Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Trommer Man Jun 28, 2010 8:50 am
Er der nogen af jer, der har en tromme, som I bruger til ceremonier?
Og kan I fortælle mig, hvad der er bedst; naturskind eller syntetisk? Og hvorfor
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Trommer Man Jun 28, 2010 4:07 pm
Jeg bruger tromme med naturskind. jeg syntes den har en bestemt klang der går lige ind i min sjæl Jeg kan ikke fortælle dig hvad der er bedst, men jeg kan forklare dig hvorfor jeg fortrækker det. Jeg fortrækker naturskind da det på en måde for mig har en sjæl i sig der synger. Jeg fik hjælp til at finde mig tromme der skulle vibrer på en bestemt møde for at kunne mødes med mit sind. Det ved jeg ikke om man har det på samme møde med syntetisk?
Lynx
Emne: Sv: Trommer Tirs Jun 29, 2010 8:54 am
Fate skrev:
Jeg fik hjælp til at finde mig tromme der skulle vibrer på en bestemt møde for at kunne mødes med mit sind.
Se, det er en tanke jeg godt kan lide, og et godt argument. Det var faktisk lidt i den retning, at jeg fiskede efter.
Fate skrev:
Det ved jeg ikke om man har det på samme møde med syntetisk?
Det ved jeg heller ikke. Det eneste jeg ved er, at naturskindet er mere følsomt over for fugt, og man kan risikere, at skulle tørre trommen en gang i mellem. Men hvor meget eller lidt fugt der skal til, ved jeg ikke.
Har du problemer med fugt/tørring? og hvordan opbevarer du din tromme?
SørenBS
Antal indlæg : 15 Join date : 07/06/10 Age : 35 Geografisk sted : vest jyland
Emne: Sv: Trommer Ons Jun 30, 2010 2:00 am
jeg har en tromme med natur skind hvorfor den tromme ved jeg ikke helt men den talte bare til mig ved første anslag jeg gav den.
men kan godt forklare hvad en af tingene der gør jeg foretrækker natur skind er. 1. det er nemmere at skaffe hvis du selv vil lave din egen tromme og det er nemmere at arbejde med. 2. den har aldrig den samme lyd
det er ikke svært at passe på sin tromme den skal bare have varme og ikke for maget fugt min er hængt op i stuen. paspå den ikke bliver for tør.
Lynx
Emne: Sv: Trommer Ons Jun 30, 2010 9:02 am
Tak for dit svar, SørenBS.
Jeg kan forstå, at man ikke bare går ud og køber den første og bedste tromme, man falder over. I er begge enige om, at trommen ligesom snakker til jer, og det var faktisk det, jeg gerne ville vide.
Og Søren, din tromme hænger blot i stuen; ergo er det jo ikke svært, at opbevare tromme. Det var rart at vide. Tak
At trommen ikke altid har samme lyd, er også et plus, synes jeg.
Jeres indlæg er faktisk meget lærerige. Tusind tak til jer begge to.
Moon
Antal indlæg : 50 Join date : 09/03/09 Age : 43 Geografisk sted : Århus
Emne: Sv: Trommer Ons Jun 30, 2010 1:50 pm
Jeg har en tromme, som jeg desværre ikke bruger så ofte. Det skyldes, at den ikke har den helt rigtige lyd jeg går efter På Horsens middelaldermarked havde jeg ikke råd til den store, så jeg gik på kompromis... hvilket jeg nok aldrig skulle have gjort. Det skal dog også siges at den bestemt ikke er helt ubrugelig - Den er god til pengemagi (af en eller anden årsag) Så helt spildt er det heller ikke. jeg kan nu bare ikke lade være med at tænke på hvor stor effekt en "rigtig" tromme ville have Ja, men ind til videre er den nye tromme noget jeg spare op til. Jeg må nok acceptere at hvis jeg vil have en tromme som taler til mig, skal jeg ikke være for nærrig til at lade klingenden mønt falde for den.
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Trommer Ons Jun 30, 2010 6:21 pm
Min tromme hænger også i stuen
Moon: Hvad er pengemagi? blev nysgerrig ^^ En anden ting, hvis du vil af med den vil jeg da gerne komme forbi på et tidspunkt og kigge på den
Lynx
Emne: Sv: Trommer Ons Jun 30, 2010 7:33 pm
Ja, jeg tror også, at det hedder opsparing til tromme det næste stykke tid. Jeg tror det vil være godt, at spare sammen til et tromme bygnings kursus. På den måde får trommen min/vores energi.
Lynx
Emne: Sv: Trommer Tors Jul 01, 2010 8:30 am
Jeg kom faktisk lige til at tænke på; hvis trommen bliver for tør, hvad gør I så?? Bruger I en forstøver til, at fugte skindet med??
Moon
Antal indlæg : 50 Join date : 09/03/09 Age : 43 Geografisk sted : Århus
Emne: Sv: Trommer Man Jul 05, 2010 10:36 am
Fate: Pengemagi er såmænd blot magi som tiltrækker materiel værdi. Jeg bruger det når kontoen skraber bunden, og jeg ved der kommer mange udgifter i en periode. Det virker fortrindeligt når det gøres med respekt og omtanke Jeg har ikke en anden tromme som kan erstatte den, men når jeg har det vil jeg gerne af med den... Nu bor jeg jo ikke i Århus længere, men jeg kan sende billeder når den tid kommer. Så må vi se om du stadig er interesseret.
Lynx: Jeg har givet den en smule madolie. Smurt det ud med et stykke stof og ladet det suge lidt inden jeg tørrede efter. Det virker endnu
Lynx
Emne: Sv: Trommer Man Jul 05, 2010 12:17 pm
Moon skrev:
Lynx: Jeg har givet den en smule madolie. Smurt det ud med et stykke stof og ladet det suge lidt inden jeg tørrede efter. Det virker endnu
Jeg troede, at olien ville tørre ind og blive hård, men det var jo en nem løsning. Så den vil jeg da have i baghovedet, når jeg en dag får en tromme. Tak for tippet!