Jeg og min kjære ektefelle har akurat kommet tilbake fra en måntes rundtur i Europa med motorsykkel.
Været der jeg bor har vært mildt sagt ellendig helt siden i fjor høst. Ekstremt regnfull høst som gikk direkte over i ekstremkulde og store snømengder, en iskald vår med nedbørsrekord og en påfølgende "sommer" med nattetemperaturer rundt 2 varmegrader og dagtemp på kanskje 10-11 grader. Jeg har rett og slett frosset meg gjennom det siste året...
(Hvor blir det av den globale oppvarmingen spørr jeg meg om!)
Så, når vi først skulle dra på ferie, ønsket vi begge sterkt å oppleve litt varme og sol.
Og vår ferieform er sterkt væravhengig for å være "trygg" (om MC-kjøring overhode kan betegnes som "trygt")
I god tid før feriestart begynte jeg med mitt magiske rituale som skulle gi en trygg og ikke minst tørr tur. "Trygt og tørt, tørt og trygt" var mantraet jeg brukte.
Feriestart ble utsatt flere ganger pga det Runene kom opp med av advarsler. De forutsa alvorlig skade og død, samt "dødelig" vann.
Siden ferieturen i vinter hvor jeg fikk opp det samme, når vi skulle bestille tur til Madeira, viste jeg at dette betydde enorme nedbørsmengder, oversvømmelser, ødeleggelse og død.
Så turen ble utsatt gang på gang. Og ganske riktig, - det BLE flomkatastrofe i Provence, Frankrike og enorme nedbørsmengder.
Runenes advarsler gikk gang på gang i oppfyllelse, inntil jeg frikk klarsignal for at nå kunne vi starte hjemmefra.
Da jeg endelig fikk opp Runer for en trygg, hyggelig og sikker tur, satte vi oss på Harleyen og dro.
I løpet av 4 uker, 14 land og 10 000 kjørte km hadde vi ikke EN regndråpe!
Derimot fikk vi kjenne på kroppen hva nærmere 50 varmegrader i skyggen gjør med en stakkrs kropp ikledt svarte skinnklær...
Europa fikk tidenes hetebølge! Nattetemperaturen kom aldri under 30 grader, selv ikke i fjellene!
Vi sjekket aldri værmeldingen i løpet av turen, bare stolte på at magien skulle fungere.
Flere steder i Tyskland gikk uværet i rundt oss med ødeleggende kraft, men vi opplevde aldri annet enn sol, blå himmel og ekstrem varme.
Det var ekstremvind, ekstremregn, tordenbyger, lynnedslag, haggel på størrelse med kronestykker. Store bygninger ble lagt i ruiner både foran oss og bak oss, mens vi svettet oss frem under stekende sol fra skyfri himmel...
Min mann har vært litt tvilende til det jeg bedriver, men etter denne ferieturen hvor han har sett med egne øyne at det fungerer...
Vi fikk det vi ba om og litt til!!!
Og nå har jeg en ektefelle som ikke lengre synes det er "merkelig" det jeg bedriver
Bare svært så nyttig!
Har noen av dere andre opplevd at magi nesten har fungert for "bra?"