Emne: Magussens lærlinge 2? Søn Sep 11, 2011 10:33 pm
Hej alle sammen. Jeg tildmeldte mig oprindeligt dette kursus i starten af 2011 og fulgte det i nogle måneder. efter den tid kom tiden til eksaminer og pludeselig fik jeg frygteligt travlt så jeg blev nød til at ligge kurset på hylden. jeg overvejede om jeg skulle begynde på egen hånd igen men besluttede at vente til januar men så kom jeg til at tænke på om der var en plan om at gentage dette kursus? den tid jeg var med nød jeg virkelig meget og jeg syntes at det er et helt fantastisk initeativ du har tagen Tesposinus.
Længe siden. Håber ellers du er ovenpå med alt skolearbejdet.
Desværre må jeg nok melde, at kurset ikke bliver gentaget - i hvert fald ikke i nærmeste fremtid. Der var ganske god interesse vist for projektet i starten, men efter de første par lektioner, begyndte det hele ligesom at falde lidt til jorden, så jeg begyndte at overveje, at lade det dø hen lige så stille. Der var dog stadig et enkelt individ eller to, som var opsatte på at fortsætte, men idet jeg er nødt til at bruge tid på at skrive papirer til kurset, redigere dem, lave grafiske illustrationer dertil, maile dem osv., kræver det simpelthen for meget tid fra min side af, til at kunne overkomme dette med så lidt interesse. Det skulle være noget med langt større deltagelse, før jeg ville kunne afsætte min fritid til det med god samvittighed. Dette er naturligvis ikke for at være "unfair" eller noget, men idet min fritid er begrænset pga. arbejde, hustru, kæledyr, mit eget alkymiske arbejde, mit magiske arbejde, mine studier, mit research etc., vil jeg hellere lade det ligge, hvis der kun er interesse fra en 2-3 mennesker. Det håber jeg, alle forstår.
Så lige nu er der beklageligvis ikke nogle planer om at køre kurset en anden gang (især da det slet ikke blev gennemført fuldt ud første gang), men en dag i fremtiden kunne det jo være, vi kunne prøve igen, hvis interessen skulle være større til den tid. Dog ville jeg så gerne hellere danne et kursus indenfor "gammeldags" ceremoniel magi - dvs. det gode gamle, hardcore, old-school fra grimoires og dertilknyttede tekster såsom Agrippa's og Barrett's værker! Men igen... dette er kun muligvis... en skønne dag...
Ellers rigtig mange tak for interessen, Anton, og de pæne ord. Men du skal også sagtens selv kunne arbejde med tingene, hvis du ikke vil vente (og det ser jeg absolut ikke nogen grund til, du skal!). Og dertil skal du altid være velkommen til at skrive til mig eller andre herinde, hvis du så skulle have spørgsmål, tvivler, bekymringer eller lign., og vi skal med glæde hjælpe, så godt vi kan.
T.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
men efter de første par lektioner, begyndte det hele ligesom at falde lidt til jorden, så jeg begyndte at overveje, at lade det dø hen lige så stille.
Hvilket jeg synes er en skam, for der er virkelig meget at hente via Kraigs bog
Nigerrimus skrev:
jeg overvejede om jeg skulle begynde på egen hånd igen
jeg vil helt klart anbefale dig at starte Bestem dig for en måned, og så begynd med bogens lektion 1, den første dag i denne måned. På den måde tager du en leksion pr. måned, hvilket gør det utroligt overskueligt.
Jeg selv er en af dem som stadig er igang med bogen (færdig pr. 1. december 2011), så vil helt klart gerne hjælpe dig med svar til spørgsmål og lignende, hvis der skulle komme sådanne.
Til Tesposinus: Du kunne evt. indsætte emnesektioner til de resterende lektioner, bare dem alle, selvom "kurset" ikke er nået dertil endnu. Så kan eventuelle personer der ønsker at starte på bogen stille spørgsmål under disse tråde, hvilket gør det mere overskueligt at give et svar, hvis man ved hvor i bogen de befinder sig Blot et råd
Hilsen LKN
ps. Jeg har i sinde at starte på Franz Bardons mesterværk fra december, når jeg er færdig med Kraigs bog, så hvis nogle skulle have interesse i selv at begynde på denne bog kunne vi jo hjælpe hinanden igennem
pps. Tesposinus, der skulle gerne ligge en PM i den indbakke
Desværre må jeg nok melde, at kurset ikke bliver gentaget. T.
Ok det var trist, men jeg kan godt forstå at det må tage meget af din tid.. og jo tak jeg er kommet ovenpå efter skole arbejdet ydermere lyder et ''Oldschool kursus i oldschool magi'' hviirkelig interasant.
LKN, mange tak for tilbudet om hjælp, det vil jeg klart gøre brug af..
Jeg regner med at begynde her til december, så kommer jeg jo til at være færdig igen til december året efter og det kommer til at passe glimrende.