Hej
Jeg ville lige dele en oplevelse med jer.
Jeg var i skoven med min kæreste i dag med en lille madpakke og et par nødder og noget vand - nødderne var tænkt som en ofring til skovens væsner.
Vi gik længe omkring i skoven uden at finde noget sted, der kunne bruges som siddeplads, mens vi spiste, og vi besluttede os for at gå tilbagead. Vi kom forbi en stor plæne, hvor der tilsyneladende spilles fodbold indimellem, og i udkanten af den fik jeg øje på et halv-stort hassel-træ.
Siden jeg begyndte at interessere mig for magi, har jeg altid fået at vide, at hasselen er en af de mest magiske træsorter, og derfor føler jeg mig altid tiltrukket af dem - især i naturen. Derfor gik jeg lige en runde om træet og spottede tomme nøddeskaller i skovbunden - jeg kiggede op, og dér var et væltet træ, som ikke var råddent og som kunne bære to menneskers vægt som en bænk!
Da vi fandt maden frem gik jeg et par skridt væk fra vores plads til et stykke skovbund som var næsten sort i forhold til resten. Her dryssede jeg nødderne ud og hældte en smule vand ud på skovbunden, mens jeg inviterede skovens væsner til at deltage i vores måltid og takkede for deres gæstfrihed.
Da jeg satte mig tilbage og spiste min mad rejste der sig en vind, som fik alle trætoppene omkring os til at svaje, og vi kiggede på hinanden og fornemmede begge to, at vi var ikke alene længere.
Efter jeg havde spist min mad, lagde jeg en hånd på et ungt træ ved siden af mig og prøvede at fokusere på energien, som pulserede i det. Jeg lukkede øjnene og fik en pludselig indskydelse til at prøve at åbne mit tredje øje. Da jeg gjorde det, så jeg en skikkelse af en ung, lysende pige med langt, mørkt hår i en hvid kjole. Hun kiggede på mig med meget venlige øjne og smilede til mig.
Jeg åbnede mine øjne igen og vendte tilbage til mig selv, og vi gik derfra i ro og fred.
Selvom hun ikke sagde noget til mig, følte jeg, at jeg oplevede en helt speciel kontakt. Jeg spurgte hverken til navn eller hvilken type væsen hun var, jeg accepterede bare hendes tilstedeværelse og venlighed. Det var en meget speciel oplevelse.
- MT