Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Fulcanelli Man Jun 07, 2010 3:24 pm
Finnes noen av bøkene til alkymisten Fulcanelli oversatt til engelsk og fortsatt tilgjengelig? Er noe fra mannuskriptene til "Finis Mundi Gloriae" blitt utgitt/tilgjengelig? På engelsk? (Jeg vet at det er utgitt en bok med samme navn, men at det er en forfalskning)
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Fulcanelli Tirs Jun 08, 2010 1:36 am
Ja, da! Du kan finde både Le Mystère des Cathédrales (The Mystery of the Cathedrals) samt Les Demeures Philosophales (Dwellings of the Philosophers) på engelsk - du kan finde førstnævnte her på Amazon. Sidstnævnte kan du teknisk set også finde her, men idet den er out-of-print, koster den omkring £400-500!! Send mig lige en mail, Fullmåne, og jeg skal se, om jeg kan hjælpe dig med at finde den andetsteds billigere.
Du skal vide, at disse bøger er tung læsning! De er svære at forstå, da de er meget indpakket i symbolik - både bogstaveligt samt sprogligt. Hertil har jeg en anbefaling, der vil gøre bøgerne lettere at forstå, men det er noget, vi bør tale om privat i stedet. Så lad os lige snakkes ved via mail...
Tesposinus
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Fulcanelli Tirs Jun 08, 2010 11:48 am
Takk for tipsene, T!
Sender deg en mail i løpet av dagen.
Fullmåne
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Fulcanelli Søn Jan 02, 2011 10:33 am
HA! Der kan man bare se... efter lidt snagen i gamle indlæg, finder man ud af, man helt har overset visse ting. Det er jeg virkelig ked af, Fullmåne! Yurushite kudasai...
Finis Gloriae Mundi er en tekst, jeg aldrig er stødt på, selv indenfor de mere lukkede kredse, så jeg går ud fra, det eneste manuskript af denne der eksisterede, var i Fulcanelli's besiddelse, og da han tog denne tilbage fra Canseliet af hidtil ukendte grunde, har man ikke set noget til den siden. Det er også tvivlsomt, den er at finde i dag, da Fulcanelli sandsynligvis destruerede den, hvis det var fordi, han så dens lærdomme som værende noget, verden endnu ikke var klar til - selv i kryptisk form.
Men ja, der er en forfalskning af teksten derude et sted. Jeg har ikke selv læst den, så jeg kan ikke sige, om den er noget værd. Men den skal under ingen omstændigheder betragtes som et Fulcanelli værk.