Jeg er 32 år, bor i København, har tre vidunderlige børn og en kone og arbejder som musiker og forfatter. Jeg faldt over dette forum i går, og meldte mig ind i ren entusiasme over at finde sådan et sted. Det er dejligt at se at folk tør tale med hinanden i et samfund, der ikke har nogen plads til andet end tal og bundlinjer. (Den eneste indvending jeg kunne have er at den hvide skrift på den sorte baggrund måske er stemningsfuld, men altså ikke er så brugervenlig i længden.)
Jeg har været dybt optaget af religionshistorie, mysticisme, esotericisme og magi i snart 15 år. I den tid har jeg både læst mange akademiske værker og okkulte kildetekster. Jeg har forsøgt at finde en balance mellem ægte, inspireret tekst og faktuel præcision. Som I sikkert ved er mange "værker" på dette felt enten genskrivninger af andre, ældre tekster eller en fri sammenblanding af personlige teorier og reelle fund. Så det har været utroligt givende at krydre de originale tekster med Yates, Scholem, Faivre, og andre dygtige akademikeres historiske præcision.
Oh well, det hele har ført til at jeg ikke er en praktiserende magiker, men til gengæld at jeg har et livsyn, der hele tiden bliver udviklet og mere komplet/ukomplet. Visse elementer har jeg taget med ind i mit liv, fra visualiseringer til segl, men jeg har endnu ikke udført deciderede ritualer.
Blandt mine største inspirationskilder er Crowley (der selv om han er en idiot, har nogle af de største indsigter i det okkulte og har skrevet mere koncist og omfattende end næsten nogen anden), Gershom Scholem (der skrev så klart om jødisk kabbalisme, at det virker spirituelt), William Blake (der foregriber netop den blanding af intellektualisme og visioner jeg er fan af), Alan Moore (der med sin 'Promethea' måske har skrevet en af de flotteste indføringer i magi) og Ursula LeGuin (der godt nok er science fiction og fantasy-forfatter, men som altid taler sandt, om sjæl, magi og energi).