It's the Largest Gathering of Alchemists in 500 Years! Come Transform with Us & Learn Ancient Wisdom for Modern Times.
Discover the Art of Transformation That Will Help You Make the Next Quantum Leap in Your Life
For four days you will be nurtured to the alchemy way of life and initiated into the sacred mysteries. You will get knowledge and tools that will sustain and transform your life. For you forward thinking type, take part in finding solutions to current issues our world now faces.
The Alchemy Conference is a unique event. It is both an outstanding forum to learn about scientific findings and spiritual teachings from world-renowned experts, as well as an opportunity to mingle with like-minded seekers, receive insights, and gain a sense of personal betterment.
Join us on September 16-18, at the Long Beach Convention Center (directions) for an amazing conference where East Meets West, Old Meets New, People from All Over the World Gather, and You Discover Practical Solutions for Improving Your Life.The largest collection of practicing alchemists in the last 500 years! We are revealing the secrets to an extraordinary life.Action is important step toward an extraordinary life and planet. We are offering abundant opportunities that will consciously transform life starting with you.
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 14, 2010 9:43 pm
Tjaaa... jeg vil dog ikke anbefale det, hvis man virkelig vil studere og praktisere alkymi. Denne såkaldte Alchemy Conference er fyldt med diverse new age påhit, der beklageligvis ikke har det fjerneste med alkymi at gøre, men fordi de kalder det "spirituel alkymi", "alkymi i sex", "alkymi i din dagligdag", "alkymi på din arbejdsplads" og andet hurlumhej, bliver det klasket ind i programmet. Jeg har aldrig selv deltaget (og har heller ikke planer herom), men jeg modtog førhen deres DVD'er fra seminaret, og det var den største gang tidsspilde, ærligt talt! Det er endelig ikke for at fornærme nogen, men jeg synes, det er forkasteligt, når individer forsøger at tjene penge eller "sælge et produkt" ved at udnytte alkymi som salgsargumentet! Og dette er hvad disse såkaldte alkymi konferencer i USA er. De eneste lektioner jeg har set, der var værdifulde, var Robert Bartlett's, da han er en sand alkymist, og hans lærdomme er absolut helt i top!
Så hvis du gerne vil have personlig instruktion i alkymi, vil jeg helt klart anbefale, du deltager i hans Spagyricus lektioner i Washington, men de er dyre og billetten er heller ikke i den billige gruppe. Dette er helt klart at foretrække frem for The Alchemy Conference. Men har du ikke råd til at rejse til USA for at deltage i Bartlett's lektioner, kan du altdi gøre det næstbedste... købe DVD'er fra sande alkymisters seminarer og lign. - såsom Jean Dubuis' LPN seminarer, Russel House's forelæsninger, Jack Glass'...
Håber i hvert fald, du finder ud af det.
Tesposinus
Gutte
Antal indlæg : 29 Join date : 13/11/10 Age : 40 Geografisk sted : Kastrup
Emne: Uha uha.... Lør Nov 20, 2010 11:45 pm
Ja der er jo desværre nogen der begår sig i Dollar tegnende i øjnende. Jeg var til sundheds messe her for nyligt i KBH, og jeg fik hurtigt fornemmelsen at mange af boderne var rene pengemaskiner. Der var dog også nogle der bestemt ikke var, men det virkede ærligt talt som få. Mødte en "heks" eller hvad man nu kalder det i dag, som absolut ikke virkede som om hun var der for pengene. Men til min kedelige opdagelse var meget af det altså - og det er trist når folk bare prøver at gøre ting til pengemaskine og fuppe folk. (Foruden heller ikke godt for faget, da det ødelæggers dets ry)
Men jeg ville nok alligevel ikke have pengene til at tage derover - jeg er jo studerene for tiden. Jeg burde slet ikke begå mig i at bruge tid på Alkymi for tiden - men det er svært at lade vær med det!
Jeg synes allerede jeg har rykket mig en del vedrørende forståelsen af hvad Alkymi i grunden er!
MVH Gutte
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 5:55 am
Gutte skrev:
Men jeg ville nok alligevel ikke have pengene til at tage derover - jeg er jo studerene for tiden. Jeg burde slet ikke begå mig i at bruge tid på Alkymi for tiden - men det er svært at lade vær med det!
Der bliver på inge måde lagt skjul på, at alkymi er én af de dyreste okkulte videnskaber at praktisere. Men dog skal det siges, som jeg nævnte i et andet indlæg, at det ikke er tvang, man ruinerer sig selv finansielt som alkymist-lærling. Hvis man starter i de små ting, og arbejder sig op stille og roligt uden at have for travlt med at erhverve sig et laboratorium på str. med en sportshal, fyldt med damphætter, ovne, atmosfære-tætte kamre osv., så koster det såmænd ikke mere end en små 5-600 kroner at komme i gang.
Så hvis det er pengene, du tænker på, behøver du endelig ikke bekymre dig til migræne-tilstand herover. Et par Erlenmeyers, beakers, et camping-gasblus, en crucible eller to og et par opbevaringsflasker & opbevaringsglas, og så er du klar til at gå i gang med planteriget. Det sidste der behøves, er urterne du vil arbejde med, og disse kan anskaffes fra diverse økologiske forhandlere af tørrede urter - både i DK og udenlands.
Så tab endelig ikke modet. Køb kun hvad du har brug for i starten, og køb så stille og roligt et eller to stykker laboratorie-redskaber ad gangen, så du så småt udvider dit laboratorium.
Hvad du end beslutter dig for, ønsker jeg dig al held & lykke med det!
Tesposinus
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 8:19 am
)Tesposinus:
Citat :
Køb kun hvad du har brug for i starten, og køb så stille og roligt et eller to stykker laboratorie-redskaber ad gangen, så du så småt udvider dit laboratorium.
Gutte: Jeg vil gerne lige komme med et råd omkring dette
Når du skal købe en kondenser og nogle start kolber, så gør helst dette samlet over en gang. For disse ting, som ikke kan købes i DK (som privat), bliver hurtigt dyre at anskaffe sig, hvis du gør det over flere gange. Husk på at der kommer toldafgift for hver pakke, som ikk er fra EU. Sager som Erlenmeyerkolber og opbevaringsflasker, kan man købe i DK (bla. hos EasyTeach) uden at være fra erhverv. Bare et lille råd
(Jeg selv er kommet i gang for ca. 700 kr, hvilket absolut ikke er meget, da det er glasvarer af god kvalitet )
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 4:50 pm
Hertil er jeg helt enig med LKN. Skal du have et bestemt apparat eller lign., der består af flere dele, og disse skal skaffes udenlands, så er det helt klart at foretrække, at bestille tingene samlet for at spare porto og andre gebyrer. Men hvis det er løse ting, såsom en Vigreux søjle, en løs kondenser, en ekstraktor etc., så blot køb disse én ad gangen. Så er det mere overkommeligt, og portoen bliver sædvanligvis også mere overskuelig, da pakken så vejer langt mindre. Dette gavner også toldafgiften, da pakkens værdi er forholdsvis lav. Laver du en stor bestilling, forøges toldafgiften tillige pga. den højere samlede værdi af forsendelsen. Så vær strategisk og taktisk med dine shopping-valg.
Ja, LKN, man skal skam ikke rynke næsen af mærker, blot fordi man ikke kender dem, som fo mange mennesker desværre gør! Laboy er et superbt mærke, ikke sandt?! De har de bedste priser, jeg nogensinde er stødt på, og deres kvalitet af Borosilicate glas er helt i top! Jeg har selv aldrig brugt andre mærker indenfor de mere elaborate glas-redskaber, og jeg tvivler på, jeg nogensinde kommer til det. Så selvom jeg oprindeligt sagde til dig, at man endelig ikke skal blive en "mærke-freak", så må jeg ærligt indrømme, at jeg med tiden blev præcis en sådan - mht. Laboy!
Men nej, alt i alt betyder mærket ikke alverden for mig, så længe kvaliteten er i top. Dog er mærker ofte en måde at gendkende dette på, naturligvis. Jeg bruger typisk selv altid Bomex produkter, når det kommer til Erlenmeyers, reagensglas, beakers og andet løst, da dette mærke er af samme kvalitet som Pyrex men betydeligt billigere. Avogadro's sælger hovedsageligt kun Bomex produkter indenfor omtalte glasredskaber.
LKN
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 7:10 pm
Ja laboy er godt, en ting ved mit køb som jeg fandt utrolig rart var den hurtige levering. Når man tænker på at det hele er fra Kina, så gik det utroligt stærkt med at få varerne herop. Godt nok, gik der så noget tid inden jeg fik mit udstyr fordi told holdt godt fast i forsendelsen Men dette skyldes at de var i tvivl om pakkens indhold og værdi, så der tænker jeg: Gad vide om man ikke ved et køb kan skrive en lille note til Laboy, omkring hvor vidt det kunne være muligt at de lagde en engelsk bestillings fakture sammen med pakken. Havde der været sådan en med min forsendelse, havde der intet problem været hvad angår told. Bare en lille bemærkning hvis nogen, f.eks. du Gutte, ønsker at bestille udstyr hjem
Vh
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 7:46 pm
Det kunne evt. være en idé, LKN - absolut. Jeg kan fange Frk. Wang på chatten her én af dagene, da jeg selv skal have bestilt nogle nye flaske-str. til mit Soxhlet extraktions apparatur, og så kan jeg høre hende efter, om ikke hun kan arrangere noget sådant, når folk fra Danmark laver bestillinger hos Laboy.
Ja, deres forsendelses metode er top notch, og så er deres porto vanvittigt billig!! Det bliver ikke meget bedre end dette!
Sidst rettet af Tesposinus Tors Sep 22, 2011 3:55 pm, rettet 1 gang
LKN
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 8:14 pm
Citat :
så kan jeg høre ham efter, om ikke han kan arrangere noget sådant, når folk fra Danmark laver bestillinger hos Laboy.
Det vil jeg absolut bliver glad for, tak for at du vil hjælpe
Vh
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Nov 21, 2010 8:49 pm
Mig en udsøgt fornøjelse! Vi skal jo hjælpe hinanden, hvor vi kan, og da arbejdet er krævende nok i forvejen, er en hjælpende hånd aldrig af vejen. Jeg har selv nydt godt af andre alkymist-brødres hjælp igennem årene.
Månemanden
Antal indlæg : 10 Join date : 18/09/11 Age : 50 Geografisk sted : København
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Søn Sep 18, 2011 2:26 pm
Som de fleste alkymister - var det et trick man brugte til at få konge til at betale en for sine studier. Ligesom John Dee og Kelly gjorde. (se youtube master of darkness)
Egentlig dækker Alkymien over den forståelse (spirituelt) der følger med at undersøge materien. Den er ligesom Qabbalah et 'kodesprog' for hvordan tingene skabes 'aktualiseres', eller deaktualiseres. Derfor er det et begrebsapparat der faciliterer det at man kan skabe alt ud af intet. - 'magi'. Erkendelsen er at 'substans' ikke er fysisk.
'If you would know how metals are transmuted, you must understand from what matter they are generated, and how they are formed in the mines; and that you may not err, you must see and observe, how those transmutations are performed in the bowels or veins of the earth.
Minerals taken out of the earth, may be changed, if beforehand they be spiritualized, and reduced into their sulphureous and argent vive nature, which are the two sperms, composed of the elements, the one masculine, the other feminine.' -Nicholas Flamel. Metaller kan altså 'åndeliggøres'. Det er nok svært med en arne alene
Tesposinus Admin
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Tors Sep 22, 2011 3:59 pm
Månemanden skrev:
Det er nok svært med en arne alene
Præcis også derfor, der er markant forskel på alkymi og kemi.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011 Tors Sep 22, 2011 4:22 pm
Apropos denne såkaldte Alchemy Conference... jeg venter på at høre, hvad Patrice har at fortælle om årets arrangement, da han var blevet inviteret til at give en forelæsning om Cyliani's Via Humida - super interessant emne, som jeg rigtig gerne ville have været til stede for, på trods af arrangementets generelle "pop-alkymi" attitude. Patrice har dog nok ikke meget positivt at sige selv, da han ligeledes ikke kan fordrage denne New Age "alt-er-alkymi" attitude, hvor ordet bliver smidt på hvad som helst, for at det skal lyde mere gammelt, mere okkult, mere betydningsfuldt.
Jeg ser frem til at høre, hvad han har at sige, og så skal jeg smide et par yderligere kommentarer ind her i tråden.
T.
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: International Alchemy Conference 16-18 September 2011
International Alchemy Conference 16-18 September 2011