Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Hus renselse Tors Aug 05, 2010 12:09 pm
Jeg vil gerne have renset mit hjem, for negative energier. Så jeg har skrevet min egen tekst. Da jeg ikke har lavet så mange tekster, vil jeg gerne have lidt konstruktiv kritik fra jer. Håber I har lyst til, at hjælpe.
Jeg vil ikke forklare hele ritualet, men blot nævne den tekst, jeg siger:
Himmelske far, Jeg beder dig velsigne dette rum, Med lys, varme og kærlighed.
Med hvert strøg, Af denne hellige røg, Fjernes alle negative energier, Fra dette revir.
Husalfer, og venlige ånder i dette hjem, Giv mine gæster et venligt klem. Omkrans dette sted med kærlighed, Med latter, glæde og ærlighed, Hvor mangen en gæst, Føler sig hjemme bedst.
Sådan er det! Jeg takker jer!
Er der noget jeg mangler, eller er der noget, som evt. kan give bagslag? Måske noget, som jeg slet ikke har tænkt på?
På forhånd tak for hjælpen.
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Hus renselse Tors Aug 05, 2010 2:55 pm
Jeg synes absolut at det er en god tekst til renselse du har fået skrevet Lynx Og hvis der er noget jeg har lært fra mit studie af det okkulte, så er det at rim er godt at bruge, nå man vil skabe en god kraft i sit ritual.
Nu kan man jo ikke læse hvordan du vil udføre din renselse.
Citat :
Med hvert strøg, Af denne hellige røg,
Men jeg gætter på du vil bruge røgelse. Og så er vievand også rigtig godt at bruge, der er bla. en "opskrift" på dette i Clavicula Salomonis. Så får du nemlig renset med en balance af Ild og Vand. En rigtig god "blanding" når det handler om renselse.
Held og Lykke med ritualet
LKN
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 9:23 am
Tusind tak, LKN. Så har jeg da gjort noget rigtig
Rense med vand, vievand... Hmmm... det må jeg hellere studere nærmere. Tak for tippet!
Er der noget bestemt tidspunkt, hvor det er bedst at udføre sådan et ritual? F.eks ved sortmåne, eller fuldmåne?
LKN
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 11:36 am
Du kan rense med vievand når du har brug for det.
Clavicula Salomonis skriver sådan: "After this thou mayest use the water, using the Sprinkler whenever it is necessary;..." Så når du føler bedst for det
Desuden bruges vievand også til at rense de magiske instrumenter, når de skal indvies eller hvis nogle har rørt ved dem
Note: Sprinkleren som nævnes er urter som bindes sammen og bruges til at stænke/strø vievandet med. Disse urter er; jernurt, fennikel, lavendel, salvie, baldrian, mynte, basilikum, rosmarin og isop. Urterne skal samles på Merkurs dag (onsdag), i merkurs time Ved godt at det er utroligt mange urter, (især hvis man ikke har en ordentlig urtehave hehe) Men ellers kan man nøjes med rosmarin og lavendel
Håber det kunne bruges til noget LKN
Fullmåne
Antal indlæg : 352 Join date : 28/08/09 Geografisk sted : Norge
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 12:17 pm
Når det er snakk om husrenselse vil jeg absolutt anbefale å bruke salt i tilegg til røkelse og vievann.
Jeg "lader" alltid mitt vievann på alteret utendørs ved esbatfeiringer. Slikt fullmånevann er svært kraftig og gir gode energier.
Lykke til med husrensingen Lynx!
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:22 pm
Absolut enig mht. salt - hvilket også er en del af vievandet beskrevet i Clavicula Salomonis. Salt krystallerne og vandet tilsammen er en kraftfuld æterisk absorbant, pga. krystallers generelle effekt som æteriske "magneter" samt Vand-Elementets magnetiske egenskaber.
Såfremt man skulle finde det for svært (af hvilken som helst grund) at lave "sprinkleren" som beskrevet i denne grimoire, så kan man kombinere, ved at eksempelvis lave et specielt sprinklerbæger (f.eks. ud af et flot sølvbæger), der graveres med de nødvendige segl, som beskrevet i Nøglen. Dette er en metode, jeg personligt finder særdeles effektiv!
T.
LKN
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:37 pm
Tesposinus
Citat :
eksempelvis lave et specielt sprinklerbæger (f.eks. ud af et flot sølvbæger), der graveres med de nødvendige segl
Hvilke segl henviser du til? Kan nemlig ikke lige gennemskue/finde frem til dem
På forhånd tak LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:41 pm
Fig. 82 og 83... seglene/sigillerne der skal graveres på sprinklerens skæfte. Kapitel XI - Of the Water and of the Hyssop. Håber dette hjalp, ellers skal jeg nok lægge dem ind som en JPG. Det kan jeg naturligvis godt gøre alligevel, hvis folk skulle være interesserede...
T.
LKN
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:45 pm
Okay Rart at vide når man ikke har alle urterne
Med tak LKN
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:54 pm
Uh vauw! Det er godt nok spændende læsning! Og lærerigt! Tusind tak fordi I deler jeres erfaring med mig; det er jeg rigtig glad for.
Jeg vil gerne se de bægre du nævner, Tesposinus
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 2:58 pm
Fullmåne skrev:
Når det er snakk om husrenselse vil jeg absolutt anbefale å bruke salt i tilegg til røkelse og vievann.
Jeg "lader" alltid mitt vievann på alteret utendørs ved esbatfeiringer. Slikt fullmånevann er svært kraftig og gir gode energier.
Lykke til med husrensingen Lynx!
Tak, Fullmåne
Jeg har faktisk læst det med salt på en eller anden hp. Desværre klokkede jeg i det, og fik slettet linket.
Vi har så mange katte her omkring, at det kan være svært, at have en skål stående med regnvand udenfor. Så den må jeg lige greje.
Fullmåne
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 3:44 pm
Beklager Lynx, at jeg ikke forklarte det hele mere nøyaktig... Prøver på nytt: Jeg lader mitt fullmånevann på en glassflaske med pentagrammet på. (Står på alteret under esbatfeiringen) Ingen katter kommer til vann på en flaske, og det står på det utendørs alteret bare på selve fullmånenatten. (Under esbatfeiringen) Deretter blir flasken plassert innendørs på alteret, og jeg bruker av vannet i forskjellige ritualer og renselsesprosesser den kommende måneden. Ved neste fullmåne ofrer jeg det igjennværende fullmånevannet til Moder Jord, og lader nytt vann.
T: Legg gjærne ut JPG av seglene, da jeg ikke har scanner...
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Fre Aug 06, 2010 4:33 pm
LKN skrev:
Okay Rart at vide når man ikke har alle urterne
Med tak LKN
Mig en fornøjelse! Håber du får noget godt ud af det.
Lynx skrev:
Uh vauw! Det er godt nok spændende læsning! Og lærerigt! Tusind tak fordi I deler jeres erfaring med mig; det er jeg rigtig glad for.
Folk herinde er skam kun glade, hvis de kan hjælpe hinanden så ingen årsag!
Lynx skrev:
Jeg vil gerne se de bægre du nævner, Tesposinus
Desværre kan jeg ikke vise dig nogle bægre, da det blot var sigillerne, jeg talte om - de symboler der skal graveres på den ene og den anden side af sprinklerens skæfte. Det var disse, du kan gravere på eksempelvis et sølv- eller guldbæger. Sigillerne får du ellers her:
Hvad angår regnvand, kan du evt. tilføje følgende, såfremt det skulle være gavnligt:
I alkymi er regnvand højt skattet, da det har undergået Naturens egen purifikation og ophøjelse via naturlig destillation. Derfor samler vi det, og gør brug af det til diverse alkymiske operationer/eksperimenter. Men... pga. vands særdeles magnetiske egenskab, absorberer det øjeblikkeligt de æteriske kvaliteter fundet i de tre Kongeriger - Planteriget, Dyreriget og Mineralriget. Derfor skal vand opsamles inden det berører jorden, eller planter såsom træer og lign. der ellers rager godt op over jorden. Vandet må absolut ikke berøre metal, da metallernes æteriske energier er de højeste i de tre Riger. Derfor opsamler vi regndråberne direkte fra himlen via plastik- eller glaskar placeret omkring på en græsplane, mark eller lign. (afhængigt af dine omgivelser), eller så spreder vi et stort stykke plastik ud over en græsplæne, klipper et hul i midten og lader det dræne ned i en stor plastikdunk placeret nedenunder. Vi kan også gøre brug af store stykker lærred spændt ud over plænen, der så opsamler dråberne, inden de rammer jorden, hvorefter vi så vrider vandet ud og i en beholder.
Herefter filtrerer vi vandet for at fjerne snavs, og så er det ellers klart til alkymisk destillation i laboratoriet. Men som magus kan du sagtens bruge det direkte uden at skulle destillere det. Blot filtrer for at fjerne skidt og smuds.
Dette vil give dig det æterisk-reneste vand, du kan få. Men du kan naturligvis også bruge regnvand der blot opsamles direkte fra taget. Dette er blot ikke ufikseret, og kan derfor ikke bruges i alkymi, men i og med der her er tale om magiske operationer og ikke alkymiske, er dette knap så relevant. Det ville dog blot garanteret give dig langt mere kraftfuldt vievand, hvis det ikke er blevet æterisk fikseret pga. absorbering af specifikke energier.
Blot en tanke man evt. kunne få noget ud af.
T.
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 9:45 am
Fullmåne skrev:
Beklager Lynx, at jeg ikke forklarte det hele mere nøyaktig... Prøver på nytt: Jeg lader mitt fullmånevann på en glassflaske med pentagrammet på. (Står på alteret under esbatfeiringen) Ingen katter kommer til vann på en flaske, og det står på det utendørs alteret bare på selve fullmånenatten. (Under esbatfeiringen) Deretter blir flasken plassert innendørs på alteret, og jeg bruker av vannet i forskjellige ritualer og renselsesprosesser den kommende måneden. Ved neste fullmåne ofrer jeg det igjennværende fullmånevannet til Moder Jord, og lader nytt vann.
Aaah, så er jeg med! Sådan en flaske har jeg selv mulighed for, at gravere et pentagram på. Og jeg kan vist også godt finde et sted udenfor, at hænge flasken op, så den ikke kan væltes af dyrene. Tusind tak, Fuldmåne.
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 9:52 am
Tesposinus skrev:
Desværre kan jeg ikke vise dig nogle bægre, da det blot var sigillerne, jeg talte om - de symboler der skal graveres på den ene og den anden side af sprinklerens skæfte. Det var disse, du kan gravere på eksempelvis et sølv- eller guldbæger. Sigillerne får du ellers her:
Vil lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt: Disse sigiller erstatter altså nogle af de urter, der skal bruges?
Tesposinus skrev:
Hvad angår regnvand, kan du evt. tilføje følgende, såfremt det skulle være gavnligt
I alkymi er regnvand højt skattet, da det har undergået Naturens egen purifikation og ophøjelse via naturlig destillation. Derfor samler vi det, og gør brug af det til diverse alkymiske operationer/eksperimenter. Men... pga. vands særdeles magnetiske egenskab, absorberer det øjeblikkeligt de æteriske kvaliteter fundet i de tre Kongeriger - Planteriget, Dyreriget og Mineralriget. Derfor skal vand opsamles inden det berører jorden, eller planter såsom træer og lign. der ellers rager godt op over jorden. Vandet må absolut ikke berøre metal, da metallernes æteriske energier er de højeste i de tre Riger. Derfor opsamler vi regndråberne direkte fra himlen via plastik- eller glaskar placeret omkring på en græsplane, mark eller lign. (afhængigt af dine omgivelser), eller så spreder vi et stort stykke plastik ud over en græsplæne, klipper et hul i midten og lader det dræne ned i en stor plastikdunk placeret nedenunder. Vi kan også gøre brug af store stykker lærred spændt ud over plænen, der så opsamler dråberne, inden de rammer jorden, hvorefter vi så vrider vandet ud og i en beholder. T.
Tak. Disse teknikker vil jeg benytte mig. Er sikker på, at jeg kan finde nogle lange stænger/grene til, at hænge en pose op i.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 11:00 am
Lynx skrev:
Disse sigiller erstatter altså nogle af de urter, der skal bruges?
Ikke som sådan. Disse sigiller bruges på skæftet til selve sprinkleren bestående af føromtalte urter, men hvis man ikke vil lave en sådan sprinkler, kan man i stedet lave en beholder-sprinkler kombination i form af eksempelvis et bæger, hvorpå disse sigiller graveres. Derved opnår man en beholder til vievandets rituelle brug, samtidigt med man har en form for sprinkler (men hvor man blot benytter dét at dyppe sine fingre heri og sprinkle direkte med fingrene), idet man har graveret sprinklerens sigiller på bægeret, og derved tilknyttet sidstnævnte den føromtalte sprinkler.
En mere simpel mulighed er naturligvis at blot konsekrere et sølv- eller guldbæger til vievands brug, og så benytte det som nævnt, ved at dyppe fingrene heri og sprinkle direkte således, uden at gravere grimoirens sigiller på bægeret. Man kan f.eks. gravere diverse guddommelige navne - eksempelvis navne tilknyttet Vand-Elementet - sigiller opdrevet fra navnene fundet på Qamea'er/Kameaer, Rosen fra Rosenkorset eller andre metoder. Man kan også helt og holdent lade være med at gravere noget som helst, og blot konsekrere bægeret til dets brug, men idet vi talte om Clavicula Salomonis' instrukser til vievand, ville jeg nævne min personlige favorit metode, som er at benytte sprinklerens sigiller på et bæger for at stadig fusere sidstnævnte med kraften fra disse symboler.
Håber dette var til nogen hjælp, ellers må du sige til.
Tesposinus
Sidst rettet af Tesposinus Tors Feb 24, 2011 3:24 pm, rettet 1 gang
Lynx
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 11:47 am
Tesposinus skrev:
Håber dette var til nogen hjælp, ellers må du sige til.
Meget stor hjælp. Tusind tak.
Fullmåne
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 1:40 pm
Svært interesant emne dette her!
Tusen takk for at du delte din alkymistiske vinkling, T.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 4:34 pm
Fullmåne skrev:
Tusen takk for at du delte din alkymistiske vinkling, T.
Mig en fornøjelse! Håber det kunne bruges.
Fullmåne
Emne: Sv: Hus renselse Lør Aug 07, 2010 8:21 pm
Selvsagt, T!
spirita
Antal indlæg : 57 Join date : 01/07/12 Age : 23 Geografisk sted : sønderborg
Emne: Sv: Hus renselse Man Jul 08, 2013 2:33 am
kan i muligvis skrive opskriften på vievand da jeg ikke har råd til bogen ???
på forhånd tak
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Man Jul 08, 2013 3:09 am
spirita skrev:
Bogen er faktisk ikke synderligt dyr (£14.44 hos Amazon i England), men tillige er jeg nødt til at være så grov at sige, hvis man ikke "har råd" til at i ny & næ købe bøger, bør man overveje, om man egentlig burde studere de okkulte videnskaber på nuværende tidspunkt, eftersom det er (som jeg sagde til dig i en PB) en utroligt stor mængde studium sammen med praktisk udførelse af arbejdet. Så at købe bøger kan man ikke komme udenom. Naturligvis er nogle af os langt mere "bognørder" end andre, og derfor elsker vi at bruge penge på de fineste udgaver af visse okkulte/esoteriske tekster. Dette er selvfølgelig langt fra nødvendigt. Men generelt køb af bøger, er noget okkultister sammen kan give et stor bekræftende "JA!" til. Så du er nødt til at spare lidt op her & der, hvis du føler, du ikke altid har råd til bogkøb.
Mht. "opskriften" på vievand... som jeg har skrevet til dig før, vil jeg venligst bede dig læse alt du kan her på foraet, da vi har skrevet his & pist om det ene og det andet. Hertil har jeg også skrevet detaljerne omkring vievand ifølge grimoiren Clavicula Salomonis. Du kan finde denne tråd ved at klikke på følgende link:
Så læs endelig ALT du kan her på foraet, før du stiller spørgsmål der ofte allerede er besvaret i indlæg herinde. Ellers er du altid velkommen til at spørge, om vi evt. har postet herinde om sådan-og-sådan.
spirita
Antal indlæg : 57 Join date : 01/07/12 Age : 23 Geografisk sted : sønderborg
Emne: Sv: Hus renselse Man Jul 08, 2013 1:20 pm
jeg vil skam gerne købe bøger bare en ad gangen og lige nu er der "Modern magic" jeg fokusere på
Spirita
Angellove
Antal indlæg : 132 Join date : 13/04/13
Emne: Sv: Hus renselse Man Jul 08, 2013 1:42 pm
Tesposinus skrev:
spirita skrev:
Bogen er faktisk ikke synderligt dyr (£14.44 hos Amazon i England), men tillige er jeg nødt til at være så grov at sige, hvis man ikke "har råd" til at i ny & næ købe bøger, bør man overveje, om man egentlig burde studere de okkulte videnskaber på nuværende tidspunkt
Tesposinus har du lagt mærke til at han kun er 12 år?
Altså han har nok ikke 200 kr. hver gang han skal vide noget nyt, så måske skulle vi bare hjælpe ham så godt vi kan, imod at han selvfølgelig læser og sætter sig ind i det vi skriver om
Sorry, der kom pædagogen lige op i mig
Tesposinus Admin
Emne: Sv: Hus renselse Man Jul 08, 2013 3:51 pm
Angellove skrev:
Tesposinus har du lagt mærke til at han kun er 12 år?
Jeps! Er jeg fuldt ud klar over! Heraf grunden til jeg siger tingene, som de er, da det er vigtigt at være 100% indforstået med, hvad man kaster sig ud i, når man giver sig i lag med de okkulte videnskaber.
Jeg beklager, hvis min tilgang ikke er synderligt pædagogisk, men jeg arbejder med børn til dagligt (jeg er sproglærer her i Osaka), så jeg er helt ajour med deres tilgang ting, hvordan de lærer, hvordan de bedst opnår ting - hvad enten der er tale om nyvundne interesser, sande lidenskaber (hvilket man sjældent kan identificere i den alder) eller hvad der er mest praktisk (ifølge forældre, eksempelvis). Og det blandet med den erfaring jeg har erhvervet mig igennem årene omkring de okkulte videnskaber, har jeg en meget stiv indstilling mht. børn der gerne vil praktisere diverse okkulte/esoteriske discipliner.
Jeg er streng men jeg er fair! Jeg har tillige undervist i kobujutsu (gammel japansk krigskunst) i adskillige år - mest voksne men også få "unge mennesker" - og denne erfaring ligeledes bragt ind i billedet, og mit kendskab til hvor potentielt farlig praksis af de okkulte videnskaber er, synes jeg selv, min strenge attitude er velbegrundet. Men spirita og jeg har haft denne snak over PB, og jeg har bedt ham være indforstået med, jeg ønsker hans forældres viden om denne interesse samt deres opbakning i det. De skal føle sig sikre med deres barns interesse-valg, også selv om de måske ikke deler dem, og gerne være lidt obs på, hvad spirita foretager sig - især huserende på et okkultisme forum der primært består af voksne.
Oveni dette skal både spirita og spirita's forældre være fuldt ud klare over, hvad det vil sige at studere & praktisere de okkulte videnskaber. Derfor var jeg også brænd-ærlig i mit indlæg omkring nødvendigheden indenfor investering i okkult litteratur; man kan ikke forvente at kunne praktisere fysik eller kemi eller en solid baggrund indenfor det teoretiske derbag. Dette gælder endnu mere for de esoteriske videnskaber grundet hvordan viden & forståelse af dets teori & filosofi havende direkte effekt på praksis. Så det er vigtigt for spirita at vide fra starten af, hvordan landet ligger. Ikke for at tage modet fra ham - på ingen måde - men for at IKKE skabe nogle illusioner om tingene, og så han springer i med begge ben, men lander solidt fordi han ved, hvor langt der er til jorden under ham.