Hey herinde er der nogen der har erfaring med Binaural Beats/ Isochronic Tones?? Jeg er lige begyndt og kombinere det med min meditation, da jeg til tider er lidt flyvsk og ik kan koncentrere mig, eller sidde stille. Jeg har helt sikkert fundet en god løsning, da det er højest effektivt og kombinere de to ting, men ville høre om der er nogen herinde der har dårlig erfaring med det?? eller vil fraråde det.. har søgt men finder kun positiv omtale På forhånd tak!!
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Har leget lidt med det, da jeg købte spillet bejeweled 3. Det har indbygget en Zen mode, hvor der både er atmosfæriske lyde og binaural beats, hvor man så kan hvilken type det skal være. Det var ret stedet og det virkede ret godt
xXSeeKKnowledgeXx
Antal indlæg : 37 Join date : 06/11/14 Age : 42 Geografisk sted : Silkeborg Danmark
Har ikke brugt binaural beats før, men jeg bruger Hemi Sync teknologi ofte når jeg meditere. Det gør det så meget nemmere... Specielt da jeg også har for dårlig koncentration, og er for flyvsk og lyststyret.
xXSeeKKnowledgeXx
Antal indlæg : 37 Join date : 06/11/14 Age : 42 Geografisk sted : Silkeborg Danmark
Prospero skrev: jeg bruger Hemi Sync teknologi ofte når jeg meditere Ja Teknologi er en herlig ting nogen gange Kender ik Hemi sync, men vil da lige undersøge det. Prospero hvis du ik har prøvet Binaural/Isochronic så synes jeg helt sikkert du skal prøve det. Ved ik hvad forskellen er på hemisync og de to andre men de er helt sikkert effektive
Altså, nu er jeg ikke så klog på det. Specielt ikke på binaural beats. Men Hemi Sync bruger forskellige lyde i hvert øre, til at skabe specielle vibrationer, som hjerneaktiviteten naturligt synkroniseres med, og får En let ind i specifikke tilstande. Disse lyde, og derigennem den vibration som bliver skabt af de to forskellige lyde i hvert øre, ændres i løbet af meditationen, til at lede dig ind i dybere og dybere tilstande. Ud over det, bruges der også guided meditation oven i, til at gøre det yderligere effektivt. Det er en dejlig doven måde at meditere på ;-)
xXSeeKKnowledgeXx
Ja elsker også guided meditation:D . Jeg har dog lidt svært ved visualization da jeg stadig er lidt Newbie indenfor Magi/spiritualitet men fedt med alle de forskelle former for guided meditation der er. Lige for tiden leger jeg lidt med og prøve og åbne mine Chakraer ved hjælp af guided meditation kombineret med BINAU/ISO... Nå men tilbage til emnet Det her koncept som Hemi sync med de forskellige lyde hedder Brainwawe Entrainment og Det er samme princip Binaural og ISO følger. Brainwawe Entrainment er en bred kategori af forskellige variationer. F.eks Binaural Beats bruger vistnok to toner hvor Isochronic bruger en men de udsender samme lydfrekvenser/Bølger som din hjerne Alpha,Beta, Delta, Theta og Gamma. Hvis man er i dyb meditation kører din hjerne vist på Theta og hvis man er i livsfare er det vist gamma OSV Udover det bruger de vist f.eks 100Mhz i dit ene øre og 70Mhz i det andet så synkroniserer din hjerne selv de manglende 30Mhz og derfor er det på samme tid hjernegymnastik
xXSeeKKnowledgeXx
Hov glemte noget:D Isochronic tones kan bruges uden høretlf hvor Binaural kun kan benyttes med. Nå den blev sgu halvlang tjek det endelig ud selv hvis der er nogen der er intereseret... Tror ik der findes nogen større gave til folk der er dårlige til og mediterer og gerne vil udvikle deres Spiritualitet/Meditation/Astral Projektere eller Okkultisme/Magi det er virkelig effektivt