Hej, Anton!
Hjerteligt velkommen til vores ydmyge, lille forum. Må du kunne finde her, hvad du søger, i din vej mod opnåelse af Magnum Opus.
Jeg vil gerne tilføje endnu en titel LKN's bog-anbefalinger: Klassikere af Manfred Junius,
The Practical Handbook of Plant Alchemy, nu out-of-print men for nylig genudgivet under titlen
Spagyrics - The Alchemical Preparation of Medical Essences, Tinctures, and Elixirs. Da det er min anbefaling, du begynder med det vegetabilske arbejde (dette gjorde jeg selv, og det er ALTID hvad jeg anbefaler andre nytilkomne alkymien), er denne bog absolut noget, du bør have i din besiddelse sammen med de to andre af Robert Bartlett. Jeg har skrevet en del mere om bogen i nogle af diverse alkymi indlæg, der er rundt omkring herinde i alkymi sektionen, så du skulle nok kunne finde flere detaljer heromkring. Men lad det blot nu siges, at du absolut først og fremmest bør anskaffe dig
Real Alchemy - A Primer of Practical Alchemy (da jeg kan se, anskaffelse af bogen fra den engelske Amazon side, kan tage nogle uger, vil jeg anbefale, du i stedet skaffer den fra deres hovedafdeling i USA), og dernest Junius' værk og Bartlett's opfølger til hans første tekst.
Dog er min primære anbefaling noget helt andet: Alkymi lærdommene fra
Les Philosophes de la Nature er uvurderlige, og der er INTET, der kan måle sig med disse! Men de kan ikke købes hos boghandlere. Du skal vide, hvor du finder dem, og så koster de dertil lidt mere end tidligere omtalte bøger. Derfor vil jeg anbefale, du starter med ovennævnte tre bøger. Hvis du så beslutter dig for, at alkymien virkelig ER din vej, så skal jeg med glæde hjælpe dig med at få fat på LPN lærdommene.
Mht. udstyr... jeg kan desværre ikke anbefale noget i DK, da jeg bor i Japan, så hertil vil jeg klart anbefale, du taler nærmere med LKN, da han skaffer meget af hans direkte i Danmark. Selv har jeg altid brugt Laboy Glass, da deres kvalitet er superb, deres priser er umulige at slå og så er Kina så tæt på Japan, at det kun tager små 2-3 dage, og så har jeg mit apparatur.
Dog vil jeg ikke anbefale, du begynder at smide om dig med penge endnu på kondensere, fraktionerings-søjler, separationstragte, Soxhlet ekstraktorer osv. Start hellere i det små og anskaf dig nogle Erlenmeyers, beakers, nogle store og små opbevaringsglas med plastik- eller glaslåg, mørk-farvede opbevaringsflasker (ligesom hostesafts flasker) og lign. Dertil en lille elektrisk kogeplade, et par nye gryder og sådant, og så er du godt på vej. Så kommer alt det mere sofistikerede apparatur derfra.
Hvad angår det mere "løse" såsom Erlenmeyers, beakers etc., så bruger jeg selv
Avogadro's Lab Supply, men dette firma er i USA, og derfor ikke ideelt hvis man bor i Danmark. Men nu har du dem som en yderligere redskabskilde.
Må jeg spørge... hvilke studiematerialer har du ellers studeret hidtil? Hvilke bøger har du læst? Hvor længe har du haft lidenskab for alkymi?
Endnu engang hjerteligt velkommen til
Occultus Scientia!
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
P.S. Super at se, der kommer flere alkymister hertil!!!