Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Tirs Nov 20, 2012 9:08 pm
Hej folkens! Jeg kan lige så godt melde klart ud med det samme, - jeg kan ikke lide serien. (Yess.. I live off your hatred.. Feed me... )
- Ej. Jeg synes serien er meget god.. men det er nu en ærlig snak når jeg siger at jeg tvivler lidt på at jeg ligefrem kan melde mig ind i vildt-fanatisk-klubben.. - Stakkels mig..
Men jeg tænkte på om vi ikke eventuelt skulle forsøge at frelse "Mærke Negative Energier-Tråden" fra at blive spammet ihjel og i stedet bekende vores troskab til Supernatural-cult'en i denne tråd i stedet?
Jeg starter:
Fhtagn!
Shamanda
Antal indlæg : 23 Join date : 20/03/11 Age : 29
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Tirs Nov 20, 2012 9:53 pm
JAAAAAAA
Uh, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte..
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Ons Nov 21, 2012 1:01 am
Okay. Jeg skulle have set denne tråd før jeg skrev tilbage på Mærke Negative Energier-Tråden. Okay. Jeg sletter mit svar og kopiere den hertil.
"Er kommet måske 7-8 afsnit ind. Nogle afsnit kunne jeg simpelthen ikke holde ud. Så var der nogle so-so afsnit, og så var der dem som jeg synes var gode. Men ååååååh (!) Hvor jeg dog hader meningsløst stupide personer i film og serier! Den scene med drengen og pigen som går på date inde i det der spøgende sindssygehospital. Den dreng var så stupid at jeg nærmest blev helt gal over at han ikke døde i det afsnit. Og det afsnit som hedder "Hook Man". Hende pigen som dør i bilen i starten. Nååå hvor var den scene latterligt stupid! Jeg blev så sur på hende og hele scenen at jeg kom til at smide mine hørebøffer ind i skærmen lidt for hårdt, lol. Efter den scene kunne jeg ikke se mere af det afsnit og hoppede videre til de næste afsnit.
Det irritere mig granseløst at en director kan være så ufattelig dum at lave sådanne scener. Jeg hader meningsløst idiotiske personer i film og serier. Aaaargh!!!! Der er bare nogle ting som er så dumme uden grund at en director bare ikke burde kunne finde på at lave sådanne ting. Ligesom i Star Wars episode 4. "Only Imperial Stormtroopers are so precise", men af en eller anden grund rammer stormtroopers af lort imens man ser på dem. Sceneskræk måske... Utroligt at directoren ikke tænker at publikummet måske finder det en fornærmelse mod deres intelligens at udsætte dem for sådanne scener.
Men de afsnit som var relevante for hovedplottet synes jeg var ret nice. Men nu høre jeg også fra mine roommates at det er en serie som lige skal ordentligt igang inden den bliver rigtig god."
Ceenth skrev:
Jeg starter:
Fhtagn!
Jeg er bestemt enig i det! Du har fuldstændig ret!
Prospero
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Tors Nov 22, 2012 3:22 am
Okay. De fem afsnit imellem 'Home' og 'Nightmare' var faktisk ret så fede! Jeg skippede 'Route 666' da den virkede lidt for cliché og ligegyldig. Serien tager et tempo nu hvor der ser ud til at være noget relevant for hovedplottet i næsten hvert afsnit nu, og det bliver mere og mere spændende... Jeg bli'r helt tændt på hvad det kan være som gjorde at Sam, og ham knægten som ville dræbe sin familie, fik deres krafter, og hvorfor deres mor skulle dø på den måde! Spændende!
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Fre Nov 23, 2012 10:33 am
Prospero, pas paa med at skippe episoder... der er visse, som indeholder vigtige smaating relateret kerne-handlingen i serien. Ellers god fornoejelse uanset hvad!
Isobel
Antal indlæg : 34 Join date : 13/11/12 Age : 47 Geografisk sted : københavn
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Søn Nov 25, 2012 2:37 am
hvordan i alverden missede jeg denne tråd? og her var jeg på vej ind for at oprette den ahahahaha
jeg undrede mig, jer ceremoniel magikere, der laver evokationer, invokationer og sigil magi , hvad i syntes om troværdigheden? hvor det falder fra hinanden osv? prospero du må springe over spoilers hahaha
Altså nu er det ikke fordi ejg har behov for at den skal være troværdig på noget som helst plan, men den har jo enkelte ting som er helt i trit med den virkelighed jeg kender, også i det okkulte, Hvor fks sådan noget som spøgelser er helt umuligt at gøre skræmmende nok i action fokuserede film og serier, hvorfor de nødvendigvis altid blir gjort mere fysiske end de er. men den er jo god nok med masser af deres grej. Og så har de den sjove ting med at hekse pr definition er tjenere af helvedet, men de har aligevel nogle spændende ting i forhold til hvad hekse laver.
Så jeg undre mig. hvordan med den ceremonielle magi og sigils? beskyttelses tingene? engle sprog? noget af det genkender jeg sf, men jeg har ikke studeret det nok til at kunne se hvad der foregår.
Prospero
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Søn Nov 25, 2012 8:10 am
Jeg er faktisk overrasket over hvor troværdig den indtil videre er. Den metode John brugte for at evokere Azazel, var ikke meget anderledes fra den måde jeg har evokeret på. Forskellen var at han brugte en anden konjuration end jeg, og at jeg bruger en cirkel og har sigilet på et stykke papir. Men jeg ser intet i vejen for at tegne sigilet på gulvet istedet, ligesom John gjorde. Jeg vil personligt selv foretrække at også benytte en cirkel, men cirklen kan jo sagtens bare blive tegnet omkring sigilet, istedetfor omkring operatøren. Så det bliver en slags 'Triangle of Art', bare i cirkelform. Det vil ikke være første gang jeg har set det. Nå jo, jeg bruger også en incensebrænder, hvor at John istedet brugte sit eget blod. Jeg regner med at idéen i afsnittet var at det skulle være en ofring, men efter hvad jeg høre så kan blod sagtens erstatte incense som et medium for manifestation. Men jeg har ikke eksperimenteret med det. Mine minder med blodprøver holder mig fra at eksperimentere med blodmagi. Men i det hele taget. Hvis de mentale kriterier for en succesfuld evokation, bliver opfyldt, så kan jeg ikke se noget i vejen for at udføre en evokation på samme måde som John gjorde det i det afsnit.
Da jeg så scenen hvor at Sam kiggede i "Key of Solomon" og fandt det der segl som skulle binde Meg, eller hvad hun hed, kunne jeg ikke lade vær med at checke op på mine to udgaver af KOS for at finde ud af om det rent faktisk var et symbol som var i bogen. Jeg fandt det dog ikke. Jeg gad godt at vide hvor de har det fra. Hvis de da ikke selv fandt på det.
Til hvad Tesposinus. skrev. Ja, du har ret. Der er en hovedplot relateret scene eller to i starten af serien, som jeg er gået glip af. Jeg ved bare ikke hvor vigtigt det er, der hvor jeg er kommet i serien. Jeg er i starten af season 2.
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Søn Nov 25, 2012 11:32 am
Jeg har set indtil sæsonen med leviathan, og nu må jeg indrømme, jeg ikke rigtig gider den mere - der har været rigtig mange gode sæsoner, men nu bliver den bare malket for hvad den kan. Jeg synes det oprindelige plot var langt det mest spændende
Jeg ved dog ikke noget om evokationerne, så det springer jeg fint forbi
Isobel
Antal indlæg : 34 Join date : 13/11/12 Age : 47 Geografisk sted : københavn
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Søn Nov 25, 2012 8:36 pm
Hej moonlight -tiger
Jae, jeg tror vi er mange der mener serien sluttede med swansong, med et brag og stil. Det gjorde den for mig, men jeg har det der forhold til karakterene at det er som at se gamle venner, så jeg forventer ikke så meget fra plottet mere, men hygger mig med deres fjollerier. Jeg blir bare glad af at se det. Men det høre i min verden til sjællendheder at en serier formår at opnå perfektion i en afslutning. Gode afslutninger er noget af det sværeste at opnå for alle historie fortællere. og ikke mindst tv forfattere siden de ikke kan planlægge hele serien færdig.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Ons Nov 28, 2012 2:53 pm
Prospero skrev:
Da jeg så scenen hvor at Sam kiggede i "Key of Solomon" og fandt det der segl som skulle binde Meg, eller hvad hun hed, kunne jeg ikke lade vær med at checke op på mine to udgaver af KOS for at finde ud af om det rent faktisk var et symbol som var i bogen. Jeg fandt det dog ikke. Jeg gad godt at vide hvor de har det fra. Hvis de da ikke selv fandt på det.
Nu er det ved at vaere laenge siden, jeg har set saeson 1, saa jeg husker ikke helt, hvilket symbol de gjorde brug af til at fange Meg, men symbolet de i serien kalder "Devil's Trap" er intet mindre end Salomon's Pentagram fra Lemegeton Clavicula Salomonis - hvilket er ret fedt, idet det er taget fra virkelighedens verden, paa trods af det oprindeligt ikke bruges som i serien.
Lige de 2 cents jeg havde tid til at smide ind nu...
Prospero
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Lør Dec 01, 2012 11:14 am
Altså, indtil videre har de anvendt mere end bare et symbol som "Devil's Trap". Jeg har set ihvertfald 3-5 forskellige symboler. Den jeg talte om, var den første. Den med scorpio i midten. Den havde en 7-stjerne. Den er ingen steder i de udgaver af Clavicula Salomonis, men jeg må indrømme at jeg ikke har tjekket Lemegeton.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Ét styk Supernatural-Tråd til nørderne.! ;) Man Dec 03, 2012 7:18 am
Prospero skrev:
Altså, indtil videre har de anvendt mere end bare et symbol som "Devil's Trap". Jeg har set ihvertfald 3-5 forskellige symboler. Den jeg talte om, var den første. Den med scorpio i midten. Den havde en 7-stjerne. Den er ingen steder i de udgaver af Clavicula Salomonis, men jeg må indrømme at jeg ikke har tjekket Lemegeton.
Aaahh... DÉN! Der forstår jeg så ikke, du ikke har kunnet finde den i Clavicula Salomonis; det er ét af Mars pentaklerne i Mathers' udgave af grimoiren, som producerne af Supernatural sandsynligvis selv blot har lagt sammen med et heptagram (omringet af et heptagon), da der ikke er nogen direkte geometrisk tilknytning mellem Mars og disse syv-punktede figurer, og derfor er der heller ikke nogen sådan figur at finde i grimoiren. Anyway, jeg er desværre ikke helt sikker på, nøjagtig hvilket MS der er tale om mht. dette pentakel; det er ikke at finde i Skinner & Rankine's værk, så det er ikke blandt de tre MSS.
Den eneste tilknytning Lemegeton mht. denne "Devil's Trap" er brugen af omtalte pentagram.