Antal indlæg : 29 Join date : 13/11/10 Age : 40 Geografisk sted : Kastrup
Emne: Det er ellers noget af et aflangt billede! Søn Nov 21, 2010 9:41 pm
En del af billederne er faktisk i en af de bøger jeg har lånt vedrørende Alkymi. Det ville absolut være et flot billede at have hængene, men er det ikke svært at skaffe ramme der passer?
Jeg har heller ikke helt forstået hvad der sker endnu. Men det kommer nok hen over tid.
MVH Gutte
-Edit-
Ahh, det kommer i 4 styks, så man kan ramme det ind i 4 rammer. Havde ellers været noget af et show med en ramme Men det kan vel stadig lade sig gøre hvis man kan skaffe en så stor ramme.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Adam McLean's Ripley Scroll Man Nov 22, 2010 4:22 am
Gutte skrev:
Ahh, det kommer i 4 styks, så man kan ramme det ind i 4 rammer.
Præcis!
Processen der beskrives i illustrationen, er den vej til De Vises Sten, som Sir George Ripley gjorde brug af. Men ja... det tager en vis årerække af opbyggelse af alkymisk viden og erfaring, før man begynder at forstå arbejdsinstruktionerne givet i disse illustrationer. Dette gælder ligeledes The Book of Lambspring (Lambsprinck), Mutus Liber, Splendor Solis osv.
Jeg tror, jeg ved, hvilken bog du talte om i dine tidligere indlæg, og som du refererer til nu. Det er dén fra Mystikkens Verden (Lademann udgivelse) serien, ikke sandt? Den er en ganske glimrende bog indenfor alkymiens historie, historier omkring diverse alkymister, alkymiske illustrationer etc.