Antal indlæg : 69 Join date : 11/05/11 Geografisk sted : Bornholm
Emne: Hobbymagiker? Søn Maj 15, 2011 8:43 am
Hej til OS!
Ja, emnets titel siger det lidt. Hobbymagiker; kan man være det? Jeg mener - hvad gør den seriøse magiker, når hverdagen melder sig? Uanset hvor meget du brænder for dit studium og praksis, måtte det være det ene eller det andet, så vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer. Selv har jeg haft en masse ekstra tid på det seneste, men den går snart ikke længere. Hverdagen banker på døren!
Vh Thomas
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 15, 2011 9:09 am
Jeg selv oplever også det at hverdagen "banker på", som du selv skriver. Det betyder at jeg ofte føler, at der ikke er tid. Men nej, jeg mener absolut ikke at man blot kan være hobbymagiker.
Hvis man virkelig ønsker at praktiserer magien, med alt hvad det indebærer. Så er det dit liv, det er en "livsstil". For studiet af det okkulte, får dig jo til at tænke anderledes og forstå verden på en anden måde, end man har lært. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det, da jeg altid har lært tingene ud fra den etablerede naturvidenskab.
Det er noget man brænder for, og jeg er selv nået frem til den konklusion; at hvert et sekund i mit liv, der er det magiske studie en del af mig. Man er jo ikke kun magiker hver aften fra 7 - 8, vel? Selv om man har faste tider til selve den rituelle praksis, så er det noget som er der hele tiden. Ligesom alt andet
Det var min mening
LKN
Thomas
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 15, 2011 9:28 am
LKN,
Citat :
Man er jo ikke kun magiker hver aften fra 7 - 8, vel?
Haha! Så sandt, så sandt!
Tak
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 15, 2011 6:14 pm
Enig! Det er éns liv - éns eksistens. Man ser Universet anderledes som okkultist, ligeledes som jeg går ud fra, en biolog har et andet forhold til livet, end individer der ved stort set intet om det tekniske bag fysisk eksistens.
Som magus tænker jeg ligefrem symbolsk, når jeg træffer beslutninger. Ubevidst vælger jeg visse tal, visse dage, visse tidspunkter, visse farver etc., baseret på hvilken betydning dette vil have for udfaldet af den givne handling. Som alkymist tænker jeg konstant over den æteriske baggrund og sammensætning af ting - men nydelse af Naturen er så meget større pga. min alkymiske baggrund, og mit forhold dertil er mere personligt og glædeligt.
Og på det praktiske plan... jeg kan ikke lade være med at tænke alkymisk, når jeg laver mad (når dette nu hænder), og jeg tænker ofte automatisk på, hvordan en hindring i hverdagen kan fjernes via en passende magisk operation.
Så ja... en magus lever som en magus, en alkymist lever som en alkymist, en astrolog lever som en astrolog... okkultister lever deres liv som okkultister - uanset hvor meget vi "lægger låg på" det, når vi huserer blandt det jordlige livs individer.
T.
LKN
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 15, 2011 6:50 pm
Citat :
okkultister lever deres liv som okkultister - uanset hvor meget vi "lægger låg på" det, når vi huserer blandt det jordlige livs individer.
HELT ENIG Hvor er det fantastisk ,hehe
LKN
Thomas
Emne: Sv: Hobbymagiker? Man Maj 16, 2011 8:46 am
Jeg kan godt følge jer (et stykke). Hvad angår "symbolsk tænkning" så er jeg godt udrustet. Til gengæld kommer det til at koste blod og sved at skole mig selv. Jeg ER en kreativ kraft, og det skal så i symbiose med Det Videnskabelige.
Ved siden af, så er der, mit almindelige liv, og det er da også det mit spørgsmål går på. Måske jeg var lidt hurtigt ude, for jeg kan da godt se nu at der ikke er nogen hemmelighed her. Vi lever alle forskellige liv, og derfor, må vi hver især tilpasse dette "..vores liv som okkultister."
Vh Thomas
LKN
Emne: Sv: Hobbymagiker? Man Maj 16, 2011 4:23 pm
Citat :
Til gengæld kommer det til at koste blod og sved at skole mig selv.
Men tilgengæld; når så man VIRKELIG har brugt tid, og ydet en insats for at forstå og lære det teoretiske. Så er det helt fantastisk at opleve den reelle virkning af ritualerne man udføre. Tag blot det "simple" LBRP. Virkningen er fantastisk på mange måder Ikke blot som banish
LKN
Thomas
Emne: Sv: Hobbymagiker? Tors Maj 19, 2011 5:48 am
LKN,
Citat :
Tag blot det "simple" LBRP. Virkningen er fantastisk på mange måder
Det skal blive spændende for mig at få førstehåndskendskab. Lige nu koncenterer jeg mig om elementerne, tilbage i deres grundform. Jeg startede der fordi jeg gerne vil forstå Femstjernen. Nu er det her jo vældigt nyt for mig, så jeg må sige jeg er overvældet over den rene kraft der påkaldes her. Michael tror jeg såmænd nok jeg har et lille indblik i. Men hvad med de andre, og hvad med balancen? Puha! Det er virkeligt et enestående ansvar man tager på sig, når man begynder at betræde denne vej....
LKN
Emne: Sv: Hobbymagiker? Tors Maj 19, 2011 6:56 am
Citat :
Men hvad med de andre, og hvad med balancen? Puha! Det er virkeligt et enestående ansvar man tager på sig, når man begynder at betræde denne vej....
Jep, det er det Men blot spørg under de forskellige emner, så får du helt sikkert et svar.
LKN
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 22, 2011 2:41 pm
uha... Ja, når man først begynder at studere det indædt, så er jeg ikke i tvivl om, at man lever som magiker i hver time af døgnet... Selv har jeg for en tid lagt det okkulte studium på hylden, pga priotering... Jeg kan ikke finde overskud og tid til både at studere nanoscience og okkultisme, og hver gang jeg samler en bog op, som ikke har tilknytning til mit universitetsstudium, får jeg dårlig samvittighed og får næsten intet ud af det, jeg læser. Så derfor er jeg heller ikke så aktiv på foraet for tiden. Jeg læser med og holder kig med hvem der er på siden af nysgerrighed og for at holde liv i interessen, men selve studiet og praktiseringen deraf er på standby - sandsynligvis indtil jeg er færdig på uni... Så jeg er vel "hobbymagiker" så at sige, men der går ikke én dag uden jeg tænker på det, jeg har lært og gerne vil lære mere om
Thomas
Emne: Sv: Hobbymagiker? Søn Maj 22, 2011 2:59 pm
Mikro, makro - glæder mig så til du begynder at deltage noget mere (IKKE for at give dig dårlig samvittighed ). Det er jo et lille forum, vi har os her.....