afhængigt af magikerens individuelle kraft.
At praktisere magi på den "hårde" måde refererer til denne måde at praktisere tingene på - på den måde, man blev instrueret i uden filtrering og udvanding af fejlfortolkning og psykologisering. Folk i Agrippas tid tog en grimoire, og fulgte instrukserne til punkt og prikke! De gik ud og skar et stykke reb, hvormed en mand var blevet hængt, de skar hovedet af et lig for at plante det i jorden med bønnerne i munden, de drog blod fra diverse dyr etc., etc. Jeg siger ikke, folk skal være mere kriminelle og gale i hovedet for at praktisere magi. Jeg siger blot, at folk dengang gjorde det på den hårde måde, og det gav dem kraftfulde resultater, man ikke kunne tage fejl af. Og fordi folk havde bedre kendskab til okkultisme dengang, tog de tingene for HVAD DE VAR, og gav sig ikke til at overfortolke og mentalisere alting. Min mening er, at man bør ikke nøjes med noget, og burde derfor arbejde efter konkrete resultater af den ene eller anden slags. Når man får sådanne konkrete ting "smidt lige i ansigtet", er man heller aldrig i tvivl på nogen måde om ægtheden deri! Gav alt dette mening?
6. Jeg tror, jeg fik dækket dette i de forskellige ovennævnte indlæg.
Jeg beklager meget det lange indlæg, men jeg håber, det var til hjælp mht. yderligere forståelse af, hvad jeg skrev tidligere. Ellers er du altid velkommen til at spørge løs, og så giver vi den gas igen!
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Fullmåne
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Man Sep 14, 2009 12:26 pm
Tusen takk for utfyllende svar, Tesposinus!!!
Dine innlegg kan aldri bli FOR lange, bare så det er sagt Innenfor et slikt emne, skal det mye til før svarene blir for utfyllende, så bare fortsett å skriv mye du!
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Man Sep 14, 2009 2:55 pm
Hej Fullmåne Jeg ved ikke hvor godt jeg kan svare på dit spørgsmål med shamanisk magi da jeg ikke kender særlig godt til heksekunst og wicca, men jeg kan da prøve at forklare.
Jeg laver meget healende magi hvor jeg for lov til at bruge Ånden/Kræften fra naturen plus mit totemdyr og mine medicindyr til at finde en årsag til hvorfor noget er galt. De er der altid hos mig hvis jeg har brug for dem. Det kræver bare en bøn om de vil hjælpe mig også er det op til dem om det skal virke. Det er ikke altid de vil hjælpe så man må bare være tålmodig og vente på at de gider
Ellers er det meget med at have indsigt i sig selv. Man skal kunne kende sig selv til det yderste før man ville kunne heale andre. Så der er meget meditation over ens dybeste og skumleste tanker. Og hvis man ikke kan se dem i øjnene så kan man ikke se dem i øjnene som man skal heale. Man skal selv være healet før man kan heale andre.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Man Sep 14, 2009 3:43 pm
Fate skrev:
Man skal selv være healet før man kan heale andre.
Dette kunne jeg godt lide, Fate. Vi alkymister siger ligeledes: "Hvis du ikke har transmuteret dig selv indvendigt, hvordan kan du da håbe på at kunne transmutere noget udenfor?"
Fullmåne, jeg er super glad for, du ikke har noget imod lange indlæg da disse er mit "handikap"! Så jeg lover dig, at hvis du stiller mig spørgsmål, så svarer jeg løs så godt jeg kan!
Mange venlige hilsner,
T.
delta
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Ons Sep 16, 2009 12:36 am
til Tesposinus
med hensyn til at skære ned på "værktøj" i occulte "ritualer" så tror jeg lidt at du tager fejl, min oplevelse er nemlig at man søger efter noget der er ligeså godt, for eksempel her 6 måneder tidligere i mit liv, besluttede jeg mig for at praktisere noget divination der krævede at jeg skaffede mig 7 eller 9 kiste søm, men eftersom at det både er forkert og ulovligt at stjæle fra en kirkegård, satte jeg mig ned og tænke "ok søm fra en dødemans kiste, ikke en mulighed, det essentielle må være den døds energy der er i sådanne søm, de spære til et vist punkt noget dødt inde" mit alternativ: der lå et hus et stykke væk fra der hvor jeg bor nu, hvor et gammelt ægte par var død uden varsel på en og samme nat, det var sommer så man kunne ikke se at lyset i det nordlige værelse på øverste etage var tændt også om dagen, min pointe er at der gik ca 7 til 11 dage før man fandt ud af det her så man kunne vel sige at det hus på en eller anden måde blev deres kiste. tilbage stod huset og ventede på at blive revet ned så jeg tog derover om natten og gik rundt i huset for at finde disse omtalte søm.
personligt mener jeg at jeg udelatte nogle ting fra den oprindelige beskrivelse af hvad man burde gøre. hvad mener du
min pointe er at mange mennesker søger et alternativ (hvis nødvendigt) som ikke er ulovligt. så er der naturligvis frygt
ps ja jeg har let ved at blive usikker på de sandheder jeg kender men det er fordi at jeg er nød til at forholde mig skeptisk i forhold til min religeon (satanisme), men det er fordi der er så mange forskellige "sandheder om satan" og endnu flere "sataniske bibler" for slet ikke at snakke om alle det store sandhedsfylgte propheter der bruger deres guddommelige magt til at skabe en website. for slet ikke at nævne min egen almighty sarcasm
undskyld jeg er træt nu og kommer med insane ramblings jeg retter beskeden for blandede ord i morgen med mindre at det ikke er nødvendigt
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Ons Sep 16, 2009 10:41 am
Hej Delta!
Jeg sagde heller ikke, at man ikke kunne udelade det ene eller det andet. Jeg sagde blot, at jo mere man udelader, jo mere svækker man den generelle kraft i operationen, og det virker egentlig til, du er enig trods alt. Det at du prøvede at finde en erstatning for søm fra en død mands kiste, viser jo også, at du alligevel gjorde, hvad du kunne for at anskaffe søm, der havde oplagret æterisk energi fra et menneskes død. Så du har faktisk gjort det samme og alligevel ikke udeladt noget - du erstattede blot én ting med noget andet af samme natur. Mine førstehåndserfaringer siger mig, at det naturligvis ville være langt mere kraftfuldt, at bruge de egentlige kistesøm, pga. forholdet de har til æteriske "døds-energier" fra den gældende person, men samtidigt er jeg overbevist om, at dit valg var næsten lige så kraftfuldt.
Min pointe er bare, at du sådan set ikke udelod noget alligevel, så jeg forstår ikke dit argument. Min egen erfaring viser mig, at jo mere man udelader, jo svagere bliver operationen. Men samtidigt har denne erfaring også vist mig, at man kan erstatte visse ting med andet - så længe det er tilstrækkeligt kraftfuldt. Det er tydeligvis også dette, din egen erfaring har bevist overfor dig, ikke sandt?! F.eks. kan man godt erstatte urtesprinkleren fra Clavicula Salomonis med et bæger, der indeholder samme magiske symbolik, men det er ikke nær så kraftfuldt, da den æteriske indflydelse fra urterne mangler. Dette kan man dog igen råde bod på ved at tilføje ekstra kraft på anden vis - evt. via speciel konsekration og lign.
Tesposinus
Fullmåne
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Ons Sep 16, 2009 11:09 am
Der fikk jeg besvart mitt neste spørsmål, uten å løfte en finger Det har altså konsekvenser, å ikke følge oppskriften tl punkt og prikke...
Det hjelper kanskje ikke om det er samme urt, med et annet sortsnavn heller? (Jeg har en oppskrift, "vistnok" fra en eldre norsk grimoire, som inneholder Salvia divinorum, men siden denne Salvien er forbudt både å innføre og bruke i Norge, lurer jeg litt på hva jeg bør erstatte denne med. En annen Salvie, med helt andre virkestoffer eller en annen urt med tilsvarende virkestoffer? Droget skal ikke inntas, så ...)
Hva hadde dere valgt?
delta
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Tors Sep 17, 2009 12:36 pm
i så fald tror jeg bare at jeg misforstod dit indlæg
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Tors Sep 17, 2009 6:48 pm
Det må du undskylde, Delta... det har nok været fordi, jeg ikke har været tydelig nok i mine til tider små-tågede forklaringer. Sorry...
Fullmåne, de forskellige planter har diverse æteriske egenskaber pga. deres ikke-fysiske oprindelse samt deres forhold til specifikke aspekter (f.eks. indeholder blod kraftfuld livsgivende energi, bl.a. fordi den har så tæt et forhold til bevaring af fysisk liv i mennesker og dyr). Hvis du derfor skal bruge en bestemt urt (eller noget andet for den sags skyld), er det bedst, hvis du ved hvorfor denne urt/genstand skal bruges til lige netop dét og dét. Således vil du også vide, om du kan erstatte den med andet, der har samme eller lignende æteriske egenskaber, ligesom Delta gjorde med sømmene fra huset frem for kisten.
Håber dette var til lidt hjælp.
Tesposinus
P.S. Fortæl gerne hvad urten skal bruges til helt præcis - hvad er det for en opskrift, hvordan opskriften skal bruges, er det røgelse, olie, salve, hvad andre ingredienser indeholder den etc.
Sidst rettet af Tesposinus Lør Sep 19, 2009 5:08 am, rettet 1 gang
Fullmåne
Emne: Sv: Hvilke former for magi bedriver dere? Lør Sep 19, 2009 2:37 am
Den skulle ha vært brukt i et "Luna-rituale" i natt. Og da i form av røkelse. Har bestemt meg for å utsette ritualet til neste mørke måne, og håper jeg frem til da har funnet noe som kan erstatte denne salvien.