Hej alle
Som lovet, endnu et indlæg til at hjælpe os ud af dødvandet!
I den foregående weekend var kæresten og jeg en tur på messe her i København - nærmere bestemt Mystikkens Univers.
Først og fremmest - var nogle af I andre på messen en tur, og hvad syntes I, hvis I var?
Dernæst vil jeg gerne fortælle om min oplevelse af messen.
Der var voldsomt mange mennesker, og det tog en evighed at komme ind - ikke pga. lang kø, men fordi den kære ældre herre, som stod ved dankortterminalen tydeligvis aldrig havde arbejdet med sådan et apparat før xD Fred være med det, vi kom ind med et fint stempel på hånden (ej, det var meget standard og blåt
)
Da jeg for et par år siden var på mystikkens univers befandt det sig i KB-hallen, og dengang var der rigtig mange stande, og utroligt meget spændende at se på, men i år var meget anderledes, og desværre ikke til det bedre efter min mening. Af gode grunde kunne messen ikke være i den nedbrændte KB-hal, så det var flyttet til Østerbrohuset ved Nordhavn station. Men standene var meget små og bestod primært af clairvoyante og håndlæsere samt et par tarotlæsere - så var der en enkelt stand med bøger, cd'er og dvd'er fra bog og mystik, én med smykker og to-tre stykker med krystaller. Derudover var der en stand med nipsting såsom keramiske glitrende drager på vej ud af deres æg (disse glitterfigurer skulle beskytte boligen mod dårlige energier, stod der på skiltet
).
Ellers var det bedste tilbud jeg så på messen, at man kunne få lov at prøve at meditere med en guide!!!
Okay, jeg er måske lidt sippet, men meditation kan jeg udføre hjemme i min stue uden 200 nysgerrige messegængere som kigger på
På messen var desuden også en temmelig stor afdeling besat af kristne stande - fred være med det, jeg har absolut intet imod kristne, men når man går i et baghold ved en flink, smilende kvinde, i den modsatte ende af messen, som fortæller mig om og om igen, at Jesus elsker mig, han savner mig og han vil så gerne lære mig at kende, og om jeg ikke vidste, at Jesus elskede mig meget højt? I mit forsøg på at smutte derfra med lidt humor, sagde jeg, at man jo ikke kan gengælde alle mænds kærlighed, kiggede hun forfærdet på mig og spurgte med rystet stemme: "Kan du ikke gengælde Jesus kærlighed?!"
Da vidste jeg, at slaget var tabt, og jeg kæmpede mig væk og fandt udgangen, hvor jeg ventede på kæresten indtil han var færdig med at snakke med en meditations-gut
Så alt i alt ikke den mest imponerende messe, jeg har været på, men jeg ville da lige dele med jer
Nogen andre, som var afsted???
alt godt
- MT