Først vil jeg gerne sige, at jeg er fuldstændig enig med Christian, i hvad han skrev om vigtigheden bag renselse og lign. til praksis af magiske eller andre esoteriske operationer. Dernæst vil jeg så gerne tilføje, at min egen praksis er - og har været i mange år - at kun tage rituelle bad, når der har været tale om mere omfattende operationer og ikke noget så simpelt som almene meditationer og basale magiske operationer (såsom eksempelvis LPR, LHR, MPE og lign., dengang jeg praktiserede Golden Dawn/RR et AC systemet). Det er, som Christian sagde, kun godt at være ren både æterisk såvel som emotionelt, psykologisk og fysisk, når man skal i lag med at praktisere esoterisk arbejde. Men det er på ingen måde nødvendigt for de "mindre" ting, hvis du vil høre min personlige erfaring med det.
Jeg gør selv brug af rituelle bad, hvis jeg skal i sving med noget så elaborat som evokation, andre miscellaneous magiske operationer - men som dog er af vigtig natur - mine Rosenkreuzer initiations ritualer samt mere avanceret alkymisk arbejde. Sådan er min typiske fremgangsmåde.