Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Forholdet til musik Tors Jun 21, 2012 3:31 pm
Hej Alle Nu har jeg bemærket, at langt de fleste af os (eller i hvert fald mange af de senere introduktioner) giver udtryk for, at vi har en eller anden form for musikalitet i vores liv. Ceenth har blandt andet fortalt meget om, at han er operasanger, og jeg tænkte, vi kunne sludre lidt om vores forhold til musik i denne tråd.
Selv har jeg aldrig fået træning i sang eller musik, men jeg synger stadig med stor glæde og skriver gerne sange, selvom der dog aldrig har været musik på, idet jeg ikke kan spille på noget instrument (med undtagelse af "pjerrot" på blokfløjte, som jeg lærte da jeg gik i anden klasse ). Jeg bruger musikken som en måde at stresse af på og en måde at få afløb for følelser.
Så, nu startede jeg, hvem vil fortsætte?
Alt godt - MT
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Forholdet til musik Tors Jun 21, 2012 8:12 pm
Elsker musik!
For mit vedkommende drejer det sig om det fantastisk klaver, og musikkens evne til at udtrykke alle følelser. Derudover er musikken af esoterisk interesse, med tonernes tilknytning til de æteriske kræfter.
Musik er det universelle sprog
LKN
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Forholdet til musik Tors Jun 21, 2012 10:15 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:38 pm, rettet 1 gang
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Forholdet til musik Tors Jun 21, 2012 10:32 pm
Musik er fantastisk Det hjælper rigtigt meget når man er i skidt humør, jeg brugte hele dagen i dag på at høre mit kære ynglings band Rammstein, fordi jeg var i skidt humør. Selv er jeg ved at lære, at spille guitar Og har allerede min første optræden på onsdag Jeg er mega nervøs.. Meeen mon ikke jeg klare den?
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Forholdet til musik Tors Jun 21, 2012 10:42 pm
Hvordan jeg bruger musikken??
Jeg bruger den til at fremkalde forskellige følelser, til at stresse af og til at opkvikke mit sind og selvfølgelig, ligesom størstedelen af den danske befolkning, bruger jeg den også når jeg motionere.
Den type musik jeg bruger svinger fra blød rock til hurtig brutal nødesløs black metal til tung stemningsfyldt doom metal.
Jeg bruger også mit eget musik til at komme af med tanker og ideer der ligger og svinger rundt i mit bagerste sind og mørkeste tanker, da jeg med i en black metal duo, bliver det tit nogle ret dyster og mørke tekster. Jeg kan ikke spille nogle instrumenter, men der er en del folk der mener jeg kan frembringe noget med min stemme, så jeg står for vokalen i mit band.
Jeg bruger musik hvis jeg skal tage en powernap, så bliver det brugt til at danne et mentalt skjold der lukker hverdagens støj, stres og larm ude, en bonus er så at det tit giver de mest syrede drømme, til dette formål bruger altid enten Ulver - Nattens Midgrale (sampel) eller Esoteric - The Maniacal Vale (sampel)
Når jeg arbejder med mine tekster lukker mit sind ligesom ned og jeg har kun fokus på teksten og den fortælling der køre.