Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Årstids-tilknytning.. Lør Sep 22, 2012 12:09 am
Hej folkens!
Endnu en hyggetråd.. Yay!
Jeg har altid selv været lidt bitter over hele konceptet med et "Sommer-menneske" eller "Vinter-Menneske" osv. -Hvilket det sidste stykke tid er gået op for mig har været primært begrundet at jeg aldrig har kunne placere mig selv inden for en "yndlings-årstid", -Altså, dvs. før nu.
Jeg er en Efterårs-Person, Sensommer, regn, semi-kulde, Blæst, Farverne, Høst tiderne, jah, jeg synes det hele er skide hyggeligt gør jeg!
Så mit spørgsmål til dem af jer der synes at i kan placere jer selv...
Hvad er i for nogle mennesker..?
Mvh.
Ceenth.
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Lør Sep 22, 2012 7:05 am
Jeg synes nu at efteråret er den smukkeste. naturen er bare voldsomt smuk når den er døende, haha! Morbid, men det er jo ikke løgn. naturen dør altid en smuk død. vinteren har bestemt også sin skyndhed, men det har alle årstiderne. Vinteren taler dog meget til det nordiske blod i os. eller det synes jeg ihvertfald. mem stadig, efteråret er nok min favorit da den er så smuk og fyldt med en behagelig form for wind. efterårs vinden har et eller andet specielt charmerende over sig.
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Altså, jeg har det mest af alt sådan at jeg elsker kulde men HADER at fryse, og så hader jeg myg, og de dør hen af efteråret, heheh, og så er det gået op for mig at jeg simpelthen bare hygger mig mest og bedst hen af efteråret, nok mest begrundet vejret...
Christian
Antal indlæg : 204 Join date : 09/10/11 Age : 30
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Søn Sep 23, 2012 5:48 pm
Jeg elsker sommer. Øl, damer og sol. Men jeg syntes også at tiden omkring jul er meget hyggelig. Er nok mest til sommer.
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Søn Sep 23, 2012 6:53 pm
Efterårs menneske xD Jeg elsker naturen ved det tidspunkt, farverne, og at det ikke er mega varmt, eller pisse koldt xD forår er da okey, men jeg kan ikke lide den, på grund af birke allergi. Vinter er også okey, men som skrevet, er det bare alt for koldt. De eneste bedste ting jeg kan lide ved vinter er jul, og min fødselsdag xD Sommer er bare for varmt til mig xD
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Søn Sep 23, 2012 9:59 pm
helt klart vintermenneske.
Gerne den mørke vinter, med masser af sne.
Sen efterår kan også godt gå, resten af året går jeg nærmest bare og venter på at der bliver vinter igen
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Man Sep 24, 2012 6:24 am
Det må helt klart blive forår/sommer menneske Farver alle steder, marker der spirer, dagene som bliver lysere og varmere, det er bare fantastisk!
Vinter er for koldt til mig, og efteråret meget mørkt, men begge er dog også rigtig smukke på hver deres måde
Tilstede
Antal indlæg : 9 Join date : 14/05/12
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Man Sep 24, 2012 10:28 am
Vinter klart vinter, jeg elsker mørket og kulden mmm
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Tirs Sep 25, 2012 9:34 am
Elsker samtlige årstider, da der er noget smukt at finde i alle fire; hvor flot og hyggeligt der er, når sneen ligger i et godt højt lag, og på samtlige bare grene i skoven... foråret dejlige lyde, når fuglene begynder at kvidre igen og livet begynder at springe frem fra den tidligere kolde, frosne jord og de golde træer... sommeren med dens smukke, grønne marker, træer, buske, farverige blomster og livet rundt omkring i Naturen... efterårets triste men alligevel smukke "farvel", hvor putrefaktionen begynder - for blot at bringe nyt liv i foråret der følger den "døde" vinter...
Sorry hvis dette lød en anelse "hippie-agtigt". Som alkymist kan man ikke andet end elske Naturen; gjorde man ikke det, ville man tvivlsomt være interesseret i at beskæftige sig med alkymi i det hele taget.
Alt dette værende sagt, så er jeg ellers absolut sommer-menneske, hvis jeg nu SKULLE vælge. Jeg elsker hvordan der er så meget liv i Naturen om sommere, og hvordan det er muligt at nyde det hele på "større plan", da vinterens harske vejr ikke kommer i vejen for at svømme i floder, søer og havet. Hvis vinteren ikke bringer sne med sig, finder jeg den mindre "charmerende", da sneen ligesom hører tiden til; uden sne er vinteren, for mig, ukomplet, så vinter her i Ôsaka er ret kedelig, da vi sjældent får sne. Og når vi endelig gør, er det absolut minimalt, og det er typisk væk efter et døgn.
Som en sidste ting... selvom sommeren er min favorit-årstid, så er jeg Jule-menneske, så det gør en ting!!!!!
Gospodarica
Antal indlæg : 53 Join date : 09/04/09 Age : 46 Geografisk sted : Fyn
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Søn Okt 07, 2012 8:44 am
FORÅR! Alt liv der starter på ny og pibler frem. De sarte grønne farver og blomster der vælter op af jorden. Den første dag, hvor solen rigtig har kraft efter en lang vinter. Mennesker der bliver fjollede og forelsker sig.
Jeg er slet ikke til efterår og vinteren er også hård, hvis ikke der ligger sne, som kan lyse dagene op. Sollyset styrer mig. Varme + lys = energi. Jeg går i hi om efteråret og kommer først frem igen til forår.
Isobel
Antal indlæg : 34 Join date : 13/11/12 Age : 47 Geografisk sted : københavn
Emne: Sv: Årstids-tilknytning.. Man Dec 03, 2012 11:59 am
Jeg elsker årets gang igennem årstiderne. Min psyke og min udviklings cirkler, følger årstiderne tæt. Men efterår har længe været min favorit årstid. Men jeg er ikke så sikker mere. Jeg tror ikke jeg kan vælge længere. Nok fordi jeg igennem årene har udviklet min egen tilknytning til årstidernes gang. Mest af alt elsker jeg forandringen og at det er nyt og velkendt på samme tid.