Kære alle
Jeg hedder Cissilvani, som betyder "på denne side af skoven" modsat transsilvani, som betyder "på den anden side af skoven".
Jeg er nemlig født og opvokset i hhv. en skov og en plantage og har et sommerhus et "gudsforladt" :-) sted i en skov i Østjylland.
Jeg er mand, i slutningen af 40'erne og bor i Aarhus.
Det var tre linjer, der begynder med "Jeg", men OK - det er en præsentation.
Jeg er ud af en lige dele alternativ og naturvidenskabelig familie, hvilket præger mig som person.
Ud fra en naturvidenskabelig vinkel er jeg optaget af, hvordan en psykisk proces kan manifestere sig og påvirke en fysisk proces.
Niels Bohr påviste, at man som betragter påvirker et eksperiment på kvante-niveau, fordi man bliver en del af systemet.
Jeg tror og ved, at det samme er gældende på makro-niveau, men kræver fokus, beslutsomhed, visualisering og tro.
Jeg tror også, ligesom Schrödinger, at det samlede antal af bevidstheder i kosmos = 1.
Læg dertil en tro på både det kollektivt ubevidste og bevidste.
Ud fra en magisk vinkel var kvinderne på min mødrende side naturkvinder, kloge koner, der levede i og med naturen.
Jeg er derfor vokset op i fordomsfrit miljø med en mor, der var præget af heksefilosofien, og en far der var til antroposofi og heilpraktik.
Min egen indgang i magien begyndte i teenageårene og havde en (indrømmet) seksuel vinkel.
Det udviklede sig dog til livets øvrige forhold, og jeg har on-and-off dyrket det okkulte (praktisk/teoretisk), indtil jeg endelig tog det op som en egentlig tro og livsstil.
Jeg har ofte tænkt på, hvad jeg er, og svaret er dynamisk.
Jeg vælger at kalde mig magiker, da jeg indeholder både pagan, Wicca og traditionel magi i min tro.
I forhold til sort/hvid-diskussionen: Min ideologi er helt klart hvid, men som alle andre væsener er jeg nok snarere grå...
Ingen er rene af hjertet - ej heller mig - men jeg er bevidst om skismaet og styrer mod den højre sti.
Min tro/praksis/livsstil er ikke noget, jeg skilter med.
Jeg er solidt uddannet og har et tilsvarende solidt job, hvor jeg anderkendes for mit intellekt og gode forstand, og jeg vil nødig rive min arbejdsgiver ud af denne vildfarelse :-)
Men jeg savner et fællesskab.
Jeg savner en gruppe til fx fejring af Esbat, solhverv, ritualer, hyldest af Gudinden/Guden og ikke mindst udveksling af erfaringer, samlet styrke og tryghed samt alt det andet gode, som et fællesskab giver.
Ikke mindst inden for praktisk magi.
Jeg lever meget i oppe i mit hoved, men jeg er praktiker, selvom jeg også er teoretiker.
Kan skrive en hel selvbiografi, men slutter her.
Som en sidste pudsig ting kan jeg nævne, at jeg faktisk ligner en magiker, men som alle andre hemmeligheder, er min "hidden in plain sight" :-)
Jeg håber, at høre fra ligesindede i og omkring Aarhus, da jeg også søger et fysisk fællesskab og ikke blot pennevenner. Alle andre er naturligvis også velkomne til at kontakte mig.
Lys og gode energier!
Cissilvani