Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Initiation of the Nadir ? Søn Maj 22, 2011 8:57 am
Kan man få en forklaring på dette begreb?
En eller anden?
På forhånd tak
LKN
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 12:03 pm
Mithras
Antal indlæg : 16 Join date : 26/03/11 Age : 32 Geografisk sted : København
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 1:15 pm
Hej LKN
Kan du ikke fortælle om i hvilken forbindelse du er faldet over begrebet?
mvh Mithras
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 5:51 pm
I forbindelse med studie af Jean Dubuis' værk Fundamentals of Esoteric Knowledge
Om han skriver også lidt om dette, ved at henvise til "Lesson 3", men forstår det ikke rigtigt
LKN
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 6:15 pm
Det er jeg ked af, LKN... jeg havde helt glemt alt om dette.
Det er lidt en længere forklaring, hvad "Initiation of the Nadir" egentlig er, men kort sagt er bevidstheden i Nadir "indelukket i et fængsel uden vinduer", efter Dubuis' egne ord. Og selve Nadir initiationen er åbningen for "the path of return" - hvor opklatringen mod Evigheden aktiveres.
Der er mere at lære om dette i hans Portae Lucis værk. Lad mig vide, hvis du vil vide mere om denne tekst. Det er udelukkende et system til esoterisk initiation - "experience of Eternity", som Dubuis så smukt beskrev det.
T.
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 6:22 pm
Citat :
Der er mere at lære om dette i hans Portae Lucis værk. Lad mig vide, hvis du vil vide mere om denne tekst. Det er udelukkende et system til esoterisk initiation - "experience of Eternity", som Dubuis så smukt beskrev det.
Vil gerne vide mere
Tror faktisk jeg har The Experience of Eternity liggende som PDF, selvom denne var en jeg faldt over og hentede uden om copyright
Men du gerne uddybe
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 6:40 pm
LKN skrev:
Tror faktisk jeg har The Experience of Eternity liggende som PDF...
Men du gerne uddybe
Hvis du har teksten, vil jeg faktisk foretrække, du selv studerer mere herom, hvis det er okay. Det er værd at selv sætte sig ind i, da det er et fantastisk værk.
LKN skrev:
selvom denne var en jeg faldt over og hentede uden om copyright
Jeg sladrer til Sue!!!
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Tors Jun 02, 2011 8:36 pm
Citat :
Hvis du har teksten, vil jeg faktisk foretrække, du selv studerer mere herom, hvis det er okay
Ahh, vidste ikke jeg kunne finde et svar deri Det vil jeg gøre
Citat :
Jeg sladrer til Sue!!!
Afsløret af sig selv Så er jeg jo nok nødt til at købe værket (hvis jeg finder det så interessant at jeg bare må have det NU... i lovlig version)
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Lør Jun 04, 2011 5:27 pm
LKN skrev:
Så er jeg jo nok nødt til at købe værket (hvis jeg finder det så interessant at jeg bare må have det NU... i lovlig version)
Det forsikrer jeg dig for, du vil!!! Der er tale om en hel process udelukkende til esoterisk initiation - erfaring med Evigheden! Bare kig den lidt igennem engang, og så skal du se...
T.
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Lør Jun 04, 2011 6:30 pm
Citat :
Bare kig den lidt igennem engang, og så skal du se..
Det gør jeg så Har allerede læst lidt af begyndelsen
LKN
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Lør Jun 04, 2011 9:04 pm
Har lige opdaget en god ting; fra min side af i hvert fald
Mit eksemplar af Experience of Eternity er egentlig ikke ulovlig, læs selv fra:
"Jean Dubuis wanted this work to be available to all those that wish to study and work in the difficult field of esotericism. In view of this, he relinquished his intellectual property and has allowed the publisher to disseminate this treatise bu all available means. (...) It can be freely duplicated in eletronic or hard copy provided it will not be used for profit."
Så den er vel lovlig
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Søn Jun 05, 2011 3:48 pm
LKN skrev:
Har lige opdaget en god ting; fra min side af i hvert fald
Mit eksemplar af Experience of Eternity er egentlig ikke ulovlig, læs selv fra:
"Jean Dubuis wanted this work to be available to all those that wish to study and work in the difficult field of esotericism. In view of this, he relinquished his intellectual property and has allowed the publisher to disseminate this treatise bu all available means. (...) It can be freely duplicated in eletronic or hard copy provided it will not be used for profit."
Så den er vel lovlig
LKN
Det kommer slet ikke bag på mig, hvis Jean Dubuis skulle have gjort noget sådant, idet han var yderst generøs, og aldrig interesseret i at tjene penge på andet end hans dagligdags job. Men det er nok kun Sue, der kan svare på, hvorvidt hans ønske om fri distribution af teksten stadig holder i henhold til Triad's udgivelse deraf. Sue og Russ har altid respekteret Hr. Dubuis' ønsker, og det var også derfor, de overtog distribution af LPN lærdommene med tiden (igen Hr. Dubuis' ønske). Men idet de ligeledes har udgivet omtalte tekst i bogformat også, ved jeg ikke, hvordan Triad's politik ser ud mht. fri distribution. Jeg kan dog altid spørge hende, hvis du gerne vil have sindet stillet til ro.
T.
LKN
Emne: Sv: Initiation of the Nadir ? Søn Jun 05, 2011 4:59 pm
Citat :
Jeg kan dog altid spørge hende, hvis du gerne vil have sindet stillet til ro.