Jeg har en bog der hedder Runes af Sirona Knight... Den går jeg efter når jeg læser i runer og nu tager jeg bare efter denne bog
behøver jo ikke være rigtigt bare det er fra en bog ^^
Ræid: den kender jeg ikke helt. runer har typisk flere navne fra forskellige lande, men denne kan jeg ikke lige finde
Kaun:
key words: the rune of knowledge, the internal or controlled fire, guiding light
other names: germanic (chozma: (kenaz)), norse, icelandic and nowegain (Kaun), anglo-saxon (cen, ken)
God: Freyja
runic position: 1st aett, 6th rune
Naud:
key words: need, help, resistance, deliverance from distress, love, passion, shadow self
other names:germanic (noicz (nauthiz)), norse, icelandic and norwegian (naud, naudr), anglo-saxon(nied, nyd)
God: Skuld
runic position: 2nd aett, 2nd rune
Tyr:
key words: justice, order, victory, support, self-sacrifice, faith, loyalty
other names: norse, icelandic (tyr), norwegain (ty), anglo-saxon (tir, tiw), germanic (tys(tiwaz))
God: tyr
runic position: 3rd aett, 1st rune
Madr:
key words: godhood and goddesshood, memory, humanity, order, intelligence, ancestors, sacred union
other names:germanic (manna(mannaz)), norse and norwegain (madr), anglo-saxon (mann), icelandic (madur)
God: Heimdall
runic position:3rd aett, 4th rune
Yr:
key words: communication, death, regeneration, knowledge, dreaming. magic
other names: germanic (ezck(eihwaz)), anglo-saxon (yr(eoh)), norwegain (eo)
God: Odin
runic position: 2nd aett, 5th rune
i bogen står der også noget om hvilket træ, urt, krystal, farve, orginal betydning, måned, power animals, element, nummer, astrologi, tarot, mytologien, meaning in divination og magiske kvaliteter ved runen.... En lille sød bog med en stor indledning om de nordiske guder og runerne hvordan de blev til... Det hele står på engelsk...