Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Totemdyr og dens betydning i den okkulte verden. Ons Aug 25, 2010 8:59 am
Jeg har tænkt over hvad et totem dyr egentligt er og om i har en?. jeg ved ihvertfald en som har en eller flere, men lige præcis hvad og hvilke ved jeg ikke. Jeg har overvejet at sturdere totem dyr lidt mere men skal ha noget mere viden om hvilke der er og hvilke betydning det har haft på jeres magiske operationer hvis i altså har en og hvilken slags det er og hvordan i fik den.
Egentligt kunne jeg lige så godt kigge på google/wikipedia men jeg ville gerne ha en debat ud af det med jer kære forum medlemmer
Jeg ved at et totem dyr kan komme som følgende: Ulve, ørne, ræve, bjørne, og traner. Men er der flere andre slags dyr eller andre måske mere..."Paranormale" skabninger som også kan betegnes som totem dyr?..
Sååh...Hvad er et totem dyr?, hvad har det af betydning i jeres operationer, hvordan hjælper de/den jer/dig?, hvordan fik i jeres?. og hvilken form udformer den sig som et dyr eller andet skabning?.
hilsen Marxak.
Moon
Antal indlæg : 50 Join date : 09/03/09 Age : 43 Geografisk sted : Århus
Emne: Sv: Totemdyr og dens betydning i den okkulte verden. Ons Aug 25, 2010 10:28 am
Hej Marxak. Jeg mødte mit kraftdyr (som jeg kalder det) for nogle uger siden til et arrangement for hekse. Jeg var på tromme rejse og mødte min snog for første gang. Det var en fantastsik oplevelse! Efter min opfattelse findes der ikke en gruppe af eksklusive dyr som er de eneste der kan være kraftdyr. Det er forbindelsen du har med dyret som gør at det er dit kraftdyr. Jeg har tidligere haft dyr som har besøgt mig i perioder for at hjælpe med et specifikt gøremål. Enten flytning eller jobskifte. De der der en stund og begiver sig så videre. Som sagt så har jeg først lige mødt min snog, så hvilken indvirkning han har på mit magiske arbejde, ved jeg ikke rigtig endnu... jeg tænker at jeg vil benytte ham mere præcist i forbindelse med astral projektioner og trommerejser eller i det hele taget med spørgsmål eller beskyttelse.
Fate
Antal indlæg : 264 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Risskov, Århus
Emne: Sv: Totemdyr og dens betydning i den okkulte verden. Tors Aug 26, 2010 9:24 pm
Syntes ellers jeg har forklaret dig det mange gange med hensyn til totemdyr, Marxak
Totemdyr kender man inden for det shamanistiske. Det er et dyr der guider dig gennem livet og dine valg og som enlig har været i din familie i generationer. Kraftdyr/medicindyr kan man have flere af da de bruges som mindre guides og hjælpere...
Jeg har et totemdyr og mange kræftdyr... Man siger at hvis man nævner sit totemdyr eller kraftdyr i pral så forlader de dig. Du skal værne om dem som dine bedste venner. Jeg har lige fået mit nyeste kraftdyr her i nat da hun kom til mig i en drøm som jeg er meget stolt af. ^^
Totemdyr og kraftdyr er gamle sjæle og minder fra levende væsner der engang har levet på vores jord og som har opnået en "devine" forståelse af livet og din virken... Du kan ikke have en enhjørning, hippogrif eller andre fantasi dyr da de ikke har levet...
Læs dog under alt det i shamanisme jeg og andre har skrevet om på dette forum for det er der totemdyr kommer fra... Fra de gamle kulture i indianerne, laplændere osv... Selv vølver i norden havde dem...
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Sv: Totemdyr og dens betydning i den okkulte verden. Fre Aug 27, 2010 8:43 am
Vi fødes med ni kraftdyr. Ét, to eller tre af dem, følger dig hele livet. De øvrige kraftdyr kommer og går, når du har brug for dem. Hvis du ikke lærer det, de vil lære dig, forsvinder de igen, og kommer måske tilbage senere i dit liv. Kraftdyr kan være både levende dyr, og dyreånder.
Hvis du ved, hvad dit kraftdyr er, kan du til enhver tid bede den om hjælp. Om kraftdyret kan hjælpe dig direkte i dit magiske arbejde, ved jeg ikke. For at beholde sit kraftdyr, skal man ære og værdsætte det. Man skal opbygge et dybt venskab med dyret.
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Totemdyr og dens betydning i den okkulte verden.