Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Lorte sne! Fre Mar 12, 2010 9:16 pm
Ja da er jeg tilbake etter noen uker i Karibien. Nærmere bestemt den Dominikanske republik. Det var utrolig deilig med 30 varmegrader, sol, palmer og paradisiske hvite sandstrender.
Men kom hjem til 27 minus, frosne vannrør, frosent kloaknett, 1,5m snø... Phu
Ute laver snøen ned etter et par dager med mildvær som førte til oversvømmelser, flom, ras, stengte veier, stengt jernbane... Telen går 2,5 m ned i jorden!!! Så alt vannet flyter oppe på den frosne bakken...
Ja, ja... Det blir nok vår (forår) i år også, selv om den nok lar vente på seg.
Fentowers
Antal indlæg : 138 Join date : 11/01/10 Age : 56 Geografisk sted : Gentofte
Emne: Sv: Lorte sne! Fre Mar 12, 2010 10:24 pm
Ahhhh det lyder vel nok dejligt Fullmåne - hjerteligt velkommen tilbage. Havde faktisk også tænkt, at det var lang tid siden, du havde skrevet her på forummet. Og sidst du skrev var du lige blevet kørt ned, så ind imellem sendte jeg dig et par tanker... og så har du "bare" været i Caribien
Må været hårdt at komme hjem til 27 minusgrader... Her i Danmark er det så småt begyndt at blive lunere... Og det meste er sneen er forsvundet (i hvert fald her i Gentofte).
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Lorte sne! Lør Mar 13, 2010 12:17 pm
Takk Fentowers! Både for velkomsthilsenen og de tankene du sendte meg...
Så heldig dere er som snart er fri for snø! Bare i natt har det kommet 15 nye cm. Så snødybden er nå på 1,68 på flat mark. Phu...
Feriestedet ble valgt kort tid før vi dro. Valget stod mellom Jordan, Madeira og Karibien. Som vanlig sjekket jeg med Runene om det var noe spesielt å ta hensyn til. For Madeira fikk jeg frem ødeleggelse og død! Svaret var så klart og utvetydig, at Madeira ble strøket fra listen øyeblikkelig. Jordan har nattefrost, dermed gikk Karibien av med seieren.
Etter at vi kom hjem har jeg sjekket opp hvorfor Runene advarte meg mot Madeira. Og jeg ble ikke overrasket over å lese om flom og ødeleggelser. Mange døde og savnende. Det værste uværet på 100 år...