Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Drømmedagbøger?? Fre Jun 19, 2009 9:35 pm
Hei alle Jeg tænkte på i forbindelse med disse "diverse"kategorier, at jeg da lige ville lave en tråd, hvori man kan skrive sine skumle drømme. Både rart at få dem skrevet ned, og så kan man jo også se, hvad andre tænker om drømmen XD Så jeg vil lægge ud med en mystisk drøm, jeg havde for en lille uges tid siden:
Jeg drømte, jeg var i fængsel i en lille gul, nedern celle, hvor der kun var én briks, som jeg delte med min cellekammerat. I starten af drømmen var både cellekammeraten og jeg mænd, og cellekammeraten lidt for villig til at lege Så var jeg pludselig mig selv igen, og min cellekammerat var min lillesøster. Af en eller anden grund havde jeg fået snydt min mobiltelefon med ind i cellen, og en eller anden rebelgruppe i fængslet skrev til mig, at jeg skulle møde dem udenfor om natten. Så forklarede de mig, at der var et lille ekstra rum i cellen, hvori der var et skab og en luftkanal. Luftkanalen var afspærret med to stråler af maling, som løb i hver sin retning (dvs den ene løb opad imod tyngdekraften og den anden nedad). Den ene stråle var rød, den anden blå. I skabet lå der noget overtrækstøj, som jeg skulle tage på, og to bolde, som jeg skulle stoppe i rørene, hvorfra malingen kom, og så kravle ud gennem luftkanalen og møde dem ude bagved fængslet. Jeg blev så taget i at prøve at kravle ud. Så satte vagterne en sporingschip i min telefon, i et forsøg på at fange denne rebelgruppe. Så stak jeg af igen, og udenfor var der et lag på 2 cm sne overalt. Så jeg glider ned af den her lange snedækkede bakke med plasticposer om mine fødder, og på vejen ned, støder jeg på min gamle klassekammerat fra folkeskolen, Bjarke, som står på ski på den her bakke. Vi snakker lidt, og jeg finder så ud af, at jeg sidder inde i 12 år for hasarderet kørsel :S
Og derfra kan jeg ikke huske mere XD komplet åndssvag drøm XD
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Fre Jun 19, 2009 10:33 pm
Ja drømme er sgu underlige XD jeg har godt nok haft mange efterhånden... Mange af mine ville godt nok være lidt for lange til at skrive her, vil jeg sige, da jeg så skal forklare diverse ting og kan ikke lige pt finde ud af hvad jeg skal begynde med men jeg skal nok komme op med noget... sådan vupti ^^
stephan216
Antal indlæg : 13 Join date : 20/03/09 Age : 58 Geografisk sted : Krajberg
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Jul 06, 2009 12:02 am
Da jeg læste denne tråd kom jeg i tanke om følgende drøm: Jeg drømmer jeg er holdt fanget i et gammelt faldefærdigt hus, atmosfæren er meget tung og fugtig. Væggene emmer af fugt og træværket er blødt og svampet, hele huset er i forfald. Men det er et fængsel som man ikke kan flygte fra. Alle er så dopede, at de går rundt som zombier eller de som er klare i hovedet, taler kun om flugt og umuligheden af en sådan. Det er som de har resigneret og blot venter på deres flugtplaner bliver afsløret, så de kan straffes med frygtelige straffe. Helt tilbage i begyndelsen af drømmen taler jeg med lederen, der forklarer at han bestemmer over dette hus. Hans del af huset er High Tech, nærmest startrek-agtigt i sin kliniske renhed. Der sker en hel masse i dette hus som jeg har glemt, drømmen er lang, noget af det sidst der sker, er at jeg ligger på en briks og en meget smuk kvinde kommer ind og vi taler om at flygte, hun er meget tiltrækkende og jeg spørger hende om hun vil holde min lænke underforstået uudtalt om hun vil elske med mig og hun opdager mit halsjern og kæden(Drømmen ligge noget tid tilbage,i den periode sov jeg med et halsjern lænket til loftet med en kæde). Dette får hende til, at se kærligt og ømt på mig og hun siger, at det vil hun godt hvis jeg vil dele en flaske Jägermeister med hende. Jeg bliver ked af det og forklarer, at det må jeg ikke og jeg resignerer og ligger mig ked af det i min del af sengen. Så kommer hun hen til mig og siger at det med Jägermeisteren ikke er så vigtigt og vi elsker i meget lang tid. Til sidst er jeg ligesom udenfor det hele og ser på. Jeg betragter mig selv elske uhæmmet med denne kvinde. Jeg står fysisk ved siden af og ser det ske. Jeg kan flytte mig og betragte det fra forskellige vinkler, det får mig til at føle mig jealous på mig selv. Jealous på det selv, der ikke har andet i hovedet end at elske med denne kvinde og det at jeg er udenfor det hele. Ovenpå dette bestemmer jeg mig for at gøre alvor af at flygte, jeg prøver vinduerne for at finde en svaghed og et af dem går overraskende op og jeg er udenfor i en fugtig have. Det er nat og jeg kan genkende Århus lige på den anden side af et pigtrådsbesat hegn. Flugten synes næsten for nem. Så pludselig åbnes et andet vindue ovenfor mit og en flok børn ens klædt i grå regnfrakker kravler ud af det. De synger muntert: "Vi vil flygte fordi Stephan gør det" igen og igen, mens de kæmper sig vej gennem den tilvoksede have, der er fyldt med alskens fælder og skjulte elektriske hegn. Jeg sidder i mit skjul og ser dem blive fanget en for en. Dette syn resignerer mig fuldstændigt og jeg kravler tilbage ind af vinduet. Kvinden fra før ser bebrejdende på mig og siger: "Det var dumt, nu lægger de mærke til dig, hvis du er heldig her glemmer de alt om dig og lader dig være i fred, men nu har du for alvor peget på dig selv. Jeg frygter det værste, at blive forvandlet til en af zombier jeg så tidligere, der bare går hjerneløst rundt og rabler den samme sætning af sig igen og igen. Så vågner jeg…
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Jul 06, 2009 12:48 am
hold da op det lyder voldsomt stephan :O lidt ala en skummel gyserfilm... har du prøvet at analysere drømmen via noget symbolik? Ikke fordi jeg kan gøre mig super klog på den slags, men tit når det er en drøm, som ligger langt tilbage, men man stadig kan huske den så tydeligt, er det fordi der var noget vigtigt i den...
stephan216
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Jul 06, 2009 6:31 pm
Da drømmen blev nedskrevet havde jeg et forhold til en kvinde som jeg lærte hos. Dengang skrev jeg alle drømme jeg kunne huske ned og gav dem til hende som en del af min træning.
Jeg måtte f.eks. ikke drikke alkohol uden hendes tilladelse, det gør den del med Jägermeisteren klar, det var en prøve i forhold det.
Det var en drøm af den type hvor man er sig bevidst om at man drømmer, og altså er i stand til at handle og kan drages til ansvar for sine handlinger også når man vågner.
Huset var den konstruktion som hun og jeg var en del af og som havde udviklet sig til et fængsel. Jeg husker da vi talte om drømmen var hun også meget påvirket af den.
Et stykke tid efter denne drøm var min træning hos hende forbi og jeg forlod det som huset symboliserede i drømmen.
For mig er drømmen altså konkret og refererer til konkrete hændelser, beskrevet smukt i det skønne univers drømmeverdenen kan være.
Det kunne være sjovt at se hvad en symbolsk analyse ville vise, jeg har bare aldrig selv brugt det.
Mht. til din drøm Maiken så tolker jeg den umiddelbart sådan: Traumatisk indledning, traumet den ubehageligt nærgående cellekammert. Sådan starter mine drømme også tit, jeg kan rende nøgen rundt i føtex el. lign. Traumet åbner op for det dybere lag, den egentlige besked. Den traumatiske tilstand er elegant gjort tryg vha. din lillesøster. Den næste del får mig umiddelbart til at tænke på The Matrix; mystiske mobiltelefoner, sporingsværktøjer, rebelgrupper og ikke mindst den røde og blå strøm=den røde og blå pille i Matrix og dommen for hasarderet kørsel. Nu ved jeg ikke om du overhovedet har set The Matrix, men det var mine tanker om din drøm, som jeg ikke synes er det mindste åndsvag
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Jul 06, 2009 8:47 pm
lol jo, jeg har da set Matrix, men havde godt nok aldrig forestillet mig at der var referencer til den i mine drømme, men nu hvor du siger det, kan det egentlig godt passe sammen XD forbløffet lille mig
Men det lyder da til, at I fik gennemarbejdet din drøm godt og grundigt, så det er jo dejligt må man spørge, hvad du var i lære hos hende som? Altså, hvad det var, hun skulle lære dig?
stephan216
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Tirs Jul 07, 2009 1:38 am
Hun skulle lære mig at få kontakt til min gudinde. Som hun sagde:"jeg skal være din lænke". Jeg tror jeg var hos hende i ca. 3 år, så kom jeg så meget i kontakt med gudinden, at hun kunne tage over. Det var 3 meget fantastiske år af mit liv, der endte med mit bryllup med et aspekt af hende; Valkyrien Cara. Jeg har en hjemmeside hvor jeg prøver at beskrive dette forhold (www.freyja.dk). Den er stadig under konstruktion så at sige...
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Søn Feb 14, 2010 12:03 pm
Øv øv øv, hvor havde jeg godt nok mareridt den anden nat Først var det noget med, at jeg var nødt til at flytte til viborg op til min ekskæreste igen (ikke nogen god ting!), og så stod jeg deroppe i lejligheden, og han var lige kommet hjem, og så bryder tre unge mænd ind for at voldtage mig, og min eks prøvede så at beskytte mig... En af de her unge mænd begynder så at bakke ud, og lederen af dem skyder ham i koldt blod. Da jeg stadig nægter at gøre hvad de vil have, skyder han mig i skulderen først, og så dernæst i foden. På en eller anden måde lykkes det så min eks og jeg at flygte fra de her gidseltagere, og så må vi kæmpe os igennem flere meter høje snedynger i en eller anden labyrint, mens den her skydegale voldtægtsmand jagter os, og jeg er ved at forbløde
Er der ikke nogen, som kan hjælpe mig med at slippe af med de her forbandede mareridt? De føles så skrækkeligt virkelige, at jeg næsten undrer mig over, hvorfor jeg ikke har hul i min fod og min skulder
stephan216
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Søn Feb 14, 2010 9:25 pm
Det er en voldsom drøm den der.
Der to måder at behandle en sådan drøm på, man kan fortrænge den eller forsøge at dulme dens påvirkning med medicin eller alkohol. Dermed udskyder man smerten, men mister en vital dynamisk del af sig selv.
Eller man kan gå ind i smerten, det sidste kræver mod, men til gengæld vinder man en del af sin sjæl som man har tabt, jeg taler her udfra en shamanistisk synsvinkel.
Der er mange positive ting i din drøm: Du nægter at lade dig voldtage, selv om du bliver truet på livet. Dette er for mig en indikator på at du er modig og klar til kamp, at du vil forsvare din sjæl mod tab uanset smerten.
Det lykkedes dig at flygte.
Drømmen kunne vise, at blot du har modet til at kæmpe, så vil det du sætter dig for lykkes.
Du er så åben overfor, den anden verden, at den synes virkelig for dig. Jvf. du mærker nærmest hullet i din fod og i din skulder.
Der vil som regel altid være en klar indikator for om det er drøm eller virkelighed, men når skridtet er taget over i den anden verden, så vil den virke virkelig eller mere virkelig end virkeligheden.
Håber mit svar hjalp dig
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Søn Feb 14, 2010 9:41 pm
Du store all verden, M_t, for et gruuuuusomt mareritt!!! Desverre er ikke jeg noe god på drømmetydning, så ...
Men, jeg så et tv-program om drømmetydning. Drømme-eksperten der uttalte at mareritt var kjempepositivt. Det ga kroppen en mulighet til å avreagere på stress som bygger seg opp i hverdagen. Hun sa også at det å ha mareritt var en fantastisk mulighet til å "føle/kjenne" på følelser vi sjelden er i kontakt med...
Ikke vet jeg Kanskje noen av dere andre her inne, har noen bedre råd til M_t, enn det lille jeg hadde å bidra med?
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Feb 15, 2010 10:39 am
Tja Fullmåne, kan godt være, drømmetyderen mener, at det er positivt at have mareridt, men at have mareridt 5 ud af 7 dage på en uge, synes jeg er for meget
Tak Stephan, jeg synes det lyder ganske fornuftigt hvad du siger, jeg ville bare ønske jeg kunne slippe for at drømme sådan noget hele tiden
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Drømmedagbøger?? Man Feb 15, 2010 10:56 pm
De sidste par dage har jeg været halvt syg. Så nu i dag kom mine feber drømme der gav mig to mareridt.
Det første: Jeg var til Live Vampire her i århus sammen med mine venner men pludselig var der en rigtig vampyr imellem os. Nogle få af os så det i tide men mange grinte jo bare fordi de troede det var et spil. Min gode veninde Laura forsøgte at få folk ud, men det ville vampyren ikke have så hun blev smidt ud af vinduet. Vi var i en to etagers bygning så hun røg ned på fortovet med et skrig jeg stadig har i ørene. Folk var lammede og jeg prøvede at skubbe dem på vej ned af trappen men da tager vampyren mig med en hånd om min hals og smadre mig ind i stenmuren hvor jeg blev holdt fast og næsten ikke kunne få vejret. En anden god ven, Søren som er en ret stor fyr, prøvede at komme hen og hive vampyren ned med et form for vredetudbrud. Han fik bare et slag som sendte ham gennem rummet, over borde og stole og blev spiddet af et bord ben. Mere kan jeg ikke huske af den.
Den anden: Jeg var i djurs sommerland sammen med min mor og min ene fætter der er et år yngre end mig. Pludselig bliver himlen mørk så vi kun kan se stjerner. Stjerneskud begynder at fremkomme, men da jeg ser derhen hvor solen plejer at være ser jeg en stor planet af jord der er på vej. Nok lige så stor som jorden selv. Som om den listede sig ind på jorden. Der var en rystelse der fik os alle til at falde, men ingen lyd. Men da begyndte der at falde stykker af planeten der landede omkring os. Jeg gemte mig i et lille hul da jeg blev væk fra min mor og fætter. Et stykke landede ovenpå mit hul men det maste mig ikke. Som om det ikke var hensigten da det stykke fra den fremmede planet føltes venligt, lunt og blødt. Det lukkedes mig at grave mig ud da jeg på en måde fik lov. Jeg så alle var flygtet med udtagelse af min mor der gav mig et kram, men så så vi at planeten flyttede sig væk og viste solen igen. Men denne gang var der noget nyt på vej. Små massive kugler af is fløj afsted mod jorden. En fløj langt forbi der hvor jeg stod. Noget der kunne ligne mod tyskland. En rystelse gik igennem jorden og et stort lys oplyste himlen. Det samme skete med Norge og Sverige. Men så ser jeg en der ikke flytter sig fra sin bane mod os. Mig og min mor skynder os mod bilen. Vi køre afsted mod min mormor hvor vi finder min fætter. Han havde fundet min onkel. Vi skynder os om at få fat i min mormors hund og får min mormor ind der er i haven. Pludseligt bliver himmelen bare sort. Ingen stjerner og ingen lyde. Vi begynder at barrikere alle døre og vinduer, men havde glemt at hun havde en gammel kælder. Jeg prøver at ringe til min kæreste og nogle venner men nettet er dødt. Jeg skynder mig om at samle vigtige ting med ned i kælderen sammen med de andre. Vi barrikere døren og tønder nød lyset. Pludselig lyder der et stort underjordisk brag og alt ryster. Lyset går ud og jeg kan høre min mormors hund pive i mørket og da vågner jeg op.