Emne: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Fre Mar 05, 2010 8:56 am
Hej, alle!
Jeg har skrevet om denne magiske operation før, men idet jeg synes, den hører mere hjemme herinde, syntes jeg, at jeg lige ville lave en opdateret udgave til at smide ind i denne afdeling. Herefter vil jeg fortsætte lidt i denne dur med LBRH og MPE/MPR også, til de der skulle være interesserede.
LBRP er uden tvivl ét af de mest berømte magiske ritualer indenfor moderne rituel/ceremoniel magi, og det blev oprindeligt skabt af grundlæggerne af Golden Dawn ordenen. Det menes, at Mathers var manden bag ritualet (idet han var skaberen af så mange andre indenfor deres system), og han fik inspirationen til det via Eliphas Levis lærdomme, hvori Levi bl.a. nævnte, at hvis man ville beskytte sig yderst kraftfuldt, så skulle man omringe sig med pentagrammer og de fire ærkeengle for Elementerne. Pentagram Ritualet i G.D. traditionen er et yderst simpelt men smukt, teknisk og kraftfuldt. Derfor er det ideelt til daglig praktisering med henblik på magikerens spirituelle udvikling såvel som den praktiske faktor af beskyttelse og renselse.
Pentagram ritualerne gør brug af Elementernes kræfter - invokation heraf såvel som "banishing" (bandlysning eller fjernelse) via Element-kræfterne. Detaljerne herbag er omfattende, så lad os kigge på det i fremtiden. På dette tidspunkt, lad det række med denne illustration, der viser pentagrammet med dets alkymiske symboler for Elementerne:
Jord: Symbolet ud for venstre "ben" Vind: Symbolet ud for venstre "arm" Vand: Symbolet ud for højre "arm" Ild: Symbolet ud for højre "ben" Ånd: Symbolet ud for "hovedet" (toppunktet)
LBRP er kun den generelle banishing variant af Pentagram Ritualet (eller Pentagram Formularen som er dens tekniske betegnelse), og der er et LIRP - Lesser Invoking Ritual of the Pentagram - der er en generel invokations variant heraf. Dertil er der ydermere GBRP og GIRP: Greater Banishing Ritual of the Pentagram og Greater Invoking Ritual of the Pentagram, respektivt. Til sidst er der SBRP, Supreme Banishing Ritual of the Pentagram, og SIRP, Supreme Invoking Ritual of the Pentagram, der begger kræver intimt kendskab til detaljerne bag Pentagram Formularen samt forholdsvis omfattende erfaring med magisk praksis generelt, idet disse to operationer er noget avanceret i forhold til de generelle og "Greater" varianterne. Vi vil kigge på dem alle én efter én, så de der er interesseret kan praktisere dem. Jeg håber, I vil nyde få noget godt ud af disse indlæg.
Tesposinus
Sidst rettet af Tesposinus Fre Mar 05, 2010 3:57 pm, rettet i alt 4 gange
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Fre Mar 05, 2010 9:18 am
LESSER BANISHING RITUAL OF THE PENTAGRAM
Først lige et lille kig på, de dele man kan sætte LBRP op i.
Første Del: Udfør "Det Qabalistiske Kors" Anden Del: "Tegn" pentagrammerne Tredje Del: Påkald Elementernes fire ærkeengle Fjerde Del: Afslut cirklen Femte Del: Udfør "Det Qabalistiske Kors" som afslutning på ritualet
Inden vi går i gang med selve ritualet, skal vi dog lige studere lidt omkring vibrering af hvad der typisk refereres til som ”Words of Power” (guddommelige navne, magiske ord osv.), da det er en teknik, der bruges hyppigt i LBRP samt andre ritualer i det moderne magiske samfund.
VIBRERING AF KRAFTORD
Denne teknik til at udtale gudommelige navne og andre kraft-ord i magiske operationer er meget velkendt i det moderne okkulte samfund, og den er meget benyttet. Den blev tillige skabt (eller gjort populær, såfremt Rosenkreuzerne også havde benyttet den siden deres etablering) af grundlæggerne af Golden Dawn, og idet denne okkulte orden er den mest berømte af slagsen, og dens lærdom den mest praktiserede indenfor moderne magi, er det ikke så sært, dens vibreringsteknik er velkendt og velbenyttet.
Det der er tale om, hvad angår denne teknik, er det at yderligere ”aktivere” den æteriske kraft, diverse ord og navne er tilknyttet. Da det at blot benytte ordene sætter magikeren i kontakt med de pågældende kræfter, er det selvsigende, at man kan øge denne kraft ved at give udtalelsen af ordene noget ”ekstra”. Dette gør man ved at ”vibrere” dem. Denne vibrering skal ikke forstås blot som fysisk vibration af ordet. Der er tale om æterisk vibrering for at sætte ordets udtalelse i harmonisk resonans, med selve den kraft ordet er tilknyttet. Dette gøres ved at fysisk forlænge ordets udtalelse sammen med en tilhørende visualisering.
Det man gør er, at tage en dyb indånding, hvori man forestiller sig ordets kraft/ordets essens blive oplagret i én selv med indåndingen, og så udtaler man ordet – lad os bruge ADONAI som et eksempel – trukket langt ud i hele udåndingen for at give det tiden til at resonere harmonisk med den pågældende kraft. Således:
Dertil visualiserer man, at ordet vibrerer igennem éns krop (Mikrokosmos) og ud igennem hele universet – igennem al eksistens (Makrokosmos). Man skal prøve at føle, hvordan ordet vibrerer indeni én selv, og dertil visualisere hvordan det vibrerer igennem hele universet, og derved vækker den kraft ordet er tilknyttet.
Når man forstår, hvordan denne vibrering af kraft-ord fungerer, kan man ligeledes sagtens se, hvordan det naturligvis ikke er nødvendigt at benytte denne teknik i magiske operationer for at opnå success. Men samtidigt er det også åbenlyst, hvor meget denne metode forøger kraften, i brugen af de guddommelige navne og magiske ord som benyttes i ens magiske ritualer og ceremonier.
LESSER BANISHING RITUAL OF THE PENTAGRAM
FØRSTE DEL - DET QABALISTISKE KORS Trin 1: Stil dig i dit tempel-område (eller hvor du nu end vil udføre ritualet) med ansigtet mod øst. Trin 2: Visualisér at du bliver større og større, og at du vokser op gennem skyerne, op gennem atmosfæren, ud igennem solsystemet, ud igennem galaxerne, ud igennem hele Universet igennem samtlige eksistensplaner... visualisér at du vokser så stor, at du til sidst fylder hele Universet/al eksistens. Trin 3: Når du har nået denne størrelse, visualisér da, ca. en 15-20 cm over dit hoved, en kugle af det reneste og skarpeste hvide lys - et lys så skarpt at det normalt ville blænde dig øjeblikkeligt, men hvilket det dog ikke gør. Det smerter ikke engang dine øjne at kigge på det. Vid at dette er Kether* - føl den guddommelighed der kommer derfra. Trin 4: Når du har etableret Kether over dit hoved, løft da din højre hånd op (pegende med din pegefinger, pege- og langefinger sammen, hele hånden, din tryllestav, kniv eller hvad du nu end måtte bruge her) og penetrér Kether. Tag en dyb indånding og træk lyset ned til dit hoved ved at tage hånden (eller det magiske instrument) ned til hovedet og berør din pande, samtidigt med at du vibrerer ATAH. Trin 5: Nu skal du visualisere en konstant stråle af lyset fra Kether gå derfra ned i dit hoved. Og herfra skal du igen tage en dyb indånding mens du trækker hånden (eller instrumentet) ned til dit bryst. Berør dit bryst, visualisér lysstrålen fortsætte fra Kether, igennem din krop helt ned til dine fødder og vibrér MALKUTH. Trin 6: Berør nu din højre skulder med hånden (eller det magiske instrument) mens du tager en dyb indånding. Visualisér lysstrålen skyde ud fra dit bryst og ud til højre i en længde af, hvad der ville svare til din udstrakte højre arm, og vibrér samtidigt VE-GEBURAH. Trin 7: Kør nu hånden over til din venstre skulder, mens du tager en dyb indånding, berør skulderen, se en lysstråle af Kethers hvide lys skyde ud fra dit bryst ud til venstre på samme måde som før på den modsatte side, og vibrér nu VE-GEDULAH. Trin 8: Åben nu armene ud til siderne, så du danner et kors i dette kors af Kethers hvide lys, som du lige har dannet. Tag igen en dyb indånding og vibrér LE-OLAHM. Trin 9: Saml nu hænderne foran dit bryst, tag endnu en dyb indånding og vibrér AMEN. (Der er intet specifikt religiøst over ordet AMEN. Det bliver blot også brugt religiøst.**) Trin 10: Stå her og føl kraften fra dette kors af rent hvidt lys fra selveste Kether i så lang tid, du har lyst til – 10 sekunder eller 10 minutter. Det er op til dig. Men bare lige en 5-10 sekunder er tilstrækkeligt. Føl hvordan du er blevet fyldt med denne høje, æteriske kraft, og hvordan det har ophævet dig fra at være, blot den du er i din dagligdag, når du håndterer "jordlige" anliggender, til en magus der gør brug af guddommelige kræfter .
ANDEN DEL - PENTAGRAMMERNE Trin 1: Bevæg dig nu hen til den østlige del af tempelrummet/værelset (eller hvor du nu end måtte befinde dig). Er der et alter foran dig, skal du gå udenom det MED solens retning. Med andre ord, gå venstre om det, ikke højre om. Trin 2: Når du står her i øst med ansigtet i samme retning, tegn da pentagrammet som vist her nedenunder i samme rækkefølge. Tegn det med din højre hånd (igen med pegefinger, tryllestav, dolk eller lign.) og start nede fra venstre hofte (dvs. start nede i venstre hjørne af pentagrammet - dets venstre "ben"), kør derefter op til din hovedhøjde (toppen af pentagrammet), derfra ned til din højre hofte (pentagrammets højre "ben"), derfra diagonalt op til venstre skulderhøjde ca. (pentagrammets venstre "arm"), så videre vandret ud til højre foran skulderen (højre "arm") og til sidst diagonalt ned igen til starpunktet i venstre hoftehøjde. Så ender pentagrammet med at have en størrelse på omtrent fra dit mellemgulv til dit hoved. Visualisér pentagrammet som bestående af linier af blå ild.
Trin 3: Peg nu ind i pentagrammets centrum med din hånd (eller dit magiske instrument), tag en dyb indånding og vibrér YOD HEH VAV HEH. Visualisér at pentagrammet blusser op, når du vibrerer Navnet. Trin 4: Mens du stadig har din hånd i pentagrammets center, gå da cirkulært over til syd og tegn derved en linie af brilliant hvidt lys fra det østlige pentagrams centrum over til syd (til hvad der nu vil blive det sydlige pentagrams centrum). Trin 5: Gentag nu processen fra Trin 2 og Trin 3 her i syd, men vibrér Navnet ADONAI. Trin 6: Bevæg dig nu (som før) over til vest, og derved tegn endnu en kvart-cirkel af hvidt lys der nu går fra øst til vest. Tegn her endnu et pentagram som før, men vibrér denne gang EHEIEH. Trin 7: Gentag det hele igen over til nord, men vibrér nu AGLA. Trin 8: Gå nu til sidst over til øst igen med linien af hvidt lys, så du ender med at have en komplet cirkel bestående af en ring af det pureste hvide lys (ligesom i Kether), og som i hvert af de fire verdenshjørner har et pentagram af blå ild forseglet med kraftfulde guddommelige navne. Trin 9: Vend herfra tilbage til centrum (evt. bag alteret) igen, og sørg for at gå/dreje MED solens/urets retning.
TREDJE DEL - PÅKALDELSEN AF ÆRKEENGLENE Trin 1: Stil dig med armene ude igen i form af et kors (eller stil dig med hænderne foldet foran brystet som i slutningen af ”Det Qabalistiske Kors”), visualisér igen korset dannet af Kethers lys i dig og sig med dedikation:
"Foran mig, RAPHAEL" (vibrér Raphaels navn).
Visualisér ærkeenglen over Luft-Elementet dukke op i øst - visualisér Raphael (samt de andre ærkeengle) som værende en mægtig skabning, større end almindelige mennesker, med mægtige vinger, stå med ryggen til dig/fronten ud fra din cirkel. Visualisér Raphael havende en gul kåbe på med violette kanter, violet bælte og lign. Visualisér Raphael holde en Caduceus stav i den ene hånd (se diagrammet forneden).
Føl en brise komme fra Raphael. Trin 2: Sig nu, igen med dedikation:
"Bag mig, GABRIEL" (vibrér navnet)
Visualisér ærkeenglen over Elementet Vand dukke op bag dig i vest, igen med ryggen mod dig. Visualisér Gabriel i en blå kåbe med orange kanter, bælte osv. og holde et bæger hævedet over hovedet med begge hænder. Føl den kolde, våde fornemmelsen af vand komme fra Gabriel. Trin 3: Sig nu:
"Ved min højre hånd, MICHAEL" (vibrér navnet)
Visualisér ærkeenglen over Ild-Elementet i syd - visualisér Michael i en rød kåbe med grønne kanter, bælte etc. og med et flammende sværd i højre hånd. Føl den intense varme fra Michael som stod du tæt på et stort bål. Trin 4: Sig nu til sidst:
"Ved min venstre hånd, AURIEL" (vibrér navnet)
Visualisér ærkeenglen over Jord-Elementet dukke op i nord. Visualisér Auriel i en sort kåbe med hvide kanter, bælte osv. og holde et bundt hvede i den ene hånd. Føl soliditet og den kølige, faste fornemmelse af jord komme fra Auriel. Trin 5: Når du står her i midten af din cirkel, visualisér da alle fire ærkeengle i deres respektive hjørner. Føl dem... VID at de ER der! Kalder du på ærkeenglene på den rigtige måde, så kommer de! Føl de mægtige Element-kræfter fra disse fire skabninger, og hvordan det balancerer dig og dine omgivelser.
FJERDE DEL - AFSLUTNINGEN AF CIRKLEN Trin 1: Mens du stadig står her i korsets tegn, omringet af de fire ærkeengle for Elementerne og pentagrammerne i verdenshjørnerne, sig da med samme dedikation som i ærkeenglenes påkaldelse:
"For omkring mig flammer pentagrammerne, og indeni mig skinner den seks-strålede stjerne."
Når du siger "...og indeni mig skinner den seks-strålede stjerne", visualisér da et hexagram bestående af linier af gyldne flammer indeni dig i din solar plexus sektion.
Trin 2: Her kan du stå og føle den rensende, beskyttende og balancerende kraft fra ritualets alle dele (det qabalistiske kors, pentagrammerne, de guddommelige navne, ærkeenglene, Elementerne osv.), så længe du har lyst, eller så længe du føler passende. Herefter afsluttes ritualet med "Det Qabalistiske Kors".
FEMTE DEL - DET QABALISTISKE KORS Udfør her igen "Det Qabalistiske Kors" for at lukke dit LBRP.
Ritualet er slut!
NOTER TIL TEKSTEN FOROVEN *Kether = Den højeste Sephirah på "Livets Træ". Dvs. det højeste eksistensplan af de 10 planer (og æteriske kræfter) der udgør "Livets Træ" – eksistensplanet der leder til skaberen af universet ("The All", "The One Mind", Gud... hvad man selv foretrækker at kalde den). Se venligst Qabalah sektionen her på foraet for mere info.
**Jeg nævner dette, i tilfælde af ordet AMEN skulle ”genere” visse individer, der ikke bryder sig om Kristendom eller Jødedom, så de er klar over, dette ikke nødvendigvis har nogen specifikt kristen eller jødisk tilknytning.
Som en sidste bemærkning... såfremt du ikke har plads til at lave en større cirkel, kan du sagtens blot rotere på stedet, når du tegner pentagrammerne. Så kan du altid, når cirklen er komplet, visualisere den udvide sig til den størrelse du ønsker.
Sidst rettet af Tesposinus Fre Mar 05, 2010 9:32 am, rettet i alt 2 gange
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Fre Mar 05, 2010 9:29 am
Her er en lille oversigt over hele LBRP, som er god at benytte til memorisering af ritualet og dets diverse retninger og ord.
1. Panden: ATAH 2. Brystet: MALKUTH 3. Højre skulder: VE-GEBURAH 4. Venstre skulder: VE-GEDULAH 5. Korsets tegn: LE OLAHM 6. Fold hænderne foran brystet: AMEN 7. Pentagrammet i øst: YHVH (YOD HEH VAV HEH) 8. Pentagrammet i syd: ADONAI 9. Pentagrammet i vest: EHEIEH 10. Pentagrammet i nord: AGLA 11. ”Foran mig, RAPHAEL” 12. ”Bag mig, GABRIEL” 13. ”Ved min højre hånd, MICHAEL” 14. ”Ved min venstre hånd, AURIEL” 15. ”For omkring mig flammer pentagrammerne, og indeni mig skinner den seks-strålede stjerne.” 16. Panden: ATAH 17. Brystet: MALKUTH 18. Højre skulder: VE-GEBURAH 19. Venstre skulder: VE-GEDULAH 20. Korsets tegn: LE OLAHM 21. Fold hænderne foran brystet: AMEN
Hvis nogen herinde skulle være interesseret i den oprindelige engelske udgave af operationen, så sig venligst til og jeg skal med glæde smide endnu en oversigt ind på originalsproget.
Tesposinus
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Fre Mar 05, 2010 3:46 pm
Hvad angår praktiserings rutine... hvis man ikke har nogen erfaring med f.eks. LBRP, LBRH, MPE osv., så anbefaler jeg at man praktiserer LBRP dagligt mindst én gang om dagen (om morgenen efter man er stået op, eller om aftenen lige inden man går i seng - selv synes jeg godt om at gøre det inden sengetid) i en 2-4 uger først. Derefter kan man tilføje LIRP, LBRH og MPE. Men disse (specielt to sidstnævnte) bør ikke praktiseres fra starten af, såfremt man er forholdsvis uerfaren mht. udførelse af magiske operationer. Har man god erfaring med diverse magiske operationer er det dog fint at køre med dem alle fra starten af. Man skal blot være selvkritisk, idet LBRH og MPE er lidt mere avancerede end LBRP. Ikke det helt store, men dog tilstrækkeligt til, det kan være lidt for meget for én i starten. Jeg husker selv, da jeg engang i sin tid startede med disse magiske operationer, hvordan succesfuld praktisering af LBRH føltes lidt "længere væk" end LBRP. Dette stod på i et par uger, før det begyndte at føles på samme plan.
God fornøjelse på jeres vej af spirituel udvikling!
Tesposinus
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Mar 09, 2010 3:55 pm
Hej, alle!
Her en lille illustration som eksempel på, hvordan de flammende blå pentagrammer visualiseres i LBRP (og LIRP også for den sags skyld)...
Håber I må få noget ud af den.
Tesposinus
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Aug 03, 2010 3:23 pm
For øyeblikket driver jeg og leser litt om Arabisk Magi/Islamsk magi. Min ustoppelige trang til ny viten gjorde meg nysgjerrig på forskjellene mellom det som blir karakterisert som "vestlig" magi og Rouhaniat. (I de fleste islamske land er det strengt forbudt å drive med okulte syssler og magi, og det kan straffes med døden)
Den kjente okulte forfatteren Ninive Shadrach får følgende spørsmål: (Har bl.a. skrevet bøkene "Magic That Works" og "Deadly Names") -"How fundamentally different do you find Rhouhaniat when contrasted with Western Esoteric Ceremonial Magic?"
Og han svarer:
"To me, world view and philosophy are the differences that most Western Ceremonial Magicians have the hardest time with. I would say that the motto of Western Esoteric Ceremonial magic tends to be more ‘my mind has no limitations and magic is the ultimate expression of my will'. Old style Rouhani magic would be more ‘Spirit has no limitations and I am a vessel for Divine manifestation'."
Men hva har dette med LBRP å gjøre tenker du kanskje nå...
I et intervju med overnevnte forfatter får Shadrach dette spørsmålet: " It's been said by some of your detractors that you have said that the Lesser Banishment Rite of the Pentagram is ineffectual against Djinni; why is that?"
Og han svarer: "We use specific rituals for banishing the Jinn in our art that serves no other purpose. What I said was that the LBRP wasn't an effective ritual for banishing the Jinn or for keeping them away from you. This is true based on experience of having done thousands of LBRP's in my life time and on ritual analysis. I am honestly surprised that this statement has generated too much discussion. Maybe it's time to go underneath the hood on this one:
Let me start first with a quote from Israel Regardie's own book The Golden Dawn'. He says on page 281 of the 6th edition: "This Lesser Ritual of the Pentagram is only of use in general and unimportant invokations. Its use is permitted to the Outer that Neophytes may have protection against opposing force, and also that they may form some idea of how to attract and come into communication with spiritual and invisible things."
Let's look at this statement from Regardie. He himself says it is for general and unimportant invokations use only. I wouldn't place Jinn in this category. It was given to neophytes and I don't believe this part of our art should be undertaken by a magician with neophyte skills. He refers to an opposing force, but that is vague. A mugger coming at you with a gun would count as an opposing force. However, I doubt you would rely on the LBRP as your means of primary defense against a mugger with a gun. Jinn can be as dangerous physically to you as an armed person. They have individuality; they have free will; they have consciousness and can think; and they are able to affect your reality physically. They are not a blind force. They are just like people and just like with any other dangerous individual you need to rely on appropriate measures. The LBRP or SBRP for that matter wouldn't be an appropriate measure in my books against a person or Jinn individual trying to physically harm me, but your mileage may differ.
It would be fair to ask me at this point: ‘Are you saying a physical magical circle is appropriate?' My answer to that would be the ancient magicians believed them to be. They were drawn in the wild to protect against assassins, raiders, thieves, and wild beasts like wolves and pumas. They were designed to provide physical protection, but the details of that is another topic.
Let's go back to the LBRP ritual itself. The next thing to point out is that it lacks any specific charge directly related to the Jinn or any spirit for that matter. The verbal component of the ritual consists of adoration to God, followed by chanting the names of God in four directions, declaring the angels to be present around you in only four directions, declaring the presence of pentagram before you and the hexagram behind you, and then finally the same adoration. You probably noticed that we are declaring the angels to be there and not really inviting them through evocational means. This makes sense because you are not expecting the angels to be physically there. Why else would so many ceremonialists rely on imagination and visualization when it comes to angels? They are symbolically there and not physically. This is a psychically positive exercise. When done with a devotional and spiritual inclination, it can open your mind to higher vibrations. On page 54, Regardie talks about its use in getting rid of obsessive or negative thoughts. However, you are not taking the necessary steps to invite the angels to be there to protect you from harm physically. It is passive: "Before me is Raphael [period]" versus active "O Raphael come before me here in so and so by the power of so and so names and do so and so." This lack of charge is present throughout the whole ritual. You may be opening yourself to energies, but you are not giving them a specific purpose to go with. Like Regardie said, this ritual was for beginners and general working and for that purpose it is a good ritual.
Finally, let me make what counts as a controversial statement in modern circles. Regardie says the ritual is designed to aid the neophyte in attracting and communicating with spiritual and invisible beings. Wait a minute! Let me repeat that with bolding: "ATTRACTING and communicating with spiritual and invisible beings!" What is the difference between the banishing and invoking rituals of the pentagram? The only unique difference is the way you DRAW the pentagram. That means the pentagram symbol itself serves dual purposes. You can talk about intent and will, but for all general purposes you don't physically do that much different except that. I don't personally believe a symbol both inherently attracts and repel the same beings at the same time. My position is that the pentagram is a protective sacred symbol like a cross, a hexagram, or a few others, but magically it works to open doorways and attract spiritual forces only. I remember in the Golden Dawn we only gave the neophyte the LBRP. They didn't get the invocation part till Zelator. Still, many of the neophytes who did the LBRP regularly began to experience visitations. Our counter argument was that doing the rituals ‘lit them in the astral' and we gave them the Rose Cross to use to seal and protect themselves. Every time they did the LBRP, they basically opened the door and attracted things to them blindly and without control. This point wasn't missed by Regardie who states on page 308 concerning the Rose Cross: "It encloses the aura with a protection against outside influences. It is like a veil. The pentagrams protect, but they also light up the astral and make entities aware of you. They are more positive for magical working. When much distracted, use the Pentagrams to banish and the Rose-Cross to maintain peace." Effectively, he is saying when your psychically diffused go ahead and do the LBRP to clean your psychic mind of its clutter, but then do the Rose Cross or all those uninvited spirits will be attracted to you and bring chaos to your life. Based on this I would say, go ahead and use the LBRP to ‘attract' the Jinn to you, but don't rely on it for peace before or afterward.
I can say with confidence that the LBRP is a beautifully well designed ritual with specific intent that doesn't include the Jinn. My feeling on this is that it has over time taken a larger-than-life purpose. It became the defining ritual of a magician and the expectations for it may be more than the ritual was meant to do originally. In the end, it isn't my opinion and Regardie's that really matter; it is the results you get and that should be your guide here."
Hmmm.... Jeg ble litt betenkt av det jeg leste.
Hva mener dere andre som har mere erfaring med dette enn det jeg har?
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Ons Aug 04, 2010 7:27 am
Aaahh, gode gamle Broder Moloch fra England! Ja, han har en masse godt at byde på. Skal dog ærligt indrømme, jeg aldrig havde læst dette interview før nu, så tak for indlægget, Fullmåne.
Ja, folk har længe haft for voldsomme tendenser til at anse LBRP for at være ét eller andet ultimativt magisk ritual, hvorimod det er yderst basalt. Det er smukt, ja... det er kraftfuldt, ja... det er særdeles effektivt på diverse områder det dækker, ja... men det er langt fra ultimativt. Det er derfor, der stadig eksisterer så mange andre ting også, såsom Rose Cross ritualet (som nævnt i interviewet), LBRH, GBRP, SBRP, de forskellige grimoire-relaterede renselser etc. Til spirituel udvikling er LBRP og LIRP lige så gode som så meget andet mht. den generelle "sidegevinst" af åndelig ophøjelse, men med specifikt fokus herpå bør man naturligvis kigge mere på de operationer, der er direkte målrettet dertil såsom generel invokation af planetariske kræfter, zodiac-kræfter, Element-kræfter etc., Rising in the Planes osv.
Dog må jeg sige, at jeg dog er lidt uenig med Ninive Shadrach mht. den begrænsede brug af LBRP, idet han drager et argument ind i form af folks oplevelser af tiltrækning af æteriske eksistenser som resultat af gentagen praktisering af ritualet. Dette er ikke et decideret argument, da der ligeledes er folk, som igennem længere tid i deres begyndende dage praktiserede LBRP dagligt, og aldrig så noget som helst som resultat heraf! Her taler jeg af personlig erfaring, da jeg engang i sin tid, da jeg begyndte at praktisere LBRP, gjorde dette dagligt igennem måneder uden at opleve nogen som helst form for æterisk eksistens værende tiltrukket af mit arbejde. Min pointe er, at hvis han bruger folks oplevelser af tiltrækning af disse eksistenser som argument, dur det ikke i og med det modsatte ligeledes er tilfældet. Der er tale om hvert enkelt individs personlige spirituelle udvikling og deres praktisering af esoteriske "øvelser", og "bivirkninger" dette medbringer. Derfor ER jeg dog særdeles enig med Ninive Shadrach i, at det vigtigste er individets egen personlige erfaring med pågældende magiske operationer, da vi alle er forskellige. Tillad mig at bruge et krigskunst/kampkunst element som eksempel:
Folk der opfatter, hvad vi på japansk kalder "sakki" ("Døbringende Intention"), beskriver oplevelsen heraf meget forskelligt, fordi vi alle er forskellige. Men det er ikke desto mindre, nøjagtigt samme resultat der finder sted, uanset hvordan det subjektivt opfattes af det pågældende individ.
Håber denne "rambling" kunne bruges til noget...
T.
Lucifer -BANDLYST-
Antal indlæg : 355 Join date : 07/04/11 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Apr 26, 2011 3:00 am
Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal vibrere alt muligt og lave pentagrammer. Det er vel blot at invokere ærkeenglene/elementernes herrere og få dem til at danne og rense cirklen og ved at identificere sig med dem bliver man vel også selv renset? Hvad gør LBRP speciel?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Apr 26, 2011 5:02 pm
Lucifer skrev:
Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal vibrere alt muligt og lave pentagrammer. Det er vel blot at invokere ærkeenglene/elementernes herrere og få dem til at danne og rense cirklen og ved at identificere sig med dem bliver man vel også selv renset? Hvad gør LBRP speciel?
Simpelt: Fordi det er LBRP!
Nej, al spøg til side... grunden til du vibrerer alle disse guddommelige navne og lign., tegne pentagrammerne, visualisere det ene og det andet, er simpelthen fordi at LBRP er designet på den måde. Naturligvis kan du finde et have af andre måder at rense på. I de gamle grimoires renses der typisk på en mere "materiel" måde ved brug af vievand og røgelse, sammen med inkantationer (typisk i form af bønner og lign.). Bardon renser via intet andet an magusens sind - ingen udtalelse af hebræiske navne, latinske inkantationer eller andet. Kun direkte manipulation af pågældende æteriske energier via éns eget sind. Ydermere kan du finde andre renselser i diverse moderne bøger om ceremoniel magi, du kan sikkert finde andre igen i Wicca praktiseringer osv., osv.
Så selvfølgelig kan du gøre brug af andre metoder end som undervist i LBRP, LBRH og lign. magiske operationer. Men at spørge hvorfor man skal gøre sådan og sådan, når man sagtens blot kan gøre dette og dette, er hurtigt besvaret ved at blot sige: Fordi sådan er pågældende ritual. Men dette er jo ikke ensbetydende med, at dette ene specifikke ritual, er det eneste rigtige, og at alle andre ikke fungerer. Hvordan vil man så ellers forklare, alle de andre magiske operationer til renselse og velsignelse der fungerer lige så fint?
Men hvis det er fordi, du gerne vil vide, hvorfor LBRP er designet som det er, så er det pga. Mathers (én af GD grundlæggerne der var nøgleindividet i dannelse af GD's og RR et AC's praksis) kombinerede alt det, han personligt var overbevist om, ville gøre et simpelt ritual (dvs. uden brug af en masse kompliceret apparatur såsom censer, vievand etc.) så kraftfuldt som muligt. Levis lærdomme om sindets vigtighed indenfor magusens praktiseringer (hvoraf hans inspiration kom til fra Barrets information herom), sammen med hvad han sagde om at beskytte sig ved at omringe sig med pentagrammer samt de fire Elementers ærkeengle, såvel som Mathers' ekstensive viden om Qabalah og diverse magiske operationer fra gamle grimoires, var grundlaget for hans dannelse af LBRP, som vi ser det i dag.
Håber dette gav lidt svar på dit spørgsmål.
T.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Ons Apr 27, 2011 1:32 am
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Simpelt: Fordi det er LBRP!
Nej, al spøg til side... grunden til du vibrerer alle disse guddommelige navne og lign., tegne pentagrammerne, visualisere det ene og det andet, er simpelthen fordi at LBRP er designet på den måde. Naturligvis kan du finde et have af andre måder at rense på. I de gamle grimoires renses der typisk på en mere "materiel" måde ved brug af vievand og røgelse, sammen med inkantationer (typisk i form af bønner og lign.). Bardon renser via intet andet an magusens sind - ingen udtalelse af hebræiske navne, latinske inkantationer eller andet. Kun direkte manipulation af pågældende æteriske energier via éns eget sind. Ydermere kan du finde andre renselser i diverse moderne bøger om ceremoniel magi, du kan sikkert finde andre igen i Wicca praktiseringer osv., osv.
Så selvfølgelig kan du gøre brug af andre metoder end som undervist i LBRP, LBRH og lign. magiske operationer. Men at spørge hvorfor man skal gøre sådan og sådan, når man sagtens blot kan gøre dette og dette, er hurtigt besvaret ved at blot sige: Fordi sådan er pågældende ritual. Men dette er jo ikke ensbetydende med, at dette ene specifikke ritual, er det eneste rigtige, og at alle andre ikke fungerer. Hvordan vil man så ellers forklare, alle de andre magiske operationer til renselse og velsignelse der fungerer lige så fint?
Men hvis det er fordi, du gerne vil vide, hvorfor LBRP er designet som det er, så er det pga. Mathers (én af GD grundlæggerne der var nøgleindividet i dannelse af GD's og RR et AC's praksis) kombinerede alt det, han personligt var overbevist om, ville gøre et simpelt ritual (dvs. uden brug af en masse kompliceret apparatur såsom censer, vievand etc.) så kraftfuldt som muligt. Levis lærdomme om sindets vigtighed indenfor magusens praktiseringer (hvoraf hans inspiration kom til fra Barrets information herom), sammen med hvad han sagde om at beskytte sig ved at omringe sig med pentagrammer samt de fire Elementers ærkeengle, såvel som Mathers' ekstensive viden om Qabalah og diverse magiske operationer fra gamle grimoires, var grundlaget for hans dannelse af LBRP, som vi ser det i dag.
Håber dette gav lidt svar på dit spørgsmål.
T.
Jeg synes ikk det gav svar på mit spørgsmål. Jeg forstår ikke hvorfor man skal vibrere de forskellige navne og lave pentagrammer når man blot kan få ærkeenglene til at danne og rense cirklen og derved en selv. Hvad skal det til får?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Ons Apr 27, 2011 5:02 am
Lucifer skrev:
Jeg synes ikk det gav svar på mit spørgsmål. Jeg forstår ikke hvorfor man skal vibrere de forskellige navne og lave pentagrammer når man blot kan få ærkeenglene til at danne og rense cirklen og derved en selv. Hvad skal det til får?
Okay... som jeg sagde, er disse metoder benyttet, idet de kombinerer kraftfulde tilgange magisk praksis, som derved forøger styrken i det pågældende ritual.
Lad mig spørge dig: Hvordan vil du få ærkeenglene til at danne din cirkel samt rense den og dig? Ved at evokere dem? I så fald er der allerede tale om en særdeles omfattende og kraftfuld operation, der alligevel kræver rensning før denne ligeså. Har du andre idéer om at få ærkenglene til at udføre disse opgaver for dig? Ved at visualisere dem? Er det tilstrækkeligt? Så er vi jo i færd med det, jeg omtalte tidligere - at blot gøre brug af sindet og intet andet. Ikke at dette er ubrugeligt - tvært imod! Men så kommer vi endnu engang ind på, hvordan ritualer som LBRP tilføjer yderligere ting, for at forøge kraften hvormed renselsen udføres. Forstår du, hvad jeg mener? Du er, ydermere, også¨nødt til at opnå et stadie, hvor du KAN få ærkeenglene til at "gøre ting for dig", men dette afstedkommes ikke let. Husk på, der er markant forskel på at rent faktisk få ærkeengle til at hjælpe dig, og så blot tro du får denne hjælp, fordi du "forestiller dig det". Så selve det at få ærkeenglenes "opmærksomhed", eller blot påkalde en del af deres essens, kræver allerede en del; ting såsom vibrering af deres navne, invokation af rette kraft for at kunne "nå dem" etc.
Det er ikke fordi, man ikke kan udføre magiske renselses operationer med mere simple tilgange - sagtens. Men jo mere kraft du tilføjer den pågældende operation, jo mere effektiv bliver den naturligvis. Har du hørt om begrebet Naturlig Magi? Dette beskriver godt, hvordan en opbygning af æterisk kraft er til for yderligere effektiv afstedkommen med det ønskede resultat. Derfor er vibration af guddommelige navne og lign. en effektiv praksis - tale i det hele taget har stor kraft for magusen (læs evt. hvad Agrippa og Barrett skrev om ords kraft).
Håber dette hjalp lidt mere. Ellers spørger du bare igen. Hvis det dog er fordi, du ikke kender til den tekniske effektivitet bag vibrering af kraftord og lign., samt ordets æteriske kraft, så vil jeg anbefale, du kigger lidt omkring her på foraet, da vi har talt om dette før. Jeg mindes at have skrevet noget om den tekniske brug bag vibrering af disse ord og navne, men det kan være, jeg husker forkert, og at jeg skrev dette i et privat dokument forbeholdt kursus-deltagerne. Men lad mig vide, hvis du finder indlægget.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Maj 14, 2011 6:45 am
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Okay... som jeg sagde, er disse metoder benyttet, idet de kombinerer kraftfulde tilgange magisk praksis, som derved forøger styrken i det pågældende ritual.
Lad mig spørge dig: Hvordan vil du få ærkeenglene til at danne din cirkel samt rense den og dig? Ved at evokere dem? I så fald er der allerede tale om en særdeles omfattende og kraftfuld operation, der alligevel kræver rensning før denne ligeså. Har du andre idéer om at få ærkenglene til at udføre disse opgaver for dig? Ved at visualisere dem? Er det tilstrækkeligt? Så er vi jo i færd med det, jeg omtalte tidligere - at blot gøre brug af sindet og intet andet. Ikke at dette er ubrugeligt - tvært imod! Men så kommer vi endnu engang ind på, hvordan ritualer som LBRP tilføjer yderligere ting, for at forøge kraften hvormed renselsen udføres. Forstår du, hvad jeg mener? Du er, ydermere, også¨nødt til at opnå et stadie, hvor du KAN få ærkeenglene til at "gøre ting for dig", men dette afstedkommes ikke let. Husk på, der er markant forskel på at rent faktisk få ærkeengle til at hjælpe dig, og så blot tro du får denne hjælp, fordi du "forestiller dig det". Så selve det at få ærkeenglenes "opmærksomhed", eller blot påkalde en del af deres essens, kræver allerede en del; ting såsom vibrering af deres navne, invokation af rette kraft for at kunne "nå dem" etc.
Det er ikke fordi, man ikke kan udføre magiske renselses operationer med mere simple tilgange - sagtens. Men jo mere kraft du tilføjer den pågældende operation, jo mere effektiv bliver den naturligvis. Har du hørt om begrebet Naturlig Magi? Dette beskriver godt, hvordan en opbygning af æterisk kraft er til for yderligere effektiv afstedkommen med det ønskede resultat. Derfor er vibration af guddommelige navne og lign. en effektiv praksis - tale i det hele taget har stor kraft for magusen (læs evt. hvad Agrippa og Barrett skrev om ords kraft).
Håber dette hjalp lidt mere. Ellers spørger du bare igen. Hvis det dog er fordi, du ikke kender til den tekniske effektivitet bag vibrering af kraftord og lign., samt ordets æteriske kraft, så vil jeg anbefale, du kigger lidt omkring her på foraet, da vi har talt om dette før. Jeg mindes at have skrevet noget om den tekniske brug bag vibrering af disse ord og navne, men det kan være, jeg husker forkert, og at jeg skrev dette i et privat dokument forbeholdt kursus-deltagerne. Men lad mig vide, hvis du finder indlægget.
Jeg bruger fysiske redskaber i forbindelse med påkaldelse af elementernes ærkeengle. At kalde mener jeg ikke er nok, men når alle 4 elementengle er blevet påkaldt så danner de automatisk cirklen med deres energi og hvis du ligeledes siger til dem, at de skal rense cirklen så gør de det. Derfor ingen grund til at vibrere såkaldte guddommelige navne og lave pentagrammer.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Maj 14, 2011 1:55 pm
Lucifer skrev:
Jeg bruger fysiske redskaber i forbindelse med påkaldelse af elementernes ærkeengle. At kalde mener jeg ikke er nok, men når alle 4 elementengle er blevet påkaldt så danner de automatisk cirklen med deres energi og hvis du ligeledes siger til dem, at de skal rense cirklen så gør de det. Derfor ingen grund til at vibrere såkaldte guddommelige navne og lave pentagrammer.
Christian, nu er der igen tale om, hvorvidt du ønsker at rense en cirkel med andre metoder, eller om du gør som instrueret i andre ritualer. Det har intet at gøre med, om du gør det "rigtigt", og andre metoder er "forkerte". Der er tale om forskellige metoder - intet andet. Jeg kunne lige såvel sige til dig, at der ikke er grund til at påkalde ærkenglene i det hele taget for at rense dit arbejdsområde. Du kan rense den blot ved brug af vievand, røgelse og simple dertilhørende inkantationer. Ligeledes kan du blot invokere Det Vitale Princip, som Bardon kaldte det, og rense udelukkende ved dette, og så gør du ikke brug af vibrering af kraftord, pentagrammer, ærkeengle eller noget som helst i den dur.
Men der er - igen - ikke tale om rigtigt og forkert. Der er blot tale om forskellige metoder, og som jeg allerede har forklaret, gjorde Mathers brug af tingene i LBRP, fordi dette var hvad han anså for at være en særdeles kraftfuld måde hvorpå at udføre en sådan renselse. Din personlige metode er ikke forkert, blot fordi den IKKE gør brug af disse vibreringer af guddommelige navne, pentagrammer osv., men den er heller ikke mere rigtig, blot fordi den ikke gør. Du kan sagtens rense blot via en tilgang, som du nævnte, men hvis du yderligere tilføjer qabalistiske kraftord, vibrerings-teknik deraf samt pentagrammer (da dette er den gemoetriske figur for Mars/Geburah, hvilket føjer styrke/kraft til ritualet - du er nødt til at studere en del Qabalah for at forstå dette), vil du tilføje yderligere kraft ritualet. Dette er pointen.
Derudover skal du også huske på, at LBRP og LIRP var de fundamentale ritualer indenfor GD, og de - udover at bidrage til den indviedes spirituelle udvikling og renselse af hans/hendes sensationssfære - bidrog til éns lære af basal rituel udførelse og brugen af dens teknikker - der bl.a. arbejde med vibreringsteknikken, visualisering osv.
T.
Sidst rettet af Tesposinus Lør Maj 14, 2011 8:00 pm, rettet 1 gang
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Maj 14, 2011 7:26 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Christian, nu er der igen tale om, hvorvidt du ønsker at rense en cirkel med andre metoder, eller om du gør som instrueret i andre ritualer. Det har intet at gøre med, om du gør det "rigtigt", og andre metoder er "forkerte". Der er tale om forskellige metoder - intet andet. Jeg kunne lige såvel sige til dig, at der ikke er grund til at påkalde ærkenglene i det hele taget for at rense dit arbejdsområde. Du kan rense den blot ved brug af vievand, røgelse og simple dertilhørende inkantationer. Ligeledes kan du blot invokere Det Vitale Princip, som Bardon kaldte det, og rense udelukkende ved dette, og så gør du ikke brug af vibrering af kraftord, pentgarammer, ærkeengle eller noget som helst i den dur.
Men der er - igen - ikke tale om rigtigt og forkert. Der er blot tale om forskellige metoder, og som jeg allerede har forklaret, gjorde Mathers brug af tingene i LBRP, fordi dette var hvad han anså for at være en særdeles kraftfuld måde hvorpå at udføre en sådan renselse. Din personlige metode er ikke forkert, blot fordi den IKKE gør brug af disse vibreringer af guddommelige navne, pentagrammer osv., men den er heller ikke mere rigtig, blot fordi den ikke gør. Du kan sagtens rense blot via en tilgang, som du nævnte, men hvis du yderligere tilføjer qabalistiske kraftord, vibrerings-teknik deraf samt pentagrammer (da dette er den gemoetriske figur for Mars/Geburah, hvilket føjer styrke/kraft til ritualet - du er nødt til at studere en del Qabalah for at forstå dette), vil du tilføje yderligere kraft ritualet. Dette er pointen.
Derudover skal du også huske på, at LBRP og LIRP var de fundamentale ritualer indenfor GD, og de - udover at bidrage til den indviedes spirituelle udvikling og renselse af hans/hendes sensationssfære - bidrog til éns lære af basal rituel udførelse og brugen af dens teknikker - der bl.a. arbejde med vibreringsteknikken, visualisering osv.
T.
Jeg er skam enig med dig i at der findes flere forkellige metoder, men jeg siger bare udfra hvordan jeg selv er blevet undervist at elementernes ærkeengle nok skal danne og etableret cirklen for dig.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Maj 14, 2011 8:35 pm
Lucifer skrev:
Jeg er skam enig med dig i at der findes flere forkellige metoder, men jeg siger bare udfra hvordan jeg selv er blevet undervist at elementernes ærkeengle nok skal danne og etableret cirklen for dig.
Det er skam også helt okay. Problemet opstår bare i, at du med en vis påståelighed siger til folk, at dette skal de IKKE gøre, fordi man bare skal gøre sådan og sådan. Men det du bringer som baggrund herfor er din egen personlige indstilling VS. hvad andre gør i andre "systemer". Det er, eksempelvis, lidt som hvis du - som hypotetisk håndboldspiller - vader ind på en fodboldbane, ser en fodboldspiller sparke bolden i mål, og så siger til ham: "Nej, det skal du ikke, det der! Du skal gøre sådan her!", hvorefter du griber bolden med hænderne og kaster den i mål. Det er meget muligt, du lige så vel kan kaste den i målet som man kan sparke den, men faktum forbliver at i fodbold sparker man bolden, i håndbold kaster man den - uanset hvad du selv synes bedst om, personligt. Din subjektive indstilling er irrelevant, idet der er tale om forskellige metoder, og ikke om hvorvidt én har ret og en anden tager fejl.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Man Maj 16, 2011 9:14 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Det er skam også helt okay. Problemet opstår bare i, at du med en vis påståelighed siger til folk, at dette skal de IKKE gøre, fordi man bare skal gøre sådan og sådan. Men det du bringer som baggrund herfor er din egen personlige indstilling VS. hvad andre gør i andre "systemer". Det er, eksempelvis, lidt som hvis du - som hypotetisk håndboldspiller - vader ind på en fodboldbane, ser en fodboldspiller sparke bolden i mål, og så siger til ham: "Nej, det skal du ikke, det der! Du skal gøre sådan her!", hvorefter du griber bolden med hænderne og kaster den i mål. Det er meget muligt, du lige så vel kan kaste den i målet som man kan sparke den, men faktum forbliver at i fodbold sparker man bolden, i håndbold kaster man den - uanset hvad du selv synes bedst om, personligt. Din subjektive indstilling er irrelevant, idet der er tale om forskellige metoder, og ikke om hvorvidt én har ret og en anden tager fejl.
Jeg er ligeglad med hvad folk gør. Jeg spørger blot ind til den fremgangsmåde du opstiller..
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Maj 17, 2011 6:20 pm
Lucifer skrev:
Jeg er ligeglad med hvad folk gør. Jeg spørger blot ind til den fremgangsmåde du opstiller..
Dette passer ikke helt. Du spurgte til fremgangsmåden, hvilken jeg så gav, hvorefter du dér begyndte at sige, sådan skulle man ikke gøre, da det kun er nødvendigt at gøre sådan og sådan. Så du gik åbenbart aldeles meget op i, hvad andre folk gjorde i andre renselses metoder, da du mente, de gjorde det forkert, idet DIN metode var tilstrækkelig, og hvad de end gjorde derudover var unødvendigt. Kan du følge mig?
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tirs Maj 17, 2011 7:40 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Dette passer ikke helt. Du spurgte til fremgangsmåden, hvilken jeg så gav, hvorefter du dér begyndte at sige, sådan skulle man ikke gøre, da det kun er nødvendigt at gøre sådan og sådan. Så du gik åbenbart aldeles meget op i, hvad andre folk gjorde i andre renselses metoder, da du mente, de gjorde det forkert, idet DIN metode var tilstrækkelig, og hvad de end gjorde derudover var unødvendigt. Kan du følge mig?
Hvor har jeg sagt det henne? Jeg spørger blot hvorfor man skal gøre sådan og sådan når man kan gøre sådan og sådan.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Jun 11, 2011 8:58 am
Styrker ritualet auraen og chakraerne?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Jun 11, 2011 6:50 pm
Lucifer skrev:
Har du aldrig prøvet at praktisere ritualet selv??? Hvis ikke, vil jeg anbefale, du gør dette dagligt i en månedstid eller to; så kan du selv finde svaret.
Det er skam ikke fordi, jeg ikke gider at svare på dit spørgsmål, men som jeg altid siger til dig, er der ikke nogen bedre måde at finde svar på end via personlig erfaring!
T.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Søn Jun 12, 2011 3:52 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Har du aldrig prøvet at praktisere ritualet selv??? Hvis ikke, vil jeg anbefale, du gør dette dagligt i en månedstid eller to; så kan du selv finde svaret.
Det er skam ikke fordi, jeg ikke gider at svare på dit spørgsmål, men som jeg altid siger til dig, er der ikke nogen bedre måde at finde svar på end via personlig erfaring!
T.
Jeg er mere interesseret i at høre andres erfaringer med det siden det er så specielt/berømt, men jo jeg udfører det selv da jeg ved at det renser arbejdsområdet, men jeg vil gerne vide om det også påvirker og styrker auraen.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Tors Jun 16, 2011 12:34 am
Lucifer skrev:
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
T.
Jeg er mere interesseret i at høre andres erfaringer med det siden det er så specielt/berømt, men jo jeg udfører det selv da jeg ved at det renser arbejdsområdet, men jeg vil gerne vide om det også påvirker og styrker auraen.
Eller om det er det som er hele formålet med ritualet.
Smoottie
Antal indlæg : 12 Join date : 31/05/11 Geografisk sted : Danmark
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Fre Jul 01, 2011 8:59 pm
Synes at ritualet lyder rigtig spændende og jeg overvejer at gå i gang med det som morgenrutine, men jeg har lidt et problem med de der engle.. Jeg tror nemlig ikke på engle.. Kan man godt lave ritualet uden at blande engle ind i det?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Jul 02, 2011 1:08 pm
Smoottie skrev:
Synes at ritualet lyder rigtig spændende og jeg overvejer at gå i gang med det som morgenrutine, men jeg har lidt et problem med de der engle.. Jeg tror nemlig ikke på engle.. Kan man godt lave ritualet uden at blande engle ind i det?
Nej. Kort og godt.
Jeg ved, det lyder lidt groft, men det er simpelthen fordi, du kan ikke udføre en vis magisk operation, og så ekskludere ting eller tilføje andre. Så er der jo ikke længere tale om givne ritual, men din egen adaptation eller hybrid deraf. Så hvis du vil udføre LBRP, er du nødt til at gøre det som instrueret. Men der er jo også andre moderne magiske operationer til generel banishing og udvikling, hvis det skulle være. Dog er jeg nødt til at være så grov at sige, du nok skal stille spørgsmåltegn ved, om magi virkelig er for dig. For hvis du har problemer med at tro på det guddommelige eller engle, dæmoner etc., så får du store problemer med at praktisere magi, da du ikke får lagt det æteriske aspekt fra dig selv i arbejdet, hvilket er den sidste "ingrediens" i magiske operationer. Med tilstrækkelig tilføjelser via Naturlig Magi alene, kan man selvfølgelig godt afstedkomme succes i visse operationer, men det er magusen selv, der i sidste ende er den vigtigste del af arbejdet.
Lad mig hertil spørge... kan du uddybe, hvad du mener engle er, og hvorfor du ikke tror på disses eksistens?
T.
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP) Lør Jul 02, 2011 7:33 pm
Smoottie skrev:
Jeg tror at du skal lade være med at se på englene som væsner taget ud af kristendommen. Se hellere på dem som de gode/positive kræfter af magien.
kan godt følge dig, ,men efter jeg er stoppet med at se engle og dæmoner den sags skyld som væsner, magter, skabninger, entiteter som stammer fra kristendommen tager jeg det ikke så tungt at man skal bruge deres navne.
Sådan som jeg har forstået det jeg indtil videre har læst, kan man lægge i navnene hvad man vil, bare det er de rigtige kræfter
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Lesser Banishing Ritual of the Pentagram (LBRP)