Kan du ikke give en lille uddybning omkring hvad du mener når du henviser til livs- og seksuel energi? Blot for at have lidt mere at begrunde et muligt svar på
LKN
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Sv: Afbalancering af energier? Fre Okt 14, 2011 11:16 am
He he... Ups! Jeg bli'r dig faktisk lidt svar skyldig
Jeg fik at vide, at én af de ting jeg skal lære er, at afbalancere disse to energier. Jeg har aldrig tænkt over, at de var to energier; har altid set dem som én. Men det virker jo egentlig logisk nok, at de er to forskellige. Jeg håbede sådan set, at der var nogen af I andre, der vidste noget om disse energier for, jeg er nemlig ikke helt med.
Jeg har ikke haft tid til, at meditere på disse energier endnu, så alle hints er velkomne.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Nu ved jeg ikke i hvilken sammenhæng du taler om disse energier, men noget shamansk er det vel? Så jer er altså nødt til blot at svare dig ud fra min viden selv, og det bliver så i form af maskulin og feminin energi
Alt i universet udstråler af ånd, det femte element, igennem manifestationen af ild, luft, vand og jord. (men det er vist sagt mange gange herinde) I forhold til maskulin og feminin energi kan det ses således;
Maskulin energi er den livsgivende, aktive energi - det aktive princip (ild) Feminin energi er den skabende kraft, som giver form - det passive princip (vand) Disse to energi kan meget "sort på hvidt" også sættes på Tree of Life, gennem træets to søjler; hvoraf den maskuline tilhøre Jachin og den feminine tilhøre Boaz. Balancen mellem disse to søjler er søjlen i midten - "Balance pillen", som Tesposinus vidst har kaldt den i kabbalah sektionen. Dog skal vi huske at når vi taler kabbalah ændrer energiernes rolle sig i forhold til hinanden, grundet deres correspondancer og vibration.
Mit bud i forhold til de to energier du nævner, Lynx, vil være at livsenergien er den feminine, da jeg tror der med liv menes skabende. Derved vil den seksuelle så være den maskuline. Men igen dette afhænger af energiernes tilknytning og deres indbyrdes forhold
Håber det kunne bruges til lidt, selvom jeg taler mere generelt, da jeg ikke er sikker på i hvilken sammenhæng du henviser til disse energier. Forståelsen af energi er jo forskellig fra tradition til tradition
LKN
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Du har helt ret; det er i shamanistiske sammenhænge. Dog har jeg lagt mærke til, at selv om brugerne af foraet går i forskellige retninger, så har vi mange ting til fælles.
Hvor er jeg glad for, at du nævner maskulin og feminin energi fordi, så er jeg faktisk i fuld gang... helt automatisk og i en helt anden forbindelse. Så ud fra det du skriver, var det slet ikke så indviklet, som jeg troede.
Og ja, for mig er livsenergien også feminin, og skabende. Og det maskuline, det seksuelle. Så uden at vide det, er jeg altså gået i den rigtige retning med øvelser til afbalancering. Lidt sjovt, ik´.
Tak, LKN, fordi du lige satte tingene i perspektiv for mig.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland