Antal indlæg : 9 Join date : 21/12/11 Age : 52 Geografisk sted : Lolland
Emne: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 9:41 am
Vær hilset alle sammen!
Min interesse for det okkulte startede vel ved 9-10 års alderen med en interesse for det overnaturlige. Efter at have støvsuget flere biblioteker for populær-videnskabelige værker, gled interessen mere og mere over til en interesse for på den ene side østlig filosofi / kampkunst (her især ninjutsu og Mikkyo) og på den anden side grimoire okkultisme, ENW og religion / mytologi. Disse interesserer har så ligget lidt på vågeblus siden, indtil for en tre til fire år siden, hvor jeg er begyndt at genoptage min ninjutsu træning og sporadiske studier af forskellig art.
Jeg er meget spændt på hvad dette forum har at tilbyde en gammel gnalling som jeg, og ser frem til at læse alle de gamle tråde! Vel mødt og ærbødige hilsener...
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 10:42 am
Velkommen til Håber du finder dig til rette herinde - der er i hvert fald meget at læse om Mvh MT
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 2:12 pm
Velkommen
LKN
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 7:33 pm
Hjerteligt velkommen til foraet!
Interessant at se hvordan der er andre indenfor de okkulte videnskaber med en specifik interesse for ninjutsu!! Vi er mindst to andre herinde i forvejen...
Må dette forum komme dig til gavn i din færden gennem de esoteriske discipliner. Vi ser frem til at høre med fra dig.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Nigerrimus Vires
Antal indlæg : 45 Join date : 18/12/10
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 9:54 pm
Velkommen til! Ja jeg må nok melde pas på ninjutsu men kungfu toa, muay thai og muay boran kan jeg godt være med på
Christian
Antal indlæg : 204 Join date : 09/10/11 Age : 30
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Dec 21, 2011 10:25 pm
Velkommen til! Jeg kan ikke sige at jeg ved noget om kampsport, men skulle det være andet kan jeg sagtens hjælpe!
OUIFAEL
Emne: Sv: En lille hilsen... Lør Dec 24, 2011 12:42 am
Tak for de venlige velkomsthilsener!
Jeg har snuset lidt rundt herinde, og finder det på een gang meget interessant og højest forvirrende... Een ting undrer mig dog meget, nemlig at jeg ikke har set Erwin Neutzsky-Wulff nævnt eet eneste sted? Hvordan kan så stor en kapacitet -der ovenikøbet er dansker og har skrevet adskillige bøger om okkultisme og magi- helt udelades fra et forum som dette? Det undrer mig lidt, men han er selvfølgelig også både kritisk og svær at læse.
Jeg kunne godt tænke mig en tråd om ninpo i den østlige sektion, da jeg jo åbenbart ikke er den eneste med forkærlighed for ninjutsu herinde...
Men endnu engang: VEL MØDT!
Tusmørkevandre
Antal indlæg : 75 Join date : 12/12/11 Age : 35
Emne: Sv: En lille hilsen... Lør Dec 24, 2011 12:49 am
Vær hilset
Mit forslag er at skrive til administratoren.
MVH. T
Pseudo Saltum Levin
Antal indlæg : 7 Join date : 22/12/11 Geografisk sted : Hafnia
Emne: Velkommen! Lør Dec 24, 2011 1:28 am
Velkommen til!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En lille hilsen... Lør Dec 24, 2011 4:38 am
OUIFAEL skrev:
Jeg kunne godt tænke mig en tråd om ninpo i den østlige sektion, da jeg jo åbenbart ikke er den eneste med forkærlighed for ninjutsu herinde...
Jeg takker mange gange for interessen, OUIFAEL, men idet ninjutsu ikke er relateret de okkulte videnskaber (dette kun værende i form af Mikkyô og visse andre "løse" jumon og sådant), synes jeg, et sådant emne ville være upassende her på foraet. Men du skal være yderst velkommen til at diskutere det med folk via PB. Det har Prospero og jeg gjort en del - dog primært via email pga. vores mails længder.
Håber dette forstås og findes acceptabelt.
Sidst rettet af Tesposinus Søn Dec 25, 2011 8:20 am, rettet 1 gang
LKN
Antal indlæg : 504 Join date : 24/07/10 Geografisk sted : Jylland
Emne: Sv: En lille hilsen... Lør Dec 24, 2011 9:24 am
OUIFAEL skrev:
Een ting undrer mig dog meget, nemlig at jeg ikke har set Erwin Neutzsky-Wulff nævnt eet eneste sted?
Jeg vil foreslå dig, at du starter en tråd om emnet, og måske anmelder et par af hans bøger?
Personligt er det en manglende interesse for manden, der gør, at jeg ikke har læst hans værker - han taler ikke til mig. Men skriv lidt om ham, og det kan være man bliver interesseret
LKN
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En lille hilsen... Søn Dec 25, 2011 8:29 am
OUIFAEL skrev:
Jeg har snuset lidt rundt herinde, og finder det på een gang meget interessant og højest forvirrende... Een ting undrer mig dog meget, nemlig at jeg ikke har set Erwin Neutzsky-Wulff nævnt eet eneste sted? Hvordan kan så stor en kapacitet -der ovenikøbet er dansker og har skrevet adskillige bøger om okkultisme og magi- helt udelades fra et forum som dette?
Hertil må jeg sige, at jeg personligt er enig med LKN - manden har aldrig rigtig sagt mig noget, og jeg er ikke synderligt imponeret over hans værker. Men det er jo smag og behag.
Det virker til, han har haft en ganske stor indflydelse på dig (tænker på Oiufael/Ouifael... ); kunne du ikke tænke at evt. oprette en tråd om forfatteren, og så fortælle lidt om hans værker, og hvilken indflydelse disse har haft på dig mht. dit forhold til det okkulte/esoteriske?
OUIFAEL
Emne: Sv: En lille hilsen... Søn Dec 25, 2011 11:30 pm
Tak for responsen! Hvor er det dog en herligt positiv og venlig omgangstone I fører herinde, dejligt. Jo, det kunne da være at jeg skulle lave en tråd med nogle af ENWs teorier eller nogle anmeldelser, men det bliver nok ikke lige med det vuns, da jeg desværre ikke har så megen overskydende tid lige pt.
Venlig hilsen O
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Jan 04, 2012 8:46 pm
Velkommen til
Nice at høre fra endnu en ninjutsu entusiast her inde!
Tesposinus skrev:
Det har Prospero og jeg gjort en del - dog primært via email pga. vores mails længder.
Haha
Nigerrimus Vires skrev:
Ja jeg må nok melde pas på ninjutsu men kungfu toa, muay thai og muay boran kan jeg godt være med på
Jeg trænede også Kung Fu Toa for nogle år tilbage. Det er dog så længe siden at jeg ikke engang kan huske den første form længere. Men mine kamerater dengang syntes det var sjovt at slå mig i maven da jeg kunne tage det med den træning vi fik
Nigerrimus Vires
Emne: Sv: En lille hilsen... Ons Jan 04, 2012 10:29 pm
Hehehe.. Det er ret meget det samme som jeg oplever prospero Vi træner også rigtig meget hærdning.
OUIFAEL
Emne: Sv: En lille hilsen... Tors Jan 05, 2012 8:04 pm
Prospero skrev:
Velkommen til
Jeg trænede også Kung Fu Toa for nogle år tilbage. Det er dog så længe siden at jeg ikke engang kan huske den første form længere. Men mine kamerater dengang syntes det var sjovt at slå mig i maven da jeg kunne tage det med den træning vi fik
He He, sjovt nok har jeg også selv trænet Kung Fu Toa for mange år siden, og kan som dig ikke huske meget
Men det er da interessant at vi nu er minimum tre herinde der træner ninjutsu! Ikke at det egentlig forbavser mig synderligt, når nu jeg tænker nærmere over det...
Både min interesse for ninjutsu og okkultisme har overvejende været på det teoretiske plan indtil for få år siden, skønt jeg begyndte at interessere mig for begge nogenlunde samtidig i ni års alderen, så det har været en længere "regression" der har ført til at jeg har fundet frem til gamle barndomsminder. Mærkeligt som ens skæbne og liv kan tage nogle finurlige drejninger indimellem...
Prospero
Emne: Sv: En lille hilsen... Tors Jan 05, 2012 9:20 pm
Nigerrimus Vires skrev:
Hehehe.. Det er ret meget det samme som jeg oplever prospero Vi træner også rigtig meget hærdning.
Sjovt som det at slå mig i maven pludselig bliver et socialt samlepunkt. Hvor længe har du trænet? Har du lært nogle af dyrformerne endnu? Dem var jeg så interesseret i at lære dengang. Men jeg kom vist kun til den anden form før jeg stoppede. Hvor i DK træner du?
OUIFAEL skrev:
Prospero skrev:
Velkommen til
He He, sjovt nok har jeg også selv trænet Kung Fu Toa for mange år siden, og kan som dig ikke huske meget
Men det er da interessant at vi nu er minimum tre herinde der træner ninjutsu! Ikke at det egentlig forbavser mig synderligt, når nu jeg tænker nærmere over det...
Både min interesse for ninjutsu og okkultisme har overvejende været på det teoretiske plan indtil for få år siden, skønt jeg begyndte at interessere mig for begge nogenlunde samtidig i ni års alderen, så det har været en længere "regression" der har ført til at jeg har fundet frem til gamle barndomsminder. Mærkeligt som ens skæbne og liv kan tage nogle finurlige drejninger indimellem...
Haha lille verden! Jeg træner dog ikke kampkunst længere. Jeg ved ikke om jeg er interesseret i at begynde igen. Der er altid så mange interessante ting at bruge sit liv på, og det kan være svært at vælge. Jeg har ikke den samme entusiasme for det som jeg havde dengang. Men det kan jo ændre sig.
Nigerrimus Vires
Emne: Sv: En lille hilsen... Fre Jan 06, 2012 12:43 am
*Sjovt som det at slå mig i maven pludselig bliver et socialt samlepunkt. Hvor længe har du trænet? Har du lært nogle af dyrformerne endnu? Dem var jeg så interesseret i at lære dengang. Men jeg kom vist kun til den anden form før jeg stoppede. Hvor i DK træner du?*
Jeg har nu trænet i 4 år, jeg træner i Århus, i klubben the coloseum, det er også mig bekendt den eneste Kung fu toa klub i denmark lige pt. jo jeg har lært dyrestil, slagne og som våben træner jeg stav. Hvad med dig? kom du negensinde igang med dyrestil, våben og sådan?
ps. sorry jeg ikke har citeret ordenligt.. jeg fatter virkelig bjelle af sådan noget computer haløj
Prospero
Emne: Sv: En lille hilsen... Fre Jan 06, 2012 12:05 pm
Jeg nåede desværre ikke at lære nogen dyre eller våben form. Selvom jeg nok idag ville have foretrukket at lære tiger ville jeg dengang vist hellere lære slange eller fugl, stav var vist også det våben jeg helst ville træne. Jeg har glemt hvilke valgmuligheder der er af våben i den stil.
Nigerrimus Vires skrev:
ps. sorry jeg ikke har citeret ordenligt.. jeg fatter virkelig bjelle af sådan noget computer haløj
Det er ikke noget problem. Der er et sted oppe i højre hjørne af hver besked hvor der står "Citer". Hvis du trykker på den åbner den automatisk op for en ny besked hvor den har citeret den besked du gerne ville citere.