Så! Nu er dag 1 hovedrutinen gennemgået! Dejligt at vi endelig er kommet i gang med projektet!
Selvom vi primært begrænser os til ugentlige (i slutningen deraf) indlæg omkring vores arbejde med kurset, er folk naturligvis velkomne til at skrive når som helst, de har lyst til at komme med et par bemærkninger, spørgsmål eller andet. Så dette drager jeg til nytte af nu, da jeg blot gerne ville sige et par ord om min egen påbegyndelse af astral projektions kurset.
Jeg startede i morges med morgenens affirmation, som jeg læste med mening fra bogen flere gange, indtil jeg begyndte at kunne den udenad, hvorefter jeg så fortsatte med at gentage den frit, med mening og med forståelse for, hvad der bliver sagt deri.
Eftermiddagsarbejdet--som bliver aftenarbejde i mit tilfælde, da jeg dårligt har tid om eftermiddagen--blev til en halv times tid til ca. 40 minutter med dag 1 øvelserne. Fik nogle gode, mærkværdige dybe fornemmelser under vejtrækningsobservations øvelsen, der var ret fascinerende.
Selve kropsfornemmelsesøvelserne (hvori jeg gjorde brug af en tusch med prop på) var en lidt mærkværdig sag, da det svingede lidt frem og tilbage for mig først, om jeg blot skulle bemærke den fysiske fornemmelse fra tuschen på huden, eller om jeg skulle visualisere dét at føle min legemsdel. Så jeg gjorde lidt begge dele. Tror det evt. er fordi, jeg ikke er vant til disse øvelser men i stedet vant til et hav a visualiseringer via mit magiske og meditative arbejde, at jeg så lige skal vende mig til disse.
Brugte ikke BrainWave Generator preset, da dette var anbefalet at ikke gøre før på dag 6--med mindre man blot gerne ville sidde og slappe af med det inden selve øvelserne. Men eftersom jeg hellere vil bruge det aktivt sammen med øvelserne i første uge, valgte jeg at blot vente indtil på lørdag. Her i aften giver jeg mig til at læse Robert Bruce's 1. udgave (560-siders moppedrengen!) af Astral Dynamics som mit tilføjende studium--så The Book of Oberon samt mit studium af faery folk må lægges lidt på hylden indtil videre. Når jeg bliver færdig med den går turen til Monroe's bog og derefter Buhlman's og til sidst (hvis tiden stadig er til det, og kurset endnu ikke er færdigt) Bruce's 2. udgave af Astral Dynamics.
Alt i alt var det rigtig spændende at komme i gang. Det er alt sammen stille og roligt, på ingen måde krævende og let at gå til. Så god fornøjelse med det, folkens! Lad os arbejde godt & hårdt, og lad os sammen blive intet mindre end Adepti til astral projektion & astralrejse, når vi er kommet igennem dette kursus!!!
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 4:59 pm
Yay!
Jeg kom også i gang i dag - om jeg kom godt i gang er så en anden sag.
Jeg havde lidt problemer. Jeg følte, jeg slet ikke kunne få vejret, når jeg sad på en stol og observerede min vejrtrækning, så jeg lagde mig ned i stedet. Det hjalp, men hold nu op hvor mit hoved ikke er særlig dygtigt til at holde sin mund
Kropsfornemmelserne havde jeg også lidt svært ved. Især med at flytte den rundt på kroppen, så det er noget, jeg vil øve mig i senere også. Men det største problem var at mit venstre ben blev ved med at spænde op. Lige over knæet på ydersiden af låret spændte jeg op, hver gang jeg trak vejret, og så måtte jeg bevidst bede benet om at slappe af igen, hvilket lykkedes indtil næste vejrtrækning, hvor den så spændte igen.
Alt i alt kan jeg godt mærke, at jeg kommer til at skulle arbejde hårdt for at få det til at virke det her (men hey, det var også hvad tarotten fortalte mig i går, da jeg spurgte til det )
Men jeg er glad for at være gået i gang!
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 6:53 pm
Dejligt endeligt at være igang med det!
Efter at have gået en tur i skoven lige efter at have udført øvelserne, var vidunderligt!
Selve øvelserne gik godt og nemt for mig. Jeg kom først igang med det omkring kl 4 (tror jeg nok), da det var uoverskueligt for mig at tage mig sammen før det. Jeg huskede sjovt nok ikke nogen specielle detaljer i min drøm, ud over nogle få stikord. Jeg satte CD'ens gennemgang af dagens affirmation på repeat på conputeren, med høretelefoner på, imens at jeg lå i sengen om morgenen. Bagefter det tog jeg et billede af ordene og satte dem på min mobils låseskærm så jeg kunne huske dem igennem dagen. Jeg brugte den første uges BWG preset, imens jeg at startede op med 20 minuters afslapning,hvilket fungerede rigtigt godt. Jeg lærte at jeg får bedst resultat hvis at jeg fokusere på mit hoved og lyden der. Til selve benmuskeløvelsen og de følgende øvekser brugte jeg ikke længere BWG, og det gik nogenlunde. Jeg har aldrig rigtig gidet at gøre det på den måde, så det var lidt nyt for mig rent faktisk at bruge den metode istedetfor bare at fortælle hver kropsdel af falde i søvn... Til selve energi arbejde øvelsen...jeg er en smule vandt til Robert Bruce's metode, så det var ikke så svært for mig. Det som det går ud på er at man fokusere på kradse følelsen i nogle få sekunder, og derefter fjerner fingeren du kradser med, og så ellers bare bliver ved med at koncentrere dig om den følelse som det skabte at kradse på det punkt. Blive ved med at holde følelsen og blive ved med at føle den stærkere og stærkere efter at du stoppede med at kradse.
Jeg havde ikke husket det med at man bør lade vær med at bruge BWG indtil dag 6. Hvorfor forstår jeg ikke, taget i betragtning at den første uges lydspor så kun vil blive hørt 2 gange... Men altså, det vil jeg huske imorgen, at lade vær med at bruge den. Jeg vil stadig bruge 20 minutter på at slappe af inden øvelserne. Jeg forstod også det som at betyde at man i første og måske anden uge kun brugte BWG til den indledende afslapning.
Men fedt at endeligt at være igang...!
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 7:16 pm
Jeg kommer først igang fra starten af næste uge. Der sker så meget i løbet af ugen og jeg skal på druk fredag og lørdag
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 8:08 pm
MT: Vildt at du fik vejrtrækningsproblemer ved at sidde på stolen og slappe af. Var der et eller andet anderledes du gjorde end bare at slappe af på stolen og lægge mærke til vejrtrækningen, meget som man gør normalt når man sidder?
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 8:30 pm
Nej, jeg sad som jeg plejede. Prøvede at rette mig meget op, læne mig tilbage mod ryggen, holde benene ud foran mig osv osv.... prøvede at sidde på alle mulige måder, men følte slet ikke, jeg kunne få vejret ordentligt... så jeg lagde mig ned, på trods af at instruktionerne sagde jeg skulle sidde op...
SilvaVirus
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 8:40 pm
Trak du vejret med brystkassen eller maven da du fik vejrtrækningsproblemer??
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 9:15 pm
Begge dele... altså jeg prøvede at trække vejret ned i maven...
SilvaVirus
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Man Maj 04, 2015 9:51 pm
et godt råd.......kun brug maven. og bevæg maven ind og ud i takt til vejrtrækningen.
jeg har ikke fået læst hvordan vejrtrækning bliver beskrevet i denne bog, så dette er råd jeg selv har erfaret gennem et andet kursus jeg har taget, hvor vi brugte en uge på vejrtrækningsøvelser.
Brug af maven/mellemgulvet = god, afslappet vejrtrækning der hjælper med at slappe af brug af brystkassen = stresset vejrtrækning, kroppen kommer ikke til at slappe af og det kan give smerte i hjerte og bryst hvis du tager mange dybe vejrtrækninger kun ved hjælp af brystkassen.
Ved ikke om du har styr på disse ting, men jeg ville alligevel ligge det ud. også til jer andre 2.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Tirs Maj 05, 2015 11:04 am
SilvaVirus skrev:
...og jeg skal på druk fredag og lørdag
Prioriterer druk frem for spirituel udvikling. Hvad bliver der dog af verden?
SilvaVirus
Emne: Sv: Så er vi i gang!!! Tirs Maj 05, 2015 12:09 pm
Ja du må meget undskylde jeg bruger de huller børnepasning tilbyder