Antal indlæg : 16 Join date : 26/03/11 Age : 32 Geografisk sted : København
Emne: Mine teorier I-Guderne Lør Mar 26, 2011 11:53 pm
Sidst rettet af Mithras Tirs Jul 05, 2011 6:53 am, rettet 1 gang
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Mine teorier I-Guderne Søn Mar 27, 2011 8:12 pm
Hvad er du inspireret af? (det var lige det første der faldt mig ind ) Noget af det minder nemlig lidt om wiccansk tro og så er der lidt andet i det også. Men er det bygget på din egen opfattelse og forståelse, eller er der nogle teologier bag?
Men et rigtigt interessant indlæg synes jeg. Jeg vil gerne byde ind med noget, men det bliver lige en anden dag hvor jeg har mere tid. Vil også gerne høre andre? (Vi har jo før nævnt at vi skulle have et indlæg som dette, da religion også på mange måder spiller ind i mange okkultisteres tanker)
Vh
LKN
Mithras
Emne: Sv: Mine teorier I-Guderne Man Mar 28, 2011 3:39 pm
Jeg er primært inspireret af de komparative mytologier, især græsk, romersk, egyptisk og nordisk. En del af det er inspireret af noget Wicca og kristendom, men jeg prøver at lave en sammenkogning af de primære principper indenfor polyteisme og paganisme. I baggrunden af hovedet har jeg stadig en del romersk-katolsk teologi og syn på hvordan tingene hænger sammen, så det spiller nok også en rolle inden for min opfattelse.
I min sammenkogning "låner" jeg f.eks. guder fra mange mytologier til mit pantheon, også dem som relaterer sig mere op ad en monoteistisk religion (som Aton f.eks. der var en egyptisk monoteistisk solgud). Så det er primært bygget på mine egne opfattelser og forståelse, og hvordan jeg får tingene til at give mening. Nu lyder det som om at jeg er kommet til den endelige erkendelse hvad angår tro, men det er jeg langt fra. Jeg er sikker på at mine "teorier" omkring diverse ting vil ændre sig med tiden.
mvh
Mithras
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: Mine teorier I-Guderne Man Mar 28, 2011 7:21 pm
TEKST SLETTET
Sidst rettet af LKN Tors Jul 28, 2011 2:13 pm, rettet i alt 2 gange
Mithras
Emne: Sv: Mine teorier I-Guderne Man Mar 28, 2011 10:42 pm
Du er selvfølgelig mere end velkommen til at skrive dine teorier/bud i denne tråd.
Jeg opfordrer også hermed enhver sjæl med tanker omkring det guddommelige at skrive et indlæg her i denne tråd. Uanset hvilket bud du har på det guddommelige, eller mangel på samme, om dine teorier er lange eller korte, så bare kom med dem her.
mvh Mithras
Thomas
Antal indlæg : 69 Join date : 11/05/11 Geografisk sted : Bornholm
Emne: Sv: Mine teorier I-Guderne Man Maj 23, 2011 10:51 pm
Hvorfor er jeg først begyndt at læse dine indlæg nu Mithras? Nå, det er spændende at læse hvad i andre gør jer af tanker/har af overbevisninger.
Mental note to self - "Skriv historie. Det guddommelige, før, nu og, efter. Opdater indlæg. Husk. Vigtigt. Del, del; lær".