Nu vil jeg ikke besvare dine spørgsmål direkte, da jeg vil mene, at mange af de spørgsmål du her kommer med, er nogle spørgsmål den enkelte selv skal overveje gryndigt
Så er er nogle opfordringer: Om genfødsel er en realitet bør overvejes via meditation og studium
Hvad der sker efter døden er noget som okkultisten og esoterikeren kan arbejde personligt med, for at erfare sandhederne omkring dette. Nogle forfattere giver forklaringer til hvordan man kan arbejde med dette emne (bl.a. Konstantinos i sin Nocturnal Witchcraft, har dog ikke selv arbejdet med disse metoder)
Hvad de okkulte videnskaber mener kan studeres gennem bøger. En god ide vil muligvis være at læse Kabalah, samt hvad forskellige forfattere skriver om det fysiske plan, det astrale plan og det mentale plan, samt sammenhængen mellem disse. (Bardon's beskrivelser af disse planer i teoriafsnittet i Initiation into hermetics, kan måske være inspiration til tanker)
Jeg håber det kan bruges til noget. Jeg ønsker bare ikke at give noget konkret svar, da jeg ikke er sikker i hvorledes jeg forstår dette emne i dybden, samt at det er større en mange måske tror
LKN
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Om det er sandt, at der er et liv efter døden, er jo individuelt. Hvis DU tror på et liv efter døden, er det sandt for dig. Men det er ikke sikkert, at det er sandt for din nabo; det afhænger af, hvad h_n tror på.
Tja, hvad sker der når man dør? Det er der vel ingen, der med sikkerhed kan sige. Men jeg tror på, at vi går over på den anden side, som ånd. Når vi føler os parate bliver vi genfødt til ny lærdom her på jorden. Jeg har en tro på, at vi på et tidspunkt bliver så oplyste, at vi selv kan vælge om, vi vil tilbage til jorden, eller fortsætte som ånd.
Som jeg forstår det, så kan du kun bruge din frie vilje til at bestemme, om du vil gå den spirituelle vej, eller du ikke vil.
Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg kan sige hvad jeg selv føler og tror.
Efter forskellige oplevelser, både med meditation såvel som epileptiske oplevelser, depressioner og andre underlige oplevelser som bare kommer i løbet af en dag, så er jeg kommet til den konklusion at jeg er mere end blot min krop. Jeg har oplevelsen at min krop blot er et udtryk for mig selv og er et slags køretøj. Når min krop en dag dør så vil jeg bare forlade den og komme til at gå igennem et andet forløb. Hvad der vil ske i det forløb ved jeg dog ikke, men jeg kan gætte.
Min bedste ven beskrev det rigtig godt og jeg føler at jeg er enig. Michael fra Danmark/Jorden er bare et udtryk for mit væsen og hvor fed en person jeg end synes at Michael er vil jeg stadigvæk på et eller andet tidspunkt give slip på min afhængighed af ham. Hele denne idé med "Det Højere Selv" og "Alt er et udtryk for Den Ene Gud" er alt for abstrakte idéer til mig, og jeg har intet forhold til dem. Om jeg er Gud uden at vide det eller om jeg bare er en Average Ordinary Joe som flyder rundt i et ulogisk irrationelt universe, er koncepter jeg ikke kan forstå og ikke kan bruge til særlig meget. Jeg ved ikke hvad er hvad. Jeg føler mig dog temmelig sikker på er at jeg på et eller andet tidspunkt forlader denne planet og går videre til en anden eksistens.
Der er fra tid til anden tidspunkter hvor jeg bliver utålmodig med at komme videre og ikke har lyst til at leve på denne planet længere, og når jeg tænker på at jeg stadig har, hvad...omkring 60-70 år på denne planet endnu?, synes jeg en menneskealder i denne virkelighed kan være at strække den for langt! Døden kan nemt virke befriende. Jeg vil nok sige at de ting som for alvor holder mig fast i at blive ved her er at jeg for alt i verden IKKE har lyst til at komme tilbage til denne planet. Så derfor vil jeg sørge for at der ikke er nogle hang-ups som vil gør at jeg føler at jeg har brug for at komme tilbage hertil for at prøve det og det og det. En anden ting som holder mig her er at jeg ikke vil være så ond ved mine forældre at dø imens de stadig lever.
Jeg tror delvist på noget jeg tror var Robert Monroe som skrev. At det som gør at folk bliver ved med at komme tilbage til denne planet er deres "addiction" til at prøve alting af som dette liv kan give en. Det er noget som jeg ikke vil have skal ske for mig. Jeg vil videre! Men det er jo meget typisk en følelse at have. Græsset er ofte grønnere på den anden side.
Hvad Okkultismen siger er et meget omfattende emne. Det kommer helt an på hvilken verdensdel og hvilket folkefærd du tænker på. Folk havde forskellige idéer omkring "Underverdenen", og havde forskellige oplevelser med Ud af Kroppen Oplevelser og syner hvor de har observeret hvad der skete med de døde, så man bliver nød til at vælge hvad man ønsker at tro på hvad det angår. Jeg tror det er meget individuelt hvad der sker med en.
Jeg har hørt historier omkring folk og dyr (indianere, yogier og elefanter) som har besluttet af det nu var på tide at forlade dette liv og dermed enten rejse til det sted hvor deres forfædre døde eller bare sætte sig ned og dø, selv om at kroppen sagtens kunne køre i et pænt stykke tid endnu. Der er også en interessant ting som var i Grant Morrisons tegneserie 'The Invisibles' (Grant Morrison er en kendt kaos magiker) hvor en ældre magiker/bums sagde imens han gik mørket i en gammel forladt jernbane under byen i møde, at en magiker ikke dør af alderdom, men går døden i møde på det tidspunkt magikeren selv vælger. Det synes jeg er en utroligt interessant idé.
Lucifer -BANDLYST-
Antal indlæg : 355 Join date : 07/04/11 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: Livet efter livet Ons Okt 05, 2011 2:19 pm
Min egen mening er, at vi bliver genfødt, men først befinder vi os på det astrale plan som ånd inden genfødsel. Det er alt hvad jeg har komme frem til indtil videre. Det jeg gerne vil vide er HVAD man bliver til i næste liv. Et andet dyr evt, mand eller kvinde.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Livet efter livet Ons Okt 05, 2011 3:40 pm
Lucifer skrev:
Det jeg gerne vil vide er HVAD man bliver til i næste liv. Et andet dyr evt, mand eller kvinde.
Dette er egentlig et rigtig godt spørgsmål, da det kan diskuteres utroligt længe. Men altså hvis vi belyser det med tanken om karma, og det at vi har nogle ting vi skal lære, inden vi kan sige at vi er færdige med at blive genfødt på fysisk plan, så er der lidt forskellige teorier. En af disse er fra Luriansk kabbalah, som Kraig beskriver i Modern Magick lektion 5, derfor får du hvad han skriver:
"Luria was a famous Kabbalist who never wrote anything, but whose student's writings make him the father of modern Jewish Kabbalism. His system has two basic features which would today be called metempsychosis and Karma. . Metempsychosis, or the transmigration of souls, is the idea that we can incarnate as a lower life form if our current life is not in tune with the working of the universe. But the Lurianic theory goes much further than other theories of this type. In this system you are not punished for evil by becoming a cow. Rather, your next incarnation is dependent upon what you need to learn, Thus, if you need to learn stealth you might incarnate in your next life as a thief or as that thieving bird, the magpie. As you can see, the reason for incarnating into a "lower" life form is very logical. The Lurianic system not only features this high level of logic, it also features greater depth. If you need to learn patience, for example, you may incarnate as a rock! If you need to learn flexibility you may come back as a reed by a river. The ideas which come out of this are fascinating. The implication is that plants, rocks, animals are alive and have souls. This also implies that all planets and asteroids are teeming with some form of life. In fact, it means that the entire universe is wonderfully alive, and that we are but a small part of it. According to this system, we stay in a "lower" form until we have learned the necessary lesson and we have been of some use to a "higher" life form. Thus, in the example given above, you could stay a rock until you learned patience and until you had become useful, perhaps by providing shade to a snake or an insect, or serving as a stool for a human hiker. It is possible that your stay as a stone could last a relatively short time, or it could last for thousands of years. Likewise, you might stay a reed until you learn flexibility and become the food of an animal or perhaps part of a reed boat."
Håber det kunne bruges til noget
LKN
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Livet efter livet Man Okt 10, 2011 9:09 pm
LKN skrev:
Lucifer skrev:
Det jeg gerne vil vide er HVAD man bliver til i næste liv. Et andet dyr evt, mand eller kvinde.
Dette er egentlig et rigtig godt spørgsmål, da det kan diskuteres utroligt længe. Men altså hvis vi belyser det med tanken om karma, og det at vi har nogle ting vi skal lære, inden vi kan sige at vi er færdige med at blive genfødt på fysisk plan, så er der lidt forskellige teorier. En af disse er fra Luriansk kabbalah, som Kraig beskriver i Modern Magick lektion 5, derfor får du hvad han skriver:
"Luria was a famous Kabbalist who never wrote anything, but whose student's writings make him the father of modern Jewish Kabbalism. His system has two basic features which would today be called metempsychosis and Karma. . Metempsychosis, or the transmigration of souls, is the idea that we can incarnate as a lower life form if our current life is not in tune with the working of the universe. But the Lurianic theory goes much further than other theories of this type. In this system you are not punished for evil by becoming a cow. Rather, your next incarnation is dependent upon what you need to learn, Thus, if you need to learn stealth you might incarnate in your next life as a thief or as that thieving bird, the magpie. As you can see, the reason for incarnating into a "lower" life form is very logical. The Lurianic system not only features this high level of logic, it also features greater depth. If you need to learn patience, for example, you may incarnate as a rock! If you need to learn flexibility you may come back as a reed by a river. The ideas which come out of this are fascinating. The implication is that plants, rocks, animals are alive and have souls. This also implies that all planets and asteroids are teeming with some form of life. In fact, it means that the entire universe is wonderfully alive, and that we are but a small part of it. According to this system, we stay in a "lower" form until we have learned the necessary lesson and we have been of some use to a "higher" life form. Thus, in the example given above, you could stay a rock until you learned patience and until you had become useful, perhaps by providing shade to a snake or an insect, or serving as a stool for a human hiker. It is possible that your stay as a stone could last a relatively short time, or it could last for thousands of years. Likewise, you might stay a reed until you learn flexibility and become the food of an animal or perhaps part of a reed boat."
Håber det kunne bruges til noget
LKN
Hvordan skal det forstås?
LKN
Emne: Sv: Livet efter livet Man Okt 10, 2011 10:02 pm
Har du læst det? Hvordan det skal forstås fremgår meget godt af selve teksten
LKN
Ps. Lucifer - lad nu være med at citere hele teksten, det er kun rent fyld, som skaber kaos i en tråd som denne hvor man gerne hurtigt skal kunne se om der er noget man kan bruge, hvis man mangler nogle oplysninger.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: Livet efter livet Man Okt 10, 2011 10:13 pm
LKN
Jeg er ikke så god til engelsk.
LKN
Emne: Sv: Livet efter livet Tirs Okt 11, 2011 6:55 am
Okay helt iorden Du får forklaringen senere, når jeg lige har tid
LKN
LKN
Som sagt, beskriver citatet hvorledes genfødsel opfattes inden for Luriansk kabbalah, som er den lære Isaac Luria gav til sine elever, der har skrevet nogle af hans tanker ned. Det som citatet beskriver er nogenlunde:
Luriansk kabbalah bygger på to grundsten, metempsykose og karma. Metempsykose, som betyder sjælevandring, er ideen om at vi kan inkarneres som lavere livsformer, hvis vores nuværende liv ikke stemmer overens/er i harmoni med Universet. Men inden for Luriansk kabbalah tager man denne teori og gøre den meget "bredere". I vedisk filosofi som eks. er ideen med metempsykose at man inkarnere som en lavere livsform, f.eks. en gris, hvis man i sit tidligere liv har "oparbejdet" negativ karma og handlet dårligt. Men således arbejder luriansk kabbalah ikke med metempsykose. Luria taler om at vi i hver inkarnation har noget vi skal lære. Dette værende sig tålmodighed, "usynlighed", fleksibilitet osv. Vores inkarnation afhænger altså af hvilke "lektioner" du mangler at lære. Det betyder, at hvis du f.eks. har brug for at lære "usynlighed", eller det at skjule sig, så kan det være du inkarnerer i en krop som ender med at være tyv, eller som en skade (fuglen). Har du derimod brug for at lære tålmodighed, kan det være du inkarnerer som en sten. Hvis du har brug for at lære fleksibilitet kan det være du inkarnere som et siv/strå ved en flod. Det fascinerende ved denne teori er, at det betyder at alle planter, sten (og asteroider), dyr og alt levende har en sjæl, hvilket betyder at hele Universet er levende og besjælet. Ifølge Luria forbliver sjælen i en lavere livsform, indtil den har lært hvad den skulle, samt været til gavn for en livsform der er højere end den selv. Et eksempel på det kan være at du bliver ved med at have en sten som krop, indtil denne sten f.eks. er blevet brug af en slange eller et insekt som skjulested, eller at du bliver ved med at være et siv indtil du ender som føde eller som en del af en sivbåd.
Jeg har taget de ting som Kraig beskriver i citatet og brugt dem til selv at forklare det, men der er altså ikke tale om en oversættelse. Håber det hjalp Lucifer