I sidste uge kom det nye ”Nyt Aspekt” ind af døren. Der var en meget interessant artikel med den spirituelle lærer Adyashanti.
Kort fortalt handler artiklen om, at vi skal stoppe krigen mod sindet. Vi skal lære, at slappe af i sindet, i stedet for at bekrige det med div. metoder til meditation.
Adyashanti mener, at sand meditation er, at tillade alt at være, som det. Hvilket vi kan gøre ved, at droppe alle metoder til meditation, og i stedet blot
være; bare lade tankerne flyde. Stop med at forsøge, at tvinge dit sind til stilhed.
Efter et stykke tid, vil sindet blive stille af, ikke længere, at forsøge at blive stille.
Da jeg altid har haft svært ved, at stoppe mine tanker helt under meditation, ville jeg forsøge mig med, at tænke på ingen ting, næste gang jeg skulle meditere.
Det var faktisk lidt af en overraskelse! Der gik ikke ret mange minutter førend den indre stemme tav, og jeg nærmest følte mig
tom i sindet.
Jeg har nu brugt denne metode i ca. en uge, og her til morgen, havde jeg så kontakt med min skytsengel.
Så jeg ville bare lige dele denne metode med jer.