Antal indlæg : 69 Join date : 11/05/11 Geografisk sted : Bornholm
Emne: En stemme lyder i mørket Tors Maj 12, 2011 12:47 am
Hvem jeg er?
Jeg blev født for 32 vintre siden, og opdraget i den kristne "tro". Det er IKKE den jeg ER i dag! For en del år siden læste jeg den her bog: "2000", af en dansk forfatter og okkultist. En cirkel begyndte at tegne sig, og nu er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke kan nøjes med, blot at være "interesseret"; ikke kan nøjes.
Ja, det er sådan det er NU! Jeg kan ikke nøjes længere. Det VIL jeg ikke!
Hvorfor så denne beslutsomhed? Jeg fik en indsigt for nylig. Jeg indså at mit selvbillede fra spæd af er blevet "conditioned", og at meget af BEDRAGET i mit liv først og fremmest har været SELVBEDRAG. Faktisk var det ikke det at jeg så det, der var det der gjorde det. Jeg vidste det jo godt. Forskellen var at jeg indrømmede det for mig selv, og mærkede det. Således er det nu blevet min fornemmeste opgave at hæve mig over dette falske selv, og fordi et af de bånd der brast var min UBEGRUNDEDE frygt for Satanismen, ser jeg nu KLART at her går min vej; her starter den.
Jeg er nødt til at være ydmyg overfor denne opgave. Jeg kan ikke klare den alene. Jeg ved ikke præcis hvordan det kommer til at blive, men jeg ved at jeg må vokse nu. Alt for længe har jeg holdt mit lys under en skæppe.Jeg må pleje denne ild der brænder i mig nu, og det gør jeg bedst ved at MELDE MIG i dette fællesskab.
Mit næste skridt? Da det endnu er for tidligt at melde mig ind i Satanic Reds eller Temple of Set, eller hvor det nu bliver?, vil jeg begynde med en selvinitiation. Jeg vil slutte den cirkel som begyndte for så mange år siden.
Thomas
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Tors Maj 12, 2011 6:56 am
Velkommen til Lyder ganske interessant.
LKN
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Tors Maj 12, 2011 2:37 pm
Hjerteligt velkommen til foraet!
Har du evt. nogle specifikke lidenskaber indenfor de okkulte videnskaber? Ceremoniel magi? Astral rejser? Divination? Alkymi? Astrologi?
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Thomas
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Tors Maj 12, 2011 4:01 pm
Mange tak!
Tesposinus -> Jeg har kradset lidt i overfladen, men flere af de grene du nævner er stadig uigenemskuelige. Det ved jeg nu at de ikke vil blive ved med at være. Forskellen? Jamen; det er jo nu det er alvor!
I forbindelse med den selvinitiation jeg nævner, står jeg altså nu overfor den opgave, at jeg i videst muligt omfang må forstå, og GØRE alt hvad der står i min magt, for at ritualet virker. Det må høre under ceremoniel magi. Jeg starter en tråd om det, hvor jeg vil dele om mine tanker, den indsigt jeg har, såvel som dér hvor jeg famler i blinde. Jeg har en hel masse spørgsmål jeg håber på at få besvaret! Jeg MANGLER de her ritualer; så det er et af de områder jeg først og fremmest vil STUDERE og praktisere, efter bedste evne.
Divination! Her har jeg faktisk lidt erfaring. Jeg har med held tydet mine egne profetiske drømme (min egen hjemmestrikkede metode) og har for nylig erhvervet mig Thoth Tarot, for at pleje og forstå denne evne. Mit talent gør at her er min største lidenskab.
Vh Thomas
Tigerlilli
Antal indlæg : 35 Join date : 25/10/10 Age : 49 Geografisk sted : Sydsjælland
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Fre Maj 13, 2011 12:08 pm
Jeg er måske lidt sent ude, men jeg er ikke på foraet hver dag. Men velkommen til, håber du finder hvad du søger
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Fre Maj 13, 2011 12:59 pm
velkommen til dig lur mig om der ikke ligger en forfatter af en art gemt i dig du skriver i hvert fald vældigt fængende glæder mig til at se/læse mere til dig
hans
Antal indlæg : 109 Join date : 07/03/09 Age : 60 Geografisk sted : Horsens
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Lør Maj 14, 2011 11:43 am
velkommen håber du vil falde godt til
Thomas
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Lør Maj 14, 2011 12:31 pm
Tak til jer alle - og nej Tigerlilli, det er du da ikke, det kan du ikke være
Jeg er kun glad for at jeg fænger, allerede er med til at give OS tyngde, det er jo fantastisk, for jeg er også blev tiltrukket af meget af det jeg har læst, rundt omkring, herinde. Min tanke er at slå mine folder hér, og bruge OS i mit studium. Det har allerede lært mig en del.
Vh Thomas
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Lør Maj 14, 2011 1:45 pm
Jeg er enig med Maiken... du forekommer meget litterær, og det er en fornøjelse at læse dine indlæg. Bliv endelig ved.
Det er en stor ære at høre, vores ydmyge lille forum kan være til hjælp for andre i deres studium & praksis af de okkulte videnskaber! Vi ser ligeledes frem til, at du deler dine erfaringer med os, så vi alle kan nyde hinandens selskab og finde ro i ligesindet fællesskab igennem vores rejse mod opnåelse af Magnum Opus - uanset vores vej dertil.
theculture
Antal indlæg : 16 Join date : 12/04/11 Geografisk sted : København
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Lør Maj 14, 2011 10:37 pm
Hej Thomas
Velkommen!
Hvem var forfatteren til den bog du havde læst, "2000"?
Din rejse ud af selvbedraget ønsker jeg dig lykke på - må vejen være sikker og uden fælder.
Thomas
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Lør Maj 14, 2011 11:04 pm
theculture --> Forfatteren af bogen er et kapitel for sig selv Gerningsmanden finder du her: http://enw.dk/
Hans forfatterskab et OMFATTENDE. Alle hans romaner, som jeg har læst - og jeg har læst de fleste, så jeg tør god sige "ALLE" - er på sin vis "svært tilgængelige", men samtidig skrevet med en glød, som jeg sjældent har set andre steder.
Ærligt talt så har jeg aldrig STUDERET hans bøger, og det er i den forstand jeg udtaler mig. Hvis dét er godt nok for dig, så vil jeg hjertens gerne anbefale dig at læse "Døden", som blandt meget andet har en del, som er en knivskarp og bidende sarkastisk kommentar til Det Facistiske Danmark. Her er i hvert fald en lille smagsprøve, en novelle, fra den hjemmeside jeg linker til oven over. Fødsel og død på biblioteket hedder den. Du finder den her. Du finder novellen under "1996-2000".
God fornøjelse!
Fentowers
Antal indlæg : 138 Join date : 11/01/10 Age : 56 Geografisk sted : Gentofte
Emne: Sv: En stemme lyder i mørket Søn Jun 05, 2011 11:35 pm
Også et velkommen hertil fra mig
Kender godt ENW... Har læst et par af hans bøger... bl.a. "Verden" og "Indsigtens sted"... Sidstnævnte er nok en af de mest uhyggelige bøger (fiktion) jeg nogensinde har læst