Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 5:10 pm
Et mareridt = Mare ridt... Altså en mare der rider en på brystkasser når man sover...
Som i kan se på billedet er det nok ikke særlig behageligt at have sådan en, men er det sådan en hvergang man har dårlige drømme eller er det hvis de bliver ved med at være der? Desuden... Er der nogle der ved hvordan man får sådan en så man kan undgå det eller eventuelt har et middel mod sådan en sjover?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 6:49 pm
Jeg er sikker på, at du allerede kender til drømmefangere Det siges, at de onde drømme bliver fanget i nettet i drømmefangeren, mens kun de gode drømme slipper igennem. Hvis der derfor sidder en mare på ens brystkasse, når man har onde drømme, må der være en vis magisk energi omkring disse drømmefangere, som er i stand til at holde den på afstand. Min erfaring er, at drømmefangere dog ikke virker evigt. Jeg brugte en i nogle år og slap for en masse mareridt, men på et tidspunkt vendte de tilbage med fornyet styrke, og jeg skilte mig af med drømmefangeren, som indtil da havde hængt på væggen lige over hovedenden af min seng
//Maiken
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 7:33 pm
Kender skam godt til drømmefangere men vidste ikke den virkede på dem Jamen så har du bare glemt at fornye drømmefangeren via fuldmånen eller bare ved at hænge den ud i solen for så siges det er at de onde drømme brænder væk af solens stråler... ^^
hans
Antal indlæg : 109 Join date : 07/03/09 Age : 60 Geografisk sted : Horsens
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 7:59 pm
jeg bliver med mellemrum hejm søgt af en mare som trykke mig ned i sengen og holder mig fast men jeg har ikke prøvet med drømmefanger så det vil jeg gøre
Fate
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 8:41 pm
lyder som en god ide Hans ^^
Marxak
Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 10:29 pm
Jeg skriver dette ud fra egen viden og påtager mig selv alt ansvar og holdninger.
Mareridt kommer (som beskrevet) af damen "maren". Maren kom om natten og satte sig oven på ofret. med sine øjne kiggede hun ofrene dybt i øjnene og gav dem det de frygtede mest i deres drømme såsom arachnofobi (Frygt for edderkopper).
Maren var i gammel folke-tro og, eller Overtro, en hedensk kvinde hvis kræfter kunne få det folk frygtede mest til at ske i deres drømme (som nævnt før).
Maren eller Mareridt blev indtil for få århundrede blev omdøbt til "mareridt" da ordet kommer af "drømme-frygt".
håber det hjalp lidt
Fate
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 11:09 pm
Har dog aldrig hørt at maren skulle være en kvinde... har mere hørt den som en mindre dæmon...
Marxak
Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 11:13 pm
well...Mænd fortæller historier om en kvinde som kom igennem deres lukkede døre/vinduer, og satte sig oven på dem. Kvinder siger det var et dyr af en art.
så man kan vel se det som det er en dæmon/kvinde
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Et mareridt = Mare ridt Søn Maj 10, 2009 11:20 pm
Ja, jeg fik aldrig renset drømmefangeren. Ved heller ikke om den virker direkte på maren, men i hvert fald led jeg ikke af mareridt i en lang periode, mens jeg havde drømmefangeren, så et eller andet har den gjort