Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: alkymiske eliksirer? hjælp! Søn Aug 16, 2009 1:54 pm
Hejsa alle... især dig tesposius, da det hovedsagligt er dig som kan svare på dette spørgsmål...
du har før snakket om eliksirer, som alkymister kan lave - blandt andet nogle, som kunne få bugt med hallucinationer og sådan... kan man også lave noget, som modvirker allergi? Er jo som bekendt flyttet til hovedstaden, og bor for tiden hos min far, som har hund... egentlig er jeg kun dømt allergisk for kat af lægen, men har dog også fået at vide, at når først en allergi er sprunget ud, er der meget større sandsynlighed for at blive allergisk for andet, og efter en uge i min fars lille kolonihavehus med hans labrador, klør min næse helt afskyeligt, og jeg nyser konstant og klør hele tiden... så ja... hjælp tak!! XD
Hilsen Maiken
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: alkymiske eliksirer? hjælp! Ons Aug 19, 2009 5:23 am
Moonlight_tiger skrev:
du har før snakket om eliksirer, som alkymister kan lave - blandt andet nogle, som kunne få bugt med hallucinationer og sådan... kan man også lave noget, som modvirker allergi? Er jo som bekendt flyttet til hovedstaden, og bor for tiden hos min far, som har hund... egentlig er jeg kun dømt allergisk for kat af lægen, men har dog også fået at vide, at når først en allergi er sprunget ud, er der meget større sandsynlighed for at blive allergisk for andet, og efter en uge i min fars lille kolonihavehus med hans labrador, klør min næse helt afskyeligt, og jeg nyser konstant og klør hele tiden... så ja... hjælp tak!! XD
Hej Maiken!
Jeg er ked af det sene svar, men jeg har ikke været på foraet i nogle dage nu, så jeg så først dit indlæg sent i går aftes. Gomen ne...
Men ja, det er korrekt at man kan lave alkymiske eliksirer mod allergi. Man kan lave alkymiske eliksirer mod ALT, så allergier kan man få bugt med såvel som dårligt hjerte, depression, kræft, MS osv., osv. Nøglen til det er blot at vide, hvilken substans man skal bruge til hvad - f.eks. helbreder Blys Olie hallucinationsproblemer tilknyttet neurologiske tilstande og eftervirkninger af PTS, heling og styrkelse af knogler, stimulering af milten samt adskillige andre ting. Ligeledes helbreder, eksempelvis, sol-urten Euphrasia officinalis (Eyebright) allergier, forstoppelse, smitsom bindehindebetændelse, amenorrhea, øjenbetændelse mm.
Dertil er der diverse produkter man kan lave ud af de gældende substanser - tinkturer, eliksirer, metalliske olier, archaeus og andet. Udover dét at styrken i de fysiske helbredende egenskaber er større i alkymiske produkter pga. deres renhed og højere vibrationsniveau, hvad er vigtigere, er at alkymisk medicin er "Sjæl-Medicin", da det ikke kun helbreder, renser og styrker på det fysiske plan men også på det æteriske. Dette er grunden til, vi alkymister selv indtager vores produkter - primært for at gøre brug af den æteriske udvikling (spirituelle alkymiske transmutation) medicinen forårsager.
Ups, sorry... det var ikke min mening at begynde at fable løs om alt muligt andet end blot besvaring af dit spørgsmål.
Men jo, man kan sagtens lave f.eks. en alkymisk plante-eliksir mod allergi. Der er diverse plante muligheder, du kan gøre brug af, men jeg vil personligt anbefale Urtica dioica (brændenælder), baseret på hvad du har beskrevet af symptomer. Det ville være mig en fornøjelse at lave en eliksir til dig, Maiken, men jeg har desværre det problem lige nu, at jeg ikke har mulighed for at gøre brug af mit laboratorieudstyr, idet min kæreste og jeg lige er flyttet sammen, så der er stadig pladsspørgsmål. Jeg skal helst have mit eget private rum som mit alkymi laboratorium, og vi har ikke et ekstra rum til det. Så jeg kan ikke sætte grejet op nogen steder lige pt. Det beklager jeg virkelig!
Så jeg ved desværre ikke lige, hvordan vi skal greje den. Men indtil videre har jeg et skema, jeg gerne vil have, du udfylder, såfremt du ikke har noget imod det. Det indeholder nogle ret personlige spørgsmål omkring dit helbred (f.eks. detaljer omkring menstruation, afføring, seksuel appetit og lign.), så du behøver ikke sende det tilbage. Du skal blot sende mig resultaterne. Jeg sender skemaet til dig via email, og så skal jeg nok forklare, hvordan det skal foregå. Udfyldning af dette skema er for at bedømme, hvilken/hvilke af Tria Prima der er den/de primært herskende i din struktur. Herfra kan jeg give dig endnu bedre råd omkring, hvilke plante-eliksirer du bør gøre brug af mod din allergi.
Men lad mig lige vide først, om du er interesseret.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
delta
Antal indlæg : 76 Join date : 07/04/09 Age : 33 Geografisk sted : birkerød
Emne: Sv: alkymiske eliksirer? hjælp! Ons Aug 19, 2009 8:20 pm
er det muligt at du kan nævne nogle bøger der vedrøre alkemi (anbefale)
Tesposinus Admin
Emne: Sv: alkymiske eliksirer? hjælp! Tors Aug 20, 2009 4:59 am
Sagtens!
Her er de absolut bedste offentligt-tilgængelige bøger, og i samme rækkefølge (nummer 1 = bedst; nummer 2 = anden bedst osv.).
1. Real Alchemy (af Robert Allen Bartlett)
2. The Practical Handbook of Plant Alchemy* (af Manfred Junius)
3. The Way of the Crucible (af Robert Allen Bartlett)
4. Sorcerer's Stone (af Dennis William Hauck)
5. The Complete Idiot's Guide to Alchemy** (af Dennis William Hauck)
En sidste bog der også er blandt de bedste, men som jeg dog ofte ikke smider ind i denne liste, idet Junius' bog er 100 gange mere omfattende indenfor Opus Minor, er klassikeren The Alchemist's Handbook af Frater Albertus. Idet Abertus stadig havde hans visdomsord at bidrage med i dette lille værk, er det stadigvæk en titel, enhver alkymist har i sit bibliotek!
Jeg har skrevet lidt mere om disse titler i dette indlæg.
Håber dette var til lidt hjælp.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
* Dette er originaltitlen, men den er out-of-print nutildags. Den er dog blevet genoptrykket under titlen Spagyrics, som du vil se under ovenstående indlægs-link.
**På trods af dette er en bog indenfor The Complete Idiot's Guide... serien, er den overhovedet ikke på samme måde. Dennis har et filosofisk tiltag til hans valg af "idiot" konceptet mht. denne bog. Den er faktisk en god introduktion til alkymisk filosofi. Men som jeg nævner i det andet indlæg, indeholder den dog næsten intet indenfor egentlig praktisering. Derfor også grunden til, den står nederst på listen.
delta
Antal indlæg : 76 Join date : 07/04/09 Age : 33 Geografisk sted : birkerød
nu har jeg desværre ikke råd til at købe alle børgerne med det samme hvilken ville du sætte som værende "begynder bogen"
Det var skam så lidt!
Som jeg skrev i det indlæg, jeg linkede til, er min absolutte numero uno Bartletts bog Real Alchemy - A Primer of Practical Alchemy! Dette er den absolut bedste offentligt tilgængelige bog om alkymi, jeg nogensinde har læst, og den giver dig et fuldt studium til at praktisere i laboratoriet. Den starter fra de mest basale operationer i planteriget såsom tinkturer, eliksirer og magisterier op til Ens og plantestenen. Herfra kører Bartlett videre igennem vand-arbejde, "Alkahest of Niter" hele vejen op til og med mineralarbejdet, hvor han underviser i arbejdet med metallerne, "Star Regulus of Antimony" (inklusive dens vej til De Vises Sten) og "The Way of Cinnabar" ("Divine Cinnabar") til at skabe de Vises Sten. Ydermere giver han som sagt også den tilstrækkelige mængde alkymisk teori og filosofi, der skal til for at forstå alkymi nok til at kunne praktisere det fuldt ud.
Så uden skyggen af tvivl... Bartletts Real Alchemy er et "must-have" på førnævnte liste!! Jeg vil ligefrem påstå at sige, har du den behøver du ikke rigtigt andre bøger om alkymi. Dette er selvfølgelig ikke noget, der skal tages absolut bogstaveligt, da man altid skal studere så meget som muligt indenfor alkymi, så man forstår, hvad man laver, så meget som kan lade sig gøre, inden man går i gang med selve arbejdet. Som Mutus Liber siger:
"Ora, Lege, Lege, Lege, Relege, Labora et Invenies" "Be, Læs, Læs, Læs, Læs igen, Arbejd og Find"
Sidst rettet af Tesposinus Tors Aug 20, 2009 7:15 pm, rettet i alt 2 gange
tusind tak jeg skal nok kigge det skema når du får det sendt
Mig en fornøjelse, Maiken! Jeg sender skemaet i morgen. Jeg ville vente, til jeg hørte fra dig, så jeg vidste, om du var interesseret. Så jeg skal nok få det smidt i din retning nu.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: alkymiske eliksirer? hjælp! Fre Aug 21, 2009 3:19 am
Hej Maiken!
Så er skemaet sendt! Beklager at det hele er på engelsk, men som du ved, laver jeg altid det meste af mit skriveri på engelsk. Men dine engelskkundskaber er også helt i top, så det skulle ikke være alt for irriterende at arbejde sig igennem skemaet. Det er meget lige ud ad landevejen. (^_*)b
God fornøjelse med det!
T.
Gutte
Antal indlæg : 29 Join date : 13/11/10 Age : 40 Geografisk sted : Kastrup
Emne: Havde faktisk... Søn Nov 14, 2010 3:18 am
Fandt et eller andet der skulle være effektivt imod det men det er forsvundet fra knolden ... Dog ikke via Alkymi, men jeg husker bare ikke hvad det var.
Men det lyder da forfærdeligt at du er flyttet til KBH - Jeg bor på Amager og jeg skulle aldrig nogensinde bo inde i byen, alt den forurening jeg bare bliver udsat for når jeg skal i skole og igennem byen via nørreport -ad!!!
Tænk at bo der med børn - stakkels børn.
Men jeg skriver lige hvis jeg kommer i tanke om hvad det er jeg der er forsvundet fra knolden. Min mor har nemlig samme problem, og det er derfor jeg husker jeg fandt noget. Men da hun ikke har så mange problemer med det som før i tiden, fik jeg aldrig videregivet informationen.
Gad vide om det var kolloidt sølv, det lyder bare lidt underligt skulle det være det... Jo jeg tror sgu det var Kolloidt sølv der virker på Allergi, hvis du bare betaler for det sterile vand skal jeg nok lave en liter kolloidt sølv til dig. Det koster omkring 300 + porto normalt.
Det kan ikke skade at prøve, det er lidt ligesom et kost tilskud - men selvfølelig er Medicinalmafiaen ude og lave spind om farligheden. Det ikke sådan noget når et naturlig og billigt produkt som kolloidt sølv er et langt bedre produkt end deres egne dyre antibiotika produkter! Man skal huske på at industrier er der for at tjene penge, og det er Medicinal industrien i vært fald i meget HØJ grad også! Jo flere mennesker der er syge, jo flere penge tjener de - og ser man efter i Medicinalmafiaens kort, så står de for enorme mængder folkedrab årligt.
Bare tag kræft, det er en milliard industri - og en lille hemmelighed, Medicinalmafiaen er på ingen måder interesseret i at få belyst nogle af de alternative og billige kræft kurer der eksisterer i dag. Tænk over det, kræftens bekæmpelses produkt er selve kræften! Aldrig overvejet hvorfor kræft er eksploderet, og der bliver smidt milliarder i forskning der aldrig kommer nogen vegne?
Vil man vide hvad kræft er, kan man starte med at læse historien om Skørbug, det er samme forfærdelige historie. Selvom kræft også har mange navne i dag - er det en og samme sygdom. Hjernevaskede ortodokse læger der ikke bekymre sig om mennesker, ja vores verden er korrupt, korrupt fordi den er baseret på penge og et pengesystem der er baseret på gæld.
Men nok om det, for hvem bekymre sig da også om den evige skjulte inflation (skat), og at betale 3 gange så meget for et hus man køber på grund af åger renter...
Men for at komme tilbage til topic, læs lidt om kolloidt sølv - der er en kæmpe gruppe på facebook, bare skriv Colloidal silver i søgefeltet på facebook.
MVH Gutte
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: alkymiske eliksirer? hjælp! Søn Nov 14, 2010 2:26 pm