Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: En mistanke.. Man Jun 25, 2012 11:17 pm
Jeg har en stærk mistanke om at en har forbandet mig, jeg ved ikke hvem og hvorfor, men jeg kan simpelthen mærke det... Er der nogen der ved hvad man skal gøre, for at fjerne en forbandelse fra en selv? For jeg har desværre ingen amuletter eller magier/ritualer til netop dette, eftersom de blev smidt ud af min eks kæreste.. Så nu søger jeg råd her inde af jer der har lyst til at hjælpe mig.
Hilsen Akari
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 4:28 am
Pentaklet jeg henviste dig til, sidst vi talte sammen...
Derudover er der naturligvis forskellige renselsesoperationer og lign., du kan udføre - både indenfor traditionel såvel som moderne praksis. Ang. førnævnte, så renselse & purifikation via vievand og røgelse (igen noget du kan finde mere om i Barrett's klassiker); indenfor moderne praksis, operationer såsom LBRP og LBRH.
Derudover er der også metoder som undervist af Bardon i hans fantastiske Initiation into Hermetics, men hans "træningsmetode" er akkumulerende, og der opbygges en evne og kraft indenfor det pågældende arbejde, hvilket indebærer, man er nødt til at arbejde sig opefter. Ellers vil de mere avancerede praksis være særdeles svære at udføre succesfuldt - mangel på udvikling, kraft, teknik, praktisk øvelse etc.
Håber dette hjalp.
Sidst rettet af Tesposinus Tirs Jun 26, 2012 5:21 pm, rettet 1 gang
Akari
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 9:08 am
Mange tusind tak T Endelig lidt hjælp ( spurgte et andet sted, og følte lidt at folk tænkte at jeg var heeelt gal på den.. nøj en møg morgen, men nok om det) Problemet med pentaklet, er at det ville tage en masse tid, netop fordi at jeg skal lave det i guld :/ Men jeg kunne jo rense mig selv med viavand og røgelse som du henviser til Mange tak
Tusmørkevandre
Antal indlæg : 75 Join date : 12/12/11 Age : 35
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 11:31 am
Hm... jeg er måske ikke ekspert når det kommer til at fjerne dem - jeg nok den som nedkalder dem for det meste. Men de gange jeg har været udsat for det så vil jeg heller gå til kilden og så tage den der fra. Det er en del nemmere at fjerne en forbandelse når man først ved hvad man har med at gøre og at man har den/det i knæ som har nedkaldt forbandelsen.
Mindre offensivt middel ville være fralæggelse af forbandelsen - til et objekt eller andet væsen som alligevel kunne bruge en lærerstreg.
Held og lykke med det
Akari
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 11:35 am
Desværre aner jeg ikke hvem der kunne havde nedkaldt en forbandelse over mig.. Jeg ved at der er nogle mennesker der ikke kan lide mig, og nogen af dem arbejder med magi, om det er ved et uheld, kan jeg ikke sige.. Men ellers, som du siger Tusmørkevandre, kunne jeg lægge det over i et objekt, også kunne jeg grave den ned, eller kaste den i havet.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 5:20 pm
Derudover er der tillige ingen garanti for, at det rent faktisk ER en forbandelse; det kan ligeså vel være vilkårlige negativ æterisk indflydelse, og i så fald er der ikke nogen decideret kilde at gå til. Så en æterisk renselse er god at starte med, og derefter noget permanent beskyttende såsom specifikke pentakler og lign.
Ja, arbejde i guld koster lidt, men som sagt så er det ikke noget, der behøver tage synderligt meget tid, hvis du får hjælp af en guldsmed. Så er det blot det økonomiske, du skal have på plads.
Akari
Emne: Sv: En mistanke.. Tirs Jun 26, 2012 5:59 pm
Det kan du havde helt ret i T, så jeg vil nok give mig i kast med en renselse her i aften. Ja men det tager mig desværre også tid at få penge til det :/ Men nu skal jeg til Jylland her i næste uge, og skal ikke bruge penge på mit buskort i næste måned, så der har jeg lidt ekstra penge til det
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: En mistanke.. Ons Jun 27, 2012 8:54 pm
Hvis det du har mod på, kan jeg se om jeg kan finde en bøn og et ritual du kan lave til en daemon, der gøre arbejdet for dig.
Det som bønnen/ritualet gør at du beder daemonen om at beskytte dig med angrib, hvis der er så er nogle der angriber dig, magisk eller sender en forbandelse imod dig, bliver det hele sendt tilbage til afsenderen, i forstærket form.
På den måde skal du ikke bekymre dig om at du gør noget ondt ved uskyldige personer.
Akari
Emne: Sv: En mistanke.. Ons Jun 27, 2012 9:22 pm
SilvaVirus- som jeg svarede inde på Asdun, er jeg desværre ikke klar til at arbejde med dæmoner og større ting endnu, jeg er stadig ved at læse på det Så det som DK skrev der inde, med at bruge et spejl, den prøver jeg først, da den er mere harmløs Men mange tak for forslaget
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 12:49 am
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:36 pm, rettet 1 gang
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 11:03 am
en ganske forståelig bekymring og er glimrende svar.
Jeg vil dog gerne lige spørge om noget, Ceenth
Du skriver at
Citat :
Det er jo i den forbindelse også sådan at det kan give kraftigt bagslag at lege med Daemoner som man ikke er i stand til at sætte sig i respekt over for, eller eventuelt hvis man er arrogant nok til at prøve på det - styre.
Det giver jeg dig helt ret i, men det du snakker om er det ikke Envokation, hvor du befaler dem at gøre det??
Den måde jeg vil bruge og forslå andre at gøre er Ivokation, da de kloge siger at "daemoner meget bedre kan li det" og at de derved repekstere end, men derfor kan det stadig ske at man for får fat i forkerte daemon og som Ceetnth ganske skriver, det er ikke allesammen der er lige hjælpsomme.
Det ritual og den bøn jeg ville gi videre er ikke en jeg selv har lavet, har fundet den i bog skrevet af Stephanie Connolly.
Akari
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 12:31 pm
Men jeg har stadig ingen erfaring inden for Envokation og Ivokation.. Så det vil jeg slet ikke kaste mig ud i.. Jeg læser som sagt stadig..
Ceenth
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 3:17 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:36 pm, rettet 1 gang
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 3:56 pm
Ceenth skrev:
Erhm.. Skal vi ikke tage resten af denne her disskution over indbakken.?? Da vi vist er ved at spinde Akari's tråd ud på et lille sidespor..
Det behøver I skam ikke; det er rart at se lidt liv i foraet igen. Jeg sætter dog stor pris på, I tager så flot hensyn til andres tråde og deres respektive "emner", men I skal være så velkomne til at oprette en ny tråd om jeres diskussion, og så ellers fortsætte dér, så alle andre kan følge med. Tror der sikkert er flere, der finder samtalen interessant.
Ceenth
Emne: Sv: En mistanke.. Tors Jun 28, 2012 7:40 pm
Citat :
men I skal være så velkomne til at oprette en ny tråd om jeres diskussion