Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Når ens hus er hjemsøgt? Ons Sep 05, 2012 10:01 pm
Hej alle! Her kommer lige endnu en tråd fra mig ^^ Ser i... jeg har det her problem, og det har jeg/vi, min familie, altid haft, nemlig at huset jeg bor i, desværre huser en ånd.. eller to. Og vi har haft 4 cleirvoyante ude, og rense huset, hvilket har hjulpet i nogle måneder, hvor efter der så igen kommer noget.. nu er det der så igen, jeg kan selv mærke det, men jeg har ingen idéer til at rense huset her.. jeg tænker bare, når der har været 4 cleirvoyante ude, over 5 år.. Ja så er det måske på tide at bruge nogle stærkere midler, til at rense og beskytte huset en gang for alle! For hold nu fast hvor er det bare irriterende, og ikke særligt sjovt..
Såå er der nogle af jer skønne mennesker der kan hjælpe mig?
Hilsen Akari
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Ons Sep 05, 2012 11:40 pm
Hmmm, jeg ville nok bare hive noget stort og vredt ned der kan tage sig af gespenstet, men det er vist ikke helt din stil... Jeg tror at jeg må være dig svar skyldig på den front, mine metoder til den slags ting er normalt, jah, i bedste Sataniske stil overkill..
Heheh, Det er da altid noget at jeg selv kan se det...
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Ons Sep 05, 2012 11:47 pm
Det kan godt være at det er lidt hårdere end hvad du har lyst til, men evokere ærkeenglen Michael og spørg ham om han kan fjerne tingesten eller hvad det er som generer. Hvis evokation er for hårdt, så kan du bede til Michael.
Ceenth
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 12:07 am
Citat :
Det kan godt være at det er lidt hårdere end hvad du har lyst til, men evokere ærkeenglen Michael og spørg ham om han kan fjerne tingesten eller hvad det er som generer.
Hahahah! Jeg kan godt lide at vi har fået fuldstændigt samme idé, vi vælger bare vidt forskellige entiteter til formålet..
Prospero
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 1:34 am
Haha! Ja, evokation er trods alt "the big guns" så hvis 4 clairvoyante ikke kan klare problemet så er det nok en idé at ty til evokation. Jeg tænker bare default på Michael når jeg høre om problemer med ånder. Selvfølgelig hvis man vidste hvem det var som generede ville jeg foreslå åndens overordnede, (du kunne måske scry for at finde ud af dette, Akari, hvis du er god til det) men som default tænker jeg bare Michael da han har en så lang historie med at kæmpe imod og binde forstyrrende ånder. Jeg har dog ikke selv arbejdet med ham så jeg basere det fuldstændigt på myte og andres erfaringer.
Ceenth
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 12:39 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:22 pm, rettet 1 gang
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 1:26 pm
Akari, ved du præcist, hvad de clairvoyante gjorde, da de var hos jer? Brugte de amuletter, vievand, røgelse etc. eller var det mere som i "Åndernes magt", hvor de taler dem videre? Tror det er nemmere at hjælpe, hvis man ved, hvad der allerede er prøvet
Ikke at jeg har nogen erfaring med at rense for ånder, dem jeg har været i nærkontakt med, har jeg aldrig gjort noget ved
Akari
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:35 pm
Uha jeg kan jo ikke finde ud af at evokere har aldrig prøvet det.. Så jeg er bare bange for at det kan gå galt XD Moonlight_tiger: To af dem gik sammen, og de brugte et hvidt lys, samt en klokke. De to andre, ville ikke havde at jeg gik med, men de sagde at de havde lagt en masse lys ind i huset... Jeg har selv prøvet at rense med vie vand, det hjalp for en kort stund, også gik der en måned, uden den store aktivitet, men efter der, blev det værre, og det gider bare ikke at lade mig være.. Det sjove er, at det der er her, har en større interesse i mig, så snart jeg er alene, sker der en masse ting, men når´der er andre her hjemme, mine forældre eller bare kæresten, ja så sker der ikke noget som sådan. Så hvad der end er her, har en større interesse i mig. Det ved jeg
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:48 pm
Som jeg har fortalt dig før, Akari, kan du gøre brug af grimoire-orienterede renselse & purifikation via vand & ild (vievand og røgelse - en god røgelse til purifikation og generel "helliggørelse" er en blanding af frankincense og myrra ("myrrh" på engelsk). Ellers er det tunge skyts indenfor røgelse - dette dog ikke til renselse & purifikation men blot til at arbejde alene - er Asafoetida! Denne er kraftfuld til at skrælle æteriske energier af ENHVER slags, inklusive ånde-manifestationer; derfor betyder det dog også, at du skal få alle dine magiske instrumenter og/eller talismaner og andet lign. ud af huset, når du bruger røgelsen, da disse ellers bliver strippet for hvad, de ellers har absorberet af æterisk indflydelse gennem konsekration og regelmæssig brug. Ellers ville du være nødt til at re-konsekrere dem bagefter.
Dertil må jeg ellers sige, at jeg vil bakke Ceenth og Prospero op omkring evokation; dette ved jeg godt, du synes, er lidt for stort et skridt lige pt., men der ER tale om en voldsomt kraftfuld operation, hvor du kan afstedkomme fantastiske ting via åndens assistance. Jeg vil også anbefale Michael, men ellers er jeg på ingen måde uenig med Ceenth i, at du tillige kan evokere dæmoner og få dem til at uddrive de uønskede ånder. Jeg tror ikke, der er tale om "rene ånder" i dit hus, men blot "spøgelser"; med andre ord, manifestationer af afdøde. Så almene uddrivelse eller renselse & purifikation skulle være alt, du behøver.
Dog... skulle der i det yderst sjældne tilfælde være tale om en "ren ånd" - dvs. en dæmon, planetarisk ånd eller lign., så ja... Prospero's råd om at finde dens overordnede er ekstremt effektivt! Så kan du rent faktisk finde frem til dens sigil, baggrundsinfo etc. Men ellers også blot generelt dens "hersker", som du så kan få til at hive den ud af dit hjem. Men som sagt... sandsynligheden for at der er tale om andet end almene "spøgelser" er uhyre minimal.
Ellers... hvis vi stadig kan tillade os at tale om at skyde med skarpt... Nekromanti! Forsøg dig på en nekromantisk operation af sciomantisk karakter, til at påkalde og fremmane den pågældende ånd, for derefter at tvinge den ud.
Alt i alt er der flere muligheder. Det er blot din erfaring og "kontakter" i nabolaget, der begrænser tingene. Spørg ellers Prospero, Ceenth eller andre herinde, om de er villige til at tage ud til dig og arbejde på at fjerne gespenstet.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:49 pm
Akari skrev:
Det sjove er, at det der er her, har en større interesse i mig, så snart jeg er alene, sker der en masse ting, men når´der er andre her hjemme, mine forældre eller bare kæresten, ja så sker der ikke noget som sådan. Så hvad der end er her, har en større interesse i mig. Det ved jeg
Hmmm... kunne du evt. fortælle lidt mere detaljeret om, hvad der egentlig sker i huset, der gør jer overbevist om, stedet er hjemsøgt? For nu går jeg og mistænker poltergeist fænomener en smule...
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:52 pm
Men du har også før nævnt, at du har nogle clairvoyante evner, så vidt jeg husker? Så finder jeg det lidt mere sandsynligt, at ånden/ånderne (eller hvad det nu er) er mere interesseret i dig. Det ville ikke undre mig, hvis entiteten fornemmer et overlap mellem dens eksistensplan og så vores, omkring dig. Har du prøvet amuletter eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke, om det kan lade sig gøre, men jeg mener at kunne huske, at Tesposinus engang har fortalt mig, at man med LBRP kan indlemme lige så meget i sin cirkel, som man ønsker - altså, man kan gøre cirklen større end bare en selv. Derfor tænker jeg, at man måske kunne udføre LBRP og så indlemme hele huset? Det er en ide, men jeg har som sagt ikke erfaring med det selv
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:52 pm
Akari Har du overvejet, at det er en ånd (tidligere familie), som rent faktisk gerne vil hjælpe dig? Som forsøger at fortælle dig noget? Mærk efter dybt inde i dig selv, om det er en negativ eller positiv ånd. Sæt dig stille ned, som i en meditation, og spørg ånden, hvad den vil. Stol på de ting du får ind i dit hoved. Måske ånden bare gerne vil aflevere en besked, for derefter at forsvinde?
Hvis alt dette ikke hjælper dig, kan du ganske enkelt bede gud, jesus eller hvem du nu føler dig tiltrukket af, om at hjælpe dig af med ånden. Stol på, at det vil blive gjort for dig. Så vil det ske. Det er faktisk så enkelt, som jeg har skrevet det
Akari
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 3:58 pm
Mr. T tja jeg kan jo gøre mig et forsøg, jeg skal jo havde det prøvet af på et eller andet tidspunkt, når jeg nu gerne vil arbejde med det ^^ Men så vil jeg nok evokere Michael, for jeg tør ikke helt med dæmoner.. :p Jamen der sker lidt af hvert enlig.. ting der flytter på sig, skabe der åbner, døre der smækker, de klassiske kolde vinde. Også ser jeg meget tit denne her høje "mand" der næsten rammer loftet med sit hovede.. han er ret høj, men jeg ser ham altid kun kort, så jeg har ikke nogen helt beskrivelse af ham, ud over det er en ham (tror jeg, eller en den) også som bare er mega høj. Og ja, det/den er vist meget interreseret i mig, som jeg skrev, sker de fleste ting, altid når jeg er alene. Så jeg kan forvente en masse fra idag, til søndag, hvor jeg passer huset.
Jeg skal lige huske at sige, at min kære hund heller ikke kan lide det, da han ofte gemmer sig, og kryper ned langs gulvet når der sker noget :/
Akari
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 4:10 pm
Uh havde ikke set din besked Lynx ^^' Ja jeg har prøvet at få kontakt med ånden, eller hvad der end er her.. Men jeg for ikke andet end, negativ energi lige i hovedet.. sidst jeg forsøgte, var jeg ved at besvime, fordi min energi bare forsvandt, lige med et
Lynx
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 4:29 pm
Akari skrev:
Uh havde ikke set din besked Lynx ^^' Ja jeg har prøvet at få kontakt med ånden, eller hvad der end er her.. Men jeg for ikke andet end, negativ energi lige i hovedet.. sidst jeg forsøgte, var jeg ved at besvime, fordi min energi bare forsvandt, lige med et
Ja, dette var faktisk, hvad jeg regnede med. Ser du, Akari, det er helt klart dig der tiltrækker denne mørke energi. Clairvoyante, og andre, kan fjerne energien for dig gang på gang, men det vil ikke hjælpe dig.
DU er den eneste, der kan hjælpe dig selv! Dette handler om FRYGT. Du er bange for denne negative/mørke energi, så hver gang energien bliver fjernet, går du stadig med FRYGTEN for, at den vil komme tilbage. Det som vi FRYGTER, vil ske!!
Du skal arbejde med, at give slip på din frygt. Jo mere du holder fast i FRYGTEN for, at energien kommer igen, jo flere gange vil den komme igen, og genere dig.
Jeg vil ikke anbefale dig, at arbejde med mørke energier, så længe du FRYGTER dem. Det kan ende frygteligt galt for dig. Det kræver en stærk person, at arbejde med mørke energier, så lad de mørke energier ligge, og giv så slip på frygten.
Jeg har levet hele mit liv i frygt, og ved, hvad det kan gøre ved os. Jeg hjælper dig gerne med, at vejlede dig i, hvordan du slipper frygten.
Akari
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 5:30 pm
Ahhh i see. Selvom det har været forskellige gang på gang.. Så jeg tiltrækker simpelthen det der var her, tilbage, fordi jeg tænker på den (det skal siges at den har været her siden jeg blev født) Men ja, hvis jeg nu slipper min frygt, og arbejder med det, når jeg kommer over frygten, sp ville jeg selv kunne fjerne den? Det giver faktisk god mening det du siger Lynx
Lynx
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 6:54 pm
ja, det er helt korrekt, Akari. Når du fjerner frygten i dig selv, kan du fjerne den mørke energi. Den mørke energi er der fordi, du giver den næring med din frygt.
Næste gang du mærker den, sig da højt: Jeg er på ingen måde bange for dig! (bemærk, at du skal bruge ordet "ingen". Du må ikke bruge ordet "ikke", da din hjerne ikke kan registrere det) (ha ha... der er ikke mindre end tre "ikke" i den sætning)
Det kan godt være, at den mørke energi begynder, at skabe sig ved at tingene bliver værre omkring dig, men det er kun for at skræmme dig endnu mere, så hold fast i din afvisning og gentag sætningen højt.
Jeg ved kun alt for godt, at når man er bange, så er det svært at finde mod til, at stille sig op og sige sådan, men det kan skam lade sig gøre.
Når du slipper frygten, kan mørke energier ikke længere "klæbe" til dig. Ved at slippe frygten viser du også, at DU har kontrollen. Og når du har fuldstændig kontrol, kan du begynde, at arbejde med de mørke energier igen, hvis det er hvad du vil
Jeg sender dig en masse lys til at hjælpe dig.
Akari
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 7:00 pm
Ahh ja mange tak skal du havde Så kan jeg jo eventuelt lave en evokation af Michael bag efter, når jeg er kommet af med frygten, også få bugt med det hele Tusind tak for hjælpen, alle sammen
Prospero
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 7:07 pm
Lynx skrev:
(bemærk, at du skal bruge ordet "ingen". Du må ikke bruge ordet "ikke", da din hjerne ikke kan registrere det)
Kan hjernen ikke registrere ordet "ikke"? Hvordan er du kommet frem til den konklusion?
Lynx
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 8:11 pm
Prospero skrev:
Kan hjernen ikke registrere ordet "ikke"? Hvordan er du kommet frem til den konklusion?
Det er ikke noget jeg personligt har konkluderet. Det er noget psykologien/videnskaben har fundet ud af for adskillige år siden.
Prospero
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Tors Sep 06, 2012 9:35 pm
Lynx skrev:
Prospero skrev:
Det er ikke noget jeg personligt har konkluderet. Det er noget psykologien/videnskaben har fundet ud af for adskillige år siden.
Jeg går ud fra at du mener at ordet "Ingen" har større effekt på psyken som en negativ statement end ordet "Ikke" har. Jeg kan bare ikke forstå hvordan man kan tro at det er tilfældet? Men nu skriver du jo så også at det ikke er din egen erfaring, men er en psykologs påstand. Kan du huske hvad psykologens argument var? Men altså, bare fordi en person kan vise en degree i psykologi og har skrevet en artikel gør ikke at han/hun automatisk har ret i alting. Det ville sgu være en weird verden hvis tingene var så simple.
Ceenth
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Fre Sep 07, 2012 12:37 am
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:21 pm, rettet 1 gang
Lynx
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Fre Sep 07, 2012 9:31 am
Prospero skrev:
Jeg går ud fra at du mener at ordet "Ingen" har større effekt på psyken som en negativ statement end ordet "Ikke" har. Jeg kan bare ikke forstå hvordan man kan tro at det er tilfældet? Men nu skriver du jo så også at det ikke er din egen erfaring, men er en psykologs påstand. Kan du huske hvad psykologens argument var? Men altså, bare fordi en person kan vise en degree i psykologi og har skrevet en artikel gør ikke at han/hun automatisk har ret i alting. Det ville sgu være en weird verden hvis tingene var så simple.
Personligt har jeg en følelse af, at ordet ”ingen” har større effekt på psyken end ordet ”ikke”. Jeg tror bare, at det hænger sammen med en….. øh… følelse af, at der er større slagkraft i ordet ”ingen”.
Hvilken følelse andre har, kan jeg jo af gode grunde ikke vide. Derfor lænede jeg mig op af videnskaben. Og nej, jeg kan desværre ikke huske hvilke argumenter der blev brugt. Det er alt for mange år siden til, at jeg kan huske det.
Nej, man skal jo ikke tro på alt ting. Det handler om, at gå ind og mærke efter i sig selv.
Prospero
Emne: Sv: Når ens hus er hjemsøgt? Fre Sep 07, 2012 5:18 pm
Lynx skrev:
Personligt har jeg en følelse af, at ordet ”ingen” har større effekt på psyken end ordet ”ikke”. Jeg tror bare, at det hænger sammen med en….. øh… følelse af, at der er større slagkraft i ordet ”ingen”.
ja okay. Ja sådan har jeg det ikke, men det er jo fair nok.