Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: kan slettes Ons Sep 05, 2012 5:26 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 3:49 pm, rettet i alt 2 gange
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: kan slettes Ons Sep 05, 2012 5:31 pm
HA! Fed side!!! Uchiha Sasuke...
Sorry... totalt irrelevant for tråden. Carry on...
Ceenth
Emne: Sv: kan slettes Ons Sep 05, 2012 5:44 pm
Citat :
HA! Fed side!!! Uchiha Sasuke...
Øhhh, Ook.. Men har du nogle teorier?! Jeg er da helt sikker på at Master T har en hel masse! Hvilken én ville du anskaffe dig? -Og tror du at de påvirker omgivelserne spirituelt i noget mærkbart omfang? Eller skal mine rituelle møjsommeligheder måske findes andetsteds?
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: kan slettes Ons Sep 05, 2012 6:21 pm
Ceenth skrev:
Øhhh, Ook..
Sorry... can't help it! Jeg er Naruto nørd så det gør en ting, og har det været det i årevis!! "Occupational hazard", I guess.
Ceenth skrev:
Men har du nogle teorier?! Jeg er da helt sikker på at Master T har en hel masse! Hvilken én ville du anskaffe dig? -Og tror du at de påvirker omgivelserne spirituelt i noget mærkbart omfang? Eller skal mine rituelle møjsommeligheder måske findes andetsteds?
Tjaa... altså mht. slanger er der naturligvis de symbolske tilknytninger, men hvis vi skal kigge på noget mere umiddelbart praktisk, så vil jeg sige, du skal have slangen ud af dit okkulte arbejdesområde i det hele taget. Der er sådanne "fænomener" indenfor esoterisk arbejde, såsom dyrs tilstedeværelse resulterende i forstyrrelser af, hvad du udfører. Der er forskellige grunde til dette, men én af tingene som Jean Dubuis bl.a. talte om var dyrenes mangel på Nadir initiation/indvielse; en lidt længere forklaring men tillad mig venligst at citere alligevel:
'Animals do not pass the Nadir initiation and therefore, the cosmic pressure in them is the reverse of the one exerted on those who work esoterically. The occult forces of dogs particularly, and even more that of cats, which were used in Egyptian magic, can only bring trouble to those who do not master them. If the oratory is a room with multiple uses, the pet can be allowed in but put outside during the hours of esoteric work.' -Jean Dubuis, Fundamentals of Esoteric Knowledge - Lesson 1-
Jeg skal i gang med min daglige okkulte/esoteriske rutine nu, så jeg har desværre ikke tid til at skrive yderligere om det ellers fascinerende emne om dyr og det æteriske. Sorry... Men jeg håber ellers ovenstående gav lidt brugbar info - på trods af det muligvis ikke var det, du gerne ville høre. Mange folk vil gerne have "familiars" og lign., men som M. Dubuis var inde på, kræver dette et omfattende kendskab til, hvordan okkult arbejde med dyr foregår, og idet jeg ikke selv har nogen direkte erfaring hermed, vil jeg helst undlade at kommentere.
Ellers nogle bud fra de andre herinde?
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: kan slettes Ons Sep 05, 2012 7:02 pm
Jeg har intet at give til denne samtale om dyrs effekt på magisk arbejde, jeg synes bare at det er cool at du har kaldt din slange "Nyarlathotep"! Nice one! Ellers synes jeg at den panserede er mere nice.
Ceenth
Emne: Sv: kan slettes Ons Sep 05, 2012 7:47 pm
kan slettes
Sidst rettet af Ceenth Man Apr 06, 2020 4:22 pm, rettet 1 gang
Lynx
Antal indlæg : 109 Join date : 13/06/10 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Sv: kan slettes Tors Sep 06, 2012 3:45 pm
Jeg ved godt, at det er meget længe siden, at jeg har været herinde på forum. Og jeg ville egentlig heller ikke blande mig, men det er jeg ligesom bare nødt til
Det er nemlig sådan med dyr, at de VED HVAD de er! Vi mennesker har glemt alt om, at vi er guddommeligt lysende væsner fyldt med den højeste guds kraft, nemlig kærlighed. Men det ved dyrene altså
Så kære venner, når I har dyr omkring jer, som er guddommeligt lys, og I samtidig roder med mørke energier, hvad tror I så der sker?? Lyset vinder
Sagt på en anden måde, jeres dyr, som er lyset, jager de mørke energier væk, og dermed føler I, at jeres kræfter er blevet mindre.
Hvis I vil rode med mørke energier, ja, så kan det godt tænkes, at I vil have størst udbytte, hvis I enten flytter dyrene ind i et andet rum, eller direkte opretter et "helligt" rum til jeres alter og ritualer.