Som nevnt i en annen tråd, er jeg i ferd med å skrive et magisk rituale (Hva kaller dere dette for på dansk? Spells? Galder? Trolldomsritual? Magisk formel?...) for en god og trygg jakt med et rikt utbytte.
I et slikt rituale er det mange faktorer å ta hennsyn til.
(De dyrene vi jakter etter pga kjøttet, må for det første oppholde seg i de områdene vi jakter.
Det må ikke være for mange rovdyr til stede i samme området, for da vil alle hjortedyrene trekke til andre og mindre farlige steder, hvor rovdyrpopulasjonen er betydelig mindre.
Hjorteviltet som i dette tilfellet er elg, rådyr og hjort, men ikke rein, må ha en balansert famile/kjønnsriktig sammensetning, slik at vi kan skyte kvoten vi har blitt tildelt, uten at dette vil innvirke negativt på neste års produksjon av kalver/kje.
Osv.
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke blod fra meg selv for å forsterke virkningen på dette ritualet.
Mine våpen, i dette tilfellet flere jaktrifler av div. kaliber skulle i utgangspunktet oljes med olje tilsatt mitt eget blod, for å gjøre våpnene mere "dødlige/treffsikre" etter indiansk skikk.
Jeg hadde tenkt å risse inn runen "Ælgir" som er både en jaktrune og en sterk beskyttelsesrune. (Det er ikke ufarlig å jakte i områder med så mye bjørn, som det er i de traktene vi jakter)
Og jeg hadde planlagt et rituale ved nymåne hvor jeg skulle kaste min sirkel og påkalle elementvokterne og ofre blod til jaktgudinnene Diana, Hera og Artemis, for en vellykket jakt.
Men, etter det du T. har skrevet om blodets (og plantenes) eteriske egenskaper, har jeg blitt svært skeptisk til om dette er "riktig" bruk av blod...
Jeg er åpen for både innspill og gode råd.