Emne: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Lør Jun 19, 2010 4:29 pm
Kære alle,
Jeg skriver, for at bringe jer nyt, der sørger mig dybt. De af jer der har lært mig at kende igennem den halvkorte tid, vi har haft foraet her, ved at ét af mine største alkymist-forbilleder er den moderne franske alkymist, Jean Dubuis. Han grundlagde Les Philosophes de la Nature (hvoraf den amerikanske afdeling, The Philosophers of Nature, kom til) - en organisation der bragte verden de absolut bedste alkymi-lærdomme længe set!
Jeg har længe været dedikeret elev af LPN alkymi lærdommene, og det er derfor med tungt hjerte, jeg fortæller jer, at Hr. Dubuis gik bort den 10. april, 2010. Jeg fik nyheden af Sue House, der kendte ham personligt, og var leder af den amerikanske afdeling sammen med hendes tidligere mand, Russ House.
Hr. Dubuis kom til verden den 29. april, 1919, og blev "bragt ind" i Universets æteriske eksistens, via en spirituel oplevelse han havde som 12-årig i Mont Saint-Michel. Ved hans død havde han studeret og praktiseret alkymi (og derved også Qabalah, astrologi og generel esotericisme) i mere end 60 år, hvilket gjorde ham til absolut én af de mest erfarne indenfor denne vores hellige videnskab.
Hr. Dubuis blev 91 år og døde fredeligt.
Menneskeheden har mistet en dyrbar lærer. Han savnes inderligt...
Jean Dubuis 1919-2010
Gutte
Antal indlæg : 29 Join date : 13/11/10 Age : 40 Geografisk sted : Kastrup
Emne: I det hele taget. Søn Nov 14, 2010 2:42 am
Har de vist godt styr på Alkymien i frankrig, jeg så en dokumentar film med undertekster om alkymister på fransk. Den ene lavede guld og dette blev så kontrolleret af ortodokse (Rettroende) videnskabs mænd der dog rigtignok fastslog at det var guld, men at man på ingen måder kunne lave dette fra andre metaller... Så det mente de absolut var fup, men sådan er der jo så meget - Jo mere uddannede folk er, jo mere hjernevaskede er de. Sådan er det bare i dagens verden, sådan fungere det og det vil det blive ved med i meget langt tid. For ingen gider at tage sig af det, for folk er primært programmeret og hjernevasket igennem TV tosse kassen i deres hjem.
Styrer du medierne, styrer du folkets tanker - længere er den ikke... Men back to topic.
Jeg skal se om jeg kan finde dokumentaren, på et tidspunkt - den låg på nettet et sted. Den viste lidt om hvorledes de samlede dug og fortalte lidt om alkymi. Det var dog nogle ekstrem dårlige undertekster, da det var som om den første undertekst stod der for længe, og så kom der en der bare lige hurtigt kom fra og så var den væk
Men andet end det, en ganske god video. Jeg tvivler i vært fald ikke på at man ikke kan lave guld, det er dog af mindre interesse for mig. Første dagsorden er at fremstille livets eliksir
MVH Gutte
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 14, 2010 7:53 am
Ja, absolut! Jean Dubuis, Fulcanelli, de forskellige Adepti fra Ajunta Templet i Rosenkreuzer Ordenen F.A.R.+C., Patrick Burensteinas og mange andre!
Jeg tror, jeg ved, hvilken video, du taler om (L'Alchimie - Science et Mysticisme). Jeg har selv aldrig set den med undertekster, men en alkymist-kammerat i Frankrig og jeg selv arbejde på undertekster til denne video, som jeg så gjorde privat tilgængelig for en selektiv gruppe. Men hvis du er interesseret, skal jeg nok se, om jeg ikke kan upload videoen med vores undertekster ét eller andet sted, så du kan download den. Jeg havde lovet en ven herinde på foraet, at sende den til hende på DVD, men det fik jeg aldrig taget mig sammen til, da jeg blev distraheret at dagligdagens forstyrrelser igennem flere måneder. Men hvis jeg kan upload videoen på nettet, så kan I begge to download den, og så fjerner jeg den igen, når I har den.
Den er ganske god - med undtagelse af transmutations delen, den "videnskabelige" undersøgelse af Livets Eliksir og det transmuterede metal. Resten er ellers rigtig godt - med nogle guldkorn her og der af f.eks. Partamian, Rivière etc.
Sig til, hvis du er interesseret. Også dig, Fullmåne, hvis du er derude.
Tesposinus
Sidst rettet af Tesposinus Tors Apr 02, 2015 6:57 pm, rettet 1 gang
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 14, 2010 10:25 am
Jeg er også interesseret T.
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 14, 2010 2:58 pm
Jamen så skal jeg da se, hvad jeg kan gøre. Jeg vil dog bede jer at ikke gøre den generelt tilgængelig på nettet. Jeg har ikke rettighederne til videoen, men fandt den blot på en fransk hjemmeside, hvor jeg downloadede den som flash kopi i tre dele, hvilke jeg senere samlede i én avi fil. Underteksterne er lavet som et undertekst dokument, der kan afspilles i VLC Player, men jeg har lavet en hardsubbed video også ud af det, og det er denne, jeg gør tilgængelig, da jeg tror, dette vil være lettere. Jeg skal blot finde ud af, hvordan jeg fikser det.
Lad mig se på det. Og giv mig endelig nogle tips til upload-hjemmesider, hvis I har erfaring hermed.
T.
Gutte
Emne: Helt klart interesseret. Lør Nov 20, 2010 5:36 pm
absolut interesseret, og frygt ej for spredningen. Hvis underteksterne virker langt bedre end den anden version ville det gøre glæden så meget større at se den
MVH Gutte
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Lør Nov 20, 2010 7:20 pm
Som sagt har jeg aldrig set en version af føromtalte dokumentar med engelske undertekster, så jeg er ret nysgerrig nu... kan du evt. finde et link til den video, du har set?
Gutte
Emne: Nu forlanger du sgu meget af mig ;) Lør Nov 20, 2010 8:47 pm
Ja, nu forlanger du sgu meget af mig Jeg tror nok jeg gemte den, i en af mine +400 webadresser :/ Jeg kigger lige... Giv mig lige 10 minutter!
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 5:42 am
Tusind tak for linket! Det var præcis denne video, jeg havde i tankerne.
Nu vil jeg ikke tale dårligt om den, da jeg kan tænke mig, hvor meget tid vedkommende brugte på underteksterne (jeg brugte selv nogle uger på arbejdet!!), men jeg er enig, Gutte... teksterne er ikke helt i top. Der er adskillige stavefejl, trykfejl samt nogle minimale oversættelsesfejl. Men alt i alt er det slet ikke så dårligt, og det er absolut en gave til alkymi-entusiaster, der ikke forstår fransk.
Hvis du stadig er interesseret, skal jeg nok se, om jeg ikke kan uploade min version. Så kan du se, om du finder disse undertekster mere behjælpelige.
T.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 6:17 am
Lige en ting jeg ville tilføje... de afsluttende kommentarer på videoen, som oversætteren havde smidt ind, ødelægger lidt det hele af, desværre. Han er tydeligvis et individ, der ved meget lidt om alkymi, hvilket man kan se på hans kommentarer mht. materialerne og selve skabelsen af Lapis. Derfor synes jeg, det er synd, han ødelægger dokumentaren med hans ubrugelige personlige meninger baseret på en absolut tom baggrund indenfor alkymi.
Dette værende sagt... på trods af denne dokumentar værende én af de bedste alkymi dokumentarprogrammer, jeg har set igennem årene, så er den absolut ikke perfekt. Der er forskellige "problemer" her og der, såsom eksempelvis det transmuterede gulds kvalitet. Dette er noget både Salazius og jeg har talt en del om, idet guld transmuteret via The Philosopher's Stone danner guld i den reneste kvalitet. Men guldet som Rivière gav til videnskabsmændene, indeholdte andre metaller som del af guldets konstruktion. Dette er ikke i overensstemmelse med studium af transmuteret guld, afstedkommet via Stenen. Derfor er der et hul her, som vi ikke lige kender grunden bag...
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 10:52 am
Nu har jeg set filmen, og må sige at den gav mig en masse viden. Så håber ikke det gør noget at jeg lige stiller et spørgsmål til den her
Man ser på et tidspunkt at en af alkymisterne indsamler dug, direkte fra grasset. Er det sådan man samler dug? Det jeg merner er om dette dug ikke er blevet "urent" (leder efter et bedre ord), da det har været i kontakt med planteriget.
Vh
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 3:20 pm
Slet ikke noget problem, at du spørger her, men tillad mig at være så uhøflig og flytte samtalen. Jeg opretter en tråd med titlen "Dug" under "Generelt" emnet.
Sidst rettet af Tesposinus Tors Dec 16, 2010 3:59 pm, rettet 1 gang
Gutte
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 8:03 pm
Ja jeg undrede mig også vedrørende duggen, for jeg tænkte da jeg så den - er det bare så nemt at samle! Men det lyder jo ikke som om det er helt korrekt, så jeg glæder mig til at se informationerne om dette efter dette indlæg.
Ja, jeg var også lidt ked af kommentarerne til sidst, jeg tænkte lidt - han skulle bare vide. Men sådan er det når man er for meget Mainstream og er programmeret via Almene kilder som skoler, fjernsyn og almene medier og ikke tænker selv.
Ja, jeg mener forsat at skole systemet er en stor programmerings maskine til at programmere masserne til at blive et produkt som Eliten kan bruge.
Dertil kan jeg mærke hvor svært det er i skole systemet at have andre holdninger, og jeg kan mærke hvor meget det for tiden nager mig at nogle af min visdom - bliver skubbet ud med meget af den almene viden jeg ikke kan undgå og blive udsat for i deres system.
Jeg kan godt se hvorfor læger med en 8 årig uddannelse eller deromkring, nemt bliver Medicinalmafiaens blodige hænder. Dertil at de fleste ingen gang bliver læger i første omgang for at hjælpe deres medmennesker :/
MVH Gutte
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Jean Dubuis' Bortgang - Et Stort Tab Søn Nov 21, 2010 8:20 pm
Gutte skrev:
Ja jeg undrede mig også vedrørende duggen, for jeg tænkte da jeg så den - er det bare så nemt at samle! Men det lyder jo ikke som om det er helt korrekt, så jeg glæder mig til at se informationerne om dette efter dette indlæg.