Antal indlæg : 15 Join date : 18/06/12 Geografisk sted : Fyn
Emne: Underligt symbol Tors Jul 17, 2014 1:58 pm
Jeg sad i mine egne tanker her den anden dag da et symbol dukkede op, og materaliserede sig foran mig i nogle sekunder før det forsvandt igen. Har søgt lidt på nettet og har fundet to symboler det har en vis lighed med det jeg så . det ene hedder XI-monogrammet og det andet Chi-rho. Er der nogen af jer der har en anelse om disse to symboler og hvad de står for ? .
-Grey Union
ps. Håber ikke det er ét for trivielt spørgsmål
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Underligt symbol Tors Jul 17, 2014 3:08 pm
Grey Union skrev:
Er der nogen af jer der har en anelse om disse to symboler og hvad de står for ? .
Chi-Rho symbolet består af de to første bogstaver af ordet "Kristus" på græsk, og en legende fortæller, at Konstantin den Store så tegnet på himlen før et vigtigt slag. En anden historie fortæller, at han drømte om det. Tegnet følges ofte af sætningen 'In hoc signo vinces' - 'erobre i dette tegn'.
Her er en variation af tegnet sammen med sætningen i en magisk cirkel fra Grimoire du Pape Honorius, 1670 udgaven (Le Livre des Conjurations du Pape Honorius).
Håber dette hjalp. Fortæl ellers gerne lidt mere om, hvordan du pludselig kom til at se Chi-Rho symbolet. Hvad havde du foretaget dig forinden? Havde du udført magisk arbejde? Er du dybt religiøs? Havde du kendskab til tegnet, før du så det (hvilket jeg dog går ud fra, du ikke havde, pga. hvad du skrev i dit indlæg)?
Grey Union
Antal indlæg : 15 Join date : 18/06/12 Geografisk sted : Fyn
Emne: Sv: Underligt symbol Tors Jul 17, 2014 5:10 pm
Takker, det gav da en smule viden jeg havde ikke udført noget magisk arbejde inden det skete,jeg har holdt en pause fra det okkulte i et stykke tid. Jeg sad i min seng og tænkte over lidt af hvert og så dukkede det op foran mig. Tror bare jeg brugte dagen på at slappe af Religiøs vil jeg heller ikke ligefrem kalde mig selv og jeg har aldrig set symbolet før. . Udover det symbol har jeg også set en guldsmed materalisere sig på samme måde, for nogle måneder siden, og nogle væsener/genstande af ubeskrivelig karakter.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Underligt symbol Tors Jul 17, 2014 5:25 pm
Interessant...
Tak fordi du gad dele det med os, Grey Union! Hvis der skulle dukke andre sådanne ting op, så skriv endelig om dem.