Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: elementarvæsner Tirs Maj 13, 2014 3:29 pm
Hej alle Denne tråd har jeg valgt at lægge herinde, idet min oplevelse baserer sig på en rigtig god veninde, som er heks med megen inspiration fra Wicca.
Når jeg er sammen med denne veninde (og vi har lavet et enkelt ritual sammen også), taler hun ofte om energier og elementarvæsner såsom drager, feer og lignende. Hun kan heale og tydeligt fornemme/se ting, vi andre ikke kan.
Vi sad en sen aften og spillede kort, hvor min krop igen begyndte at te sig underligt. Lægerne ville sige, det er hypermobilitet, men det virker bare som en undskyldning når de ikke kan komme på andet. Hvorom alting er, så fik jeg pludselig et frygteligt anfald af pludselige, sporadiske, KRAFTIGE smerter i.... min venstre storetå..... ja... Som om der var nogen eller noget, der sad med en lille spids hammer og bankede ned over tåen indimellem! Det her blev altså ved i over en time, og var så kraftigt, at jeg næsten hoppede helt ud af stolen, hver gang "hammeren" faldt.
Min veninde foreslog så, at det måske kunne være nogle elementarvæsner, som hun kaldte hob-goblins. De er tilsyneladende utroligt drillesyge og destruktive.... Jeg skal være helt ærlig og sige, at jeg ser med skeptiske briller på sådanne væsner, men da hun så gav sig til at foreslå måder at slippe af med de her bæster, hoppede hun pludseligt! Nu havde vi begge to smerter i vores store-tæer!
Jeg vil ikke benægte, at jeg var begyndt at tro, at min krop bare var åndssvag, og at jeg havde en eller anden form for nerve-problem, men med den oplevelse begyndte jeg at tro på, at det måske kunne være noget udefra - hvad mener I?
Hendes måde at slippe af med bæsterne involverer kanelrøgelse og nogle renselses-ritualer, som hun kommer og hjælper mig med på et tidspunkt. Forhåbentligt stopper hammeren, de pludselige spark i bagdelen og voodoo-nålen under neglene så bagefter xD
Hvad er jeres erfaringer/tanker om sådanne væsner? Eller gode råd evt? Og hey, feel free to move the thread... syntes bare det var så sjældent, at der blev postet i andet end diverse kategorien, så nu hvor der var lidt wiccansk islæt, ville jeg lægge den her
Alt godt -MT
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: elementarvæsner Søn Maj 18, 2014 4:26 am
Nice oplevelse! Fedt at du har én at lave ritualer sammen med. Så bliver det jo så meget sjovere.
Jeg har også oplevet underlige smertende oplevelser i kontekst med magi, men da jeg oplevede det var det en afdød.
Jeg aner ikke hvor mange af de ånder jeg har mødt har været elementaler. Der har kun været tre som jeg har været sikker på var, og de var alle tre vandelementaler. Jeg ved at jeg elsker at arbejde med vandelementaler, og det er sådan ca. det! Det meste af tiden tænker jeg at alle væsner kan klassificeres som elementaler, da jeg regner med at vi alle kommer ud af elementerne. Aner intet om hobgobliner, ud over fra fantasy genren selvfølgelig. I guess de er keltiske udgaver af dem vi kalder nisser og tomter.
Håber at det bliver godt og sjovt når i skal lave ritualet! Du må meget gerne skrive om den oplevelse hvis du ønsker!
Hvilke slags råd er det mere specifikt du ønsker?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: elementarvæsner Søn Maj 18, 2014 11:35 am
Jeg tænkte, I måske havde erfaringer med at slippe af med generende væsner
Lyder spændende med dine vandelementaler Nu har jeg jo aldrig selv set dem eller været i kontakt med dem andet end når de ser sig sure på mig (forleden aften var det med en "nål" lige midt under foden i små 5-10 minutter x( )
Jeg skal nok dele, når hun har været her hun er lige ved at læse op på en bog med sådanne ritualer, så hun ikke glemmer noget
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: elementarvæsner Søn Maj 18, 2014 3:51 pm
Nice! Det glæder jeg mig til at høre om!
Hmmm...kommunikation I suppose. Hvis en ånd er kommet ind i dit liv så er det nok med et formål. Det kan ligesåvel være for at hjælpe dig som det kan være for at vampe dig for energi, eller gøre dig skade. Den afdøde som gav mig smerte gjorde det den gjorde for at udvikle mig, så bare fordi at det virker ondsindet er ikke ens betydende med at det er ondsindet. Jeg evokerede den og bad den om at holde op, og det var så det. Brug intuitionen til at kommunikere med den/dem. Jeg synes ikke at intuitionen altid er til at stole på, men man må jo bruge de redskaber man har. Den bliver alligevel bedre og bedre jo mere man bruger den og stoler på den, selv når den fejler en. Hvis du ikke tør, eller ikke har lært evokation endnu, så kan du bruge tarot til at kommunikere med ånder eller universet for at finde ud af hvad foregår. Hvis kommunikation i det hele taget ikke er hvad du vil, jamen så må du jo bruge eksorcisme/banishing, shielding og renselse.
Hvis du selv vil prøve så er de ritualer som jeg selv har haft mest ud af i denne sammenhæng disse: "Shield of the Magi", og "Ritual Space Consecration" begge i Nineveh Shadrachs bog "Magic that Works" (den bog er på trods af alting en sand perle efter min mening), og eksorcismerne i E.A. Koetting's "Mastering Evocation" video kursus (dyrt kursus, så hvis du bare er interesseret i disse eksorcismer så kan jeg sagtens bare PM dem til dig). Jeg kender intet til Wicca ritualer, men der kan din veninde jo hjælpe.
En simpel shielding teknik jeg tror jeg har fået fra "Hands on Chaos Magic" af Andreih Vitimus, eller måske var det en øvelse jeg selv intuitivt fandt på, I dunno - men den har virket overraskende godt for mig. Gnid håndfladerne sammen hurtigt i et kort stykke tid, indtil at du har skabt spændinger nok i håndfladerne. Hold da alt det fokus du kan på følelsen af den spænding imens du langsomt separere dine hænder (kun langt nok til at du stadig kan mærke spændingen, så separere dem kun meget lidt). Visualisere spændingen imellem dine separerede hænder imens du tager en dyb indånding, og blæs da langsomt din livgivende åndedrag ind i spændingen og visualisere hvordan din ånde og spændingen samler sig i ét. Separere da dine hændinger eksplosivt imens du visualisere spændingen expand til et kæmpe sæbebobbel-formet skjold som du så træder ind i. Du kan så gøre skjoldet stærkere ved at visualisere et pentagram i den ydre side af skjoldet. Visualiser pentagrammet gå i flammer og flammerne forvandle sig til ærkeenglen Michaels flammende sværd som bevæger sig truende rundt om den ydre side af skjoldet, i cirkler. Du kan rende rundt i byen imens du fokusere på dette skjold, eller i skolen eller hvor som helst. Det er både en god øvelse til at øge dine evner til at mærke energier, men vil også give dig beskyttelse fra den negative energi som man støder ind i hver dag.
Investere dig så fuldstændigt som du i øjeblikket er i stand til, under ritualet. Giv den alt hvad du har! Mange gange har jeg oplevet at miste koncentrationen konstant under et sådan ritual, hvor at et par af gangene har været pga. en udenfrakommende ånd som ville forstyrre min udførelse af ritualet. Men når koncentrationen ryger, så lad vær med at miste modet, og lad vær med at tvivle på at det virker (det er naturligvis en næsten umulig ting at lad vær med at tvivle på, men lad ikke tvivlen dominere dig). Hver gang du mister den så stop op, brug et øjeblik på at samle koncentrationen, og gå videre med ritualet. Bliv ved med at ligge alt du har i dig i hver enkelt del af ritualet! Psykisk udmattelse efter ritualet er et tegn på at du gjorde noget rigtigt! Læg alle de følelser du kan i ordene du siger, læg alle dine følelser og sanser i dine visualiseringer, koncentrere dig om bevægelserne. Lad vær med at gøre det ud fra et perspektiv hvor du er separeret fra ritualet. Lad vær med at tænke kritisk under ritualet, men hvis du er utilfreds med din performance af et tidligere punkt i ritualet kan du sagtens gå tilbage til det punkt og gøre det igen, eller udføre hele ritualet mere end 1 gang. At forblive i en meditativ tilstand har en vigtighed, bestemt, men tingene du gør i det ikke-fysiske sker stadig uanset om du er i en tilstand hvor du kan mærke det eller ej. Selv hvis du synes at dit ritual gik af røv til og at du ikke følte noget som helst, kan det stadig være at dit ritual var effektivt. Så brug dit fokus først og fremmest på at lægge dine følelser, intention og energi i hver enkelt del af ritualet, istedet for at fokusere på hvor dyb din trance tilstand er. Og du kan sagtens have bogen i hånden imens du udføre ritualet med støttehjul hvis du ikke kan huske detaljerne af ritualet eller bønnerne. Du skal bare sikre dig at du ligger dig selv i det. Det vigtigste i ritualet efter min mening er hvor meget koncentreret intention og følelse du har lagt i hver symbolsk del af udførelsen af ritualet.
Hjælp til det kan være at gå i et varmt bad lige inden. Det slapper kroppen og sindet af. Sætte noget stemningsfuldt følelsesladet eller meditativt musik på og hav det gå på repeat. ListenOnRepeat Youtube er godt til det.