Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Lidt flere spørgsmål til jeres meditationsvaner Man Sep 14, 2009 8:48 pm
Ja hej igen Jeg er blevet lidt inspireret af Fullmåne, som nu endelig har sat lidt gang i dette forum igen, og jeg kom til at tænke på, hvor ofte I mediterer, og i hvilken anledning ellers?
Og mediterer I over bestemte ting, eller?
En sidste ting: hvordan er jeres "meditationsstilling"? Altså, er det den klassiske skrædderstilling med håndflader opad mens I siger "aoam" eller?
Ja, det var det, jeg håber, I tager jer tid til at svare
//Maiken
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Lidt flere spørgsmål til jeres meditationsvaner Tirs Sep 15, 2009 12:15 am
Moonlight_tiger skrev:
Jeg er blevet lidt inspireret af Fullmåne, som nu endelig har sat lidt gang i dette forum igen...
Takk for rosen, M_T! Hvis jeg har vært med på å gi dere en dytt i retning av et høyere aktivitetsnivå her inne på forumet, så er det svært gledelig! Men, når det er sagt så vil jeg gjærnel retunere rosen og si at DU er en sterk medvirkende årsak til at jeg har funnet meg så godt til rette her inne...
Som jeg har nevnt tidligere, dette forumet er uten tvil det mest spennende forumet innenfor det alternative & okkulte i hele skandinavia! Derfor må vi alle sammen være med og sørge for at det fortsetter å utvikle seg i positiv retning. Det er et felles ansvar som hviler på alle oss som er medlemmer her.
Det var digresjonen. Over til det egentlige temaet Meditasjon.
Jeg prøver å sette av tid til meditasjon hver eneste dag. Tidlig på dagen og gjærne nok en runde sent på kvelden/natten. Hva jeg mediterer over, varierer rett meget. Jeg benytter meg av forskjellige meditasjonsmetoder.
I perioder er det"Chakra-meditasjon" jeg bedriver (arbeider med energisentrene) Noen ganger er det relatert til det jeg jobber med innen magien. Andre ganger kan det være krystallmeditasjon. Den enkleste forklaringen jeg kan gi, er det jeg til enhver tid er opptatt av, gjennspeiler seg også i meditasjonen. Jeg benytter en 4 - 5 forskjellige meditasjonsmetoder, alt etter hvilket formål jeg har med meditasjonen.
Min meditasjonsstilling er den som ikke anbefales! Jeg ligger på ryggen. (Har en totalt ødelagt rygg... Det medfører at det å sitte for min del er svært smertefult. Og å sitte helt i ro over en lengre periode... gir meg et smertehelvete!)
Hva med deg, T_M? Mediterer du?
"Bønn er å snakke til Gud, meditasjon er å lytte til Gud." -Yogi Amrit Desai-
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Lidt flere spørgsmål til jeres meditationsvaner Tirs Sep 15, 2009 5:32 am
Mine metoder varierer ligeledes meget, da det er afhængigt af, hvilke meditationer jeg udfører.
Jeg udfører f.eks. specifikke visualiserings meditationer som magisk træning, meditationer der involverer manipulation af eksterne æteriske kræfter, samt deres interne haldvel. Jeg udfører alkymiske meditationer af diverse slags enten over metaller, urter, substansen jeg arbejder med, alkymiske illustrationer, eller den spirituelle side af alkymiske operationer - f.eks. det at udføre spirituel calcination. Dertil udfører jeg også forskellige former for chakra meditation.
Så "AUM" meditationen er kun én form, og der er bogstaveligt talt et uendeligt hav a meditationer, alt afhængigt af, hvad du laver, og hvad du vil med meditationen.
Teknik-mæssigt... jeg sikker personligt i skrædderstilling, det vi på japansk kalder fudôza (som betyder "korrekt sæde"), da dette er godt til at holde ryggen ret. Det kan dog være hårdt for folk, der ikke er vant til det - eller folk der som Fullmåne har rygproblemer. Men ellers er det også god praksis at sidde behageligt på en stol med ryggen ret (som mange okkultister faktisk anbefaler). At ligge ned er super godt faktisk, såfremt man IKKE falder i søvn! Jeg kan selv godt lide at ligge ned, når jeg skal udføre visse ting.
Fullmåne skrev:
Som jeg har nevnt tidligere, dette forumet er uten tvil det mest spennende forumet innenfor det alternative & okkulte i hele skandinavia! Derfor må vi alle sammen være med og sørge for at det fortsetter å utvikle seg i positiv retning. Det er et felles ansvar som hviler på alle oss som er medlemmer her.
En super god indstilling du har, og jeg er absolut enig!! Du skal være ganske velkommen til at fortælle andre i Norge om foraet, hvis du evt. skulle kende nogen, der måske også kunne være interesseret. Moonlight_tiger har ligeledes gjort et super godt stykke arbejde ved at reklamere for foraet igennem hendes Messenger profil!
Til jer der hele tiden har gjort jeres for at holde dette forum aktivt: Tusind tak skal I have! Det betyder meget, at der er folk, som gerne vil bidrage, og som gerne vil gøre deres for at gøre dette forum så hyggeligt, interessant og spændende som vi kan! Og ligeledes tak til Fullmåne, vores nyeste medlem som virkelig har fået sat skub i vi andre igen!!
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Lidt flere spørgsmål til jeres meditationsvaner Tirs Sep 15, 2009 3:01 pm
Tak for rosen fullmåne og tesposinus
Hvad angår mine egne vaner, kan de ligge på et meget lille sted. Jeg vil gerne sætte mig ned og meditere dagligt, men så længe jeg bor hos min far (argh jeg hader det), så er privatliv desværre en meget lille del af dagligdagen, og hvis jeg endelig får privatliv er det efter en lang dag på uni, hvor jeg er så træt at jeg kan stå op og sove.... (billedligt talt... jeg ville nok falde omkuld og vågne af det)
I starten, da jeg var flyttet herover, visualiserede jeg inden jeg lagde mig til at sove hver aften. Det lyder måske nok lidt plat, menjeg savnede min kæreste så meget, at jeg hver gang jeg lagde mig i sengen, visualiserede hele lejligheden og hvordan min kæreste ville sidde i sin stol med sin computer eller sin xbox, hvis jeg stadig var der, og så "gik" jeg rundt og sagde godnat til ham som havde jeg været der i virkeligheden.
Altså, det var ikke egentlig meditation, men en vis effekt havde det, da mine drømme i den periode blev mere og mere livagtige. Så for at gøre en lang historie kort er det ved at være nogen tid siden, at jeg sidst har mediteret rigtigt - ikke alene pga min far, men også pga at jeg er voldsomt udmattet når jeg kommer hjem. Så ja, jeg ved det er dårlige undskyldninger, og jeg arbejder på at tage mig selv i nakken og komme videre
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Lidt flere spørgsmål til jeres meditationsvaner