Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 5:41 pm
Hej alle Jeg har et kort spørgsmål der har rumsteret i mit hoved, i en del tid nu... Ser i, jeg er for at sige det lige ud, ret så kræsen med mine magiske redskaber, og især det med at finde og lave en wand... jeg har indtil videre lavet en 6 stykker, men alle er jeg på ingen måde tilfredse med. Det at skære i træ, og få den til at se ud som jeg gerne vil havde den.. ja det fungere simpelthen bare ikke, og jeg fortrækker enlig selv at lave dem, da jeg der ved kan lægge min egen energi i dem. Men forgæves, så jeg har givet mere eller mindre op nu..
Men.. jeg har en stav liggende, den er bare ikke af træ, og jeg har overvejet om jeg i stedet skulle bruge den, og lægge min egen energi i den, til det magiske brug. Så her kommer det spørgsmål jeg vil frem til: Behøver en wand at være i træ, eller kan den godt være lavet af noget andet materiale? Jeg er på bar bund, og medmindre jeg for mig sådan en fin maskine, hvor jeg kan skære en flot wand ud, har jeg ingen mulighed for at lave en selv, som jeg er tilfreds med. Den stav jeg har liggende har et godt tyngdepunkt og ligger godt i min hånd.. men jeg ville hellere lige høre jer andre, hvad i mener om dette
Mange hilsner Akari
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 5:59 pm
Nej. Ingen af dine magiske redskaber absolut "SKAL" være af specifikke materialer. Du kan sagtens gøre noget af plastik til magisk og give det en specifik energi. Et eksempel kan være hvordan jeg kan give hvert af mine tarot kort hver deres egenskaber når de er lavet af det samme materiale. Dog har forskellige materialer forskellige energier og egenskaber. Denne ene planteart har disse egenskaber og den anden planteart har nogle andre, fx. Jeg ved ikke med plastiks egenskaber, men personligt synes jeg at plastik føles dødt. Jeg kan virkelig ikke lide plastik. Men hvis du kan, go for it. Jeg er bestemt overbevist om at din tryllestav potentielt vil være mægtigere hvis du bruger materiale(r) med de rette egenskaber, men det kan da også være at det vil virke bedre for dig hvis du vælger din plastik stav fremfor dine træstave. I sidste ende vil jeg mene at det er op til eksperimentation. Find ud af hvad virker bedst for dig.
Akari
Emne: Sv: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 6:03 pm
Hmm jeg var overbevist om at jeg havde skrevet hvad den stav jeg har liggende, var lavet af... den er af metal Så ikke plastik, som jeg også finder dødt. Men jeg tænker at den godt kan bruges.
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 6:08 pm
Hahaha! Wow, jeg var så sikker på at du havde skrevet plastik! Hvordan i alverden kom ordet plastik ind i mit hovede? Aaaanyways, sorry.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 6:11 pm
I henhold til grimoires og deres magiske lærdomme, er wands typisk lavet af diverse træsorter (almindeligvis hassel men også andre, ofte med bibelske tilknytninger). Men der er også lærdomme om fremstilling af wands af andet end træ. I GD traditionen, blev træ hovedsageligt brugt, men ikke nogen speciel art; træ var blot et godt valg, da det var let at arbejde med, og man kunne med lidt fingerfærdighed lave wands of sceptere af diverse slags ud af dette dejlige materiale.
Men eksempelvis giver Franz Bardon i hans lærdomme, instruktioner i wand fremstilling hvor der bruges alt fra træ til metaller. En super interessant wand, hvorom han taler, består af to forskellige metal-rør, der har et andet stykke metal igennem disses fulde længe, for at "tilknytte" dem hinanden, så at sige, og derefter et pulveriseret materiale indeni rørene. Det yderligere interessante ved dette redskab er, dets lighed - materiale mæssigt - med Levi's wand, som han talte højt om i Dogme et Rituel de la Haute Magie.
Anyway, træ er på inge måde det eneste materiale, men det er det mest almindelige i grimoires grundets dets lettilgængelighed samt dets interne magiske egenskaber. Dog vil jeg bakke Prospero op i, at plastik ikke er at anbefale - selvom din stav dog heller ikke VAR af plastik; men nu vi talte om det.... Jeg tror ikke, der er synderligt imponerende esoteriske egenskaber at finde deri, grundet materialets ikke-naturlige herkomst. Men det virker vist til, vi alle tre er ret enige om plastik i henhold til wands.
Akari
Emne: Sv: Det der med wands... Tors Jan 17, 2013 6:14 pm
Det er helt i orden :p jeg var fuldt ud overbevist om at jeg havde skrevet at den var af metal xD Men det havde jeg så ikke :p men jeg tænker, metal burde være en god leder, men jeg kan jo altid først teste om det virker for mig, ellers må jeg i gang med at spørge en af mine forældres venner, der arbejder med træ, om han kan hjælpe Han har sådan en maskine, hvor man skære træ, så der burde jeg kunne få noget rigtigt flot. Problemet er bare at jeg så skal til nord jylland xD deraf jeg ville bruge den jeg havde liggende
Spændene mr. T Men ja xD plastik ville jeg aldrig bruge, fordi det er så kunstigt og dødt. Men metal jo kommer fra jorden (men det har jeg så ikke den store forstand på) Men som jeg lige har nævnt her i samme besked, tænker jeg at prøve den her stav af først, inden jeg begynder på det helt store Men det må blive når jeg er rask igen, jeg er igen igen igen syg :p