Antal indlæg : 57 Join date : 01/07/12 Age : 23 Geografisk sted : sønderborg
Emne: dage/timer ?? Man Jul 08, 2013 5:52 pm
hej jeg ved ikke helt om det er rigtigt formuleret så please bær over med mig :-) Jeg vill e gerne have et billede/forklaring en "kalender" som viser hvornår FX. Saturns dag/timer er. Nogen der kan Evt. ligge et billede op af en sådan "kalender" ??
PÅ forhånd tak !!!!!!!
Spirita:D
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: dage/timer ?? Man Jul 08, 2013 7:23 pm
Det er faktisk ganske let at regne ud. Saturn hersker over lørdag, så Saturn's første time er den første planetariske timer fra solopgang på dén lørdag. Derefter følger planeterne i qabalistisk orden (Saturn, Jupiter, Mars, Solen, Venus, Merkur, Månen) og ligeledes timerne. Derfra starter de så blot forfra igen. Dagtimerne regnes fra solopgang til solnedgang, og nattetimerne regnes fra solnedgang til efterfølgende solopgang.
Men igen, spirita, som jeg sagde til dig i tidligere PB... flere af de spørgsmål du har er allerede besvaret i omtalte bog. Der er skam intet galt i, at du spørger; slet ikke! Men slå bremserne lidt i, tag det stille og roligt og giv dig god tid når du får bogen i hænderne. Du skal nok nå det hele. Der er alligevel for meget til at kunne absorbere det hele med ét. Derudover er det begrænset hvor meget du har brug for i starten. Men ellers så har du svaret på dit spørgsmål foroven. Der er flere detaljer herom på foraet (kig dig lidt omkring og læs alt du kan finde herinde). Folk her på Occulta Scientia har intet som helst imod at hjælpe - tvært imod! Men du er også nødt til at selv gøre lidt for det. Så læs nu lidt omkring på nettet, få dine forældre til at hjælpe dig med at anskaffe omtalte bog, og så ellers få næsen i siderne og tryllestaven i vejret!