Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Som en fremmed i min krop Man Sep 09, 2013 7:32 pm
Hej alle (der ligger en lignende besked på nekropolis, men foretrækker altså dette selskab, så skriver her) Jeg gik lidt i stå med lektion 1 i modern magick. Jeg holdt en uges pause pga sygdom, og da jeg vendte tilbage havde jeg to rigtig gode oplevelser, og derefter gik det helt forkert. Siden da (i hvert fald en måned siden nu) har jeg været helt ude af trit med min krop - kan ikke fornemme den under RR, jeg er klodset, småsvimmel og føler mig helt fremmed i min krop. Mine øjne sejler uprovokeret og bliver let slørede, og jeg har ingen problemer med mine øjne ellers. Jeg har det som om, jeg ligger og skvulper omkring inde i min krop, og det frustrerer mig. Jeg har valgt at gå tilbage til kun at føre drømmedagbog indtil min bevidsthed finder sin plads i min krop igen, men jeg tænkte på, om I måske kunne have nogen ideer til, hvad jeg kan gøre/hvad der kunne være årsag til det her pjat?
Gode råd modtages gerne!
- MT
Angellove
Antal indlæg : 132 Join date : 13/04/13
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Tirs Sep 10, 2013 9:45 pm
Det lyder som om du har mistet noget jordforbindelse.
Det har jeg bøvlet rigtig meget med i mine yngre dage. En gang til en meditationrejse var vi(crimson gruppe) ude og flyve på en ørn. Udover at jeg levede mig så meget ind i meditationen, at jeg kunne mærke ørnens fjer, og se landskabet under mig, så var jeg møg svimmel da jeg 'vågnede', og da jeg skulle hjem slingerede jeg som en fuld . Det var ret surrealistisk
Lav nogen grounding øvelser. Det hjælper!
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Ons Sep 11, 2013 8:53 pm
Okay, godt at høre det ikke er et helt ukendt fænomen
Har du nogen øvelser, du kan anbefale? Jeg prøvede at lave en øvelse som jeg mente at kunne huske fra min gymnasietid i dag, da jeg havde fem minutter i overskud på skolen... det gik ikke skidegodt - fik et mindre "anfald" af vejrtrækningsproblemer..... Så andre øvelser er meget velkomne
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Tors Sep 12, 2013 9:45 am
Hej Jeg tænkte at jeg også kunne svare på tråden herinde. Men hvis du ikke har set mit svar på den anden tråd, på den anden hjemmeside, så kommer det kort her:
Du er ikke ene om den følelse... Siden jeg gik i gang med bogen, har jeg fået nogle situationer, hvor jeg måtte bede min kæreste om at holde fat i mig, fordi jeg fik denne her følelse af at, ikke at være i min egen krop. Det er kun sket et par gange, men det er ret ubehageligt, da det vare i noget tid, og jeg kan ikke finde ud af, hvad der er inde i mig selv. Det er som om der sidder en anden ting inden i som styre min krop, men jeg har stadig min egen vilje over kroppen. Og alt sammen er kommet med at jeg er begyndt at praktisere RR.... Så det er lige før at jeg vil stoppe med at bruge den igen.
Havde det ikke været for min Wing tai træning, ville jeg ligge fuldkommen udmattet nu.
Jeg har også selv tænkt på, om der skulle gøres noget andet nu, så denne her følelse forsvinder, og derved vil jeg også prøve, som Angellove så fint skriver, lave nogle grounding øvelser, og få min jordforbindelse igen.
Ceenth
Antal indlæg : 321 Join date : 27/02/12 Age : 33 Geografisk sted : Sjælland
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Tors Sep 12, 2013 3:45 pm
Jeg forstår simpelthen ikke at folk oplever problemer med RR...
Jeg oplever Det altid som noget af den mest forfriskende og afstressende oplevelse... Øhh.. Forstå mig nu ret, det er ikke for at lyde flabet... Eller noget.. Men kunne det måske skyldes at i går ind og "giver slip" når i befinder jer i et dybt trance-stadie? Jeg kunne godt forestille mig et meditations ritual gå galt hvis man ikke fastholder en form for kontrol og bare lader sindet flyde totalt frit, jeg forsøger altid at balancere et sted imellem total afslapning og alligevel at blokere sindet fra at vandre alt for langt eller til for mørke steder, så at sige, og når jeg er færdig føler jeg det næsten som om der er blevet trykket på en mental reboot-knap alt hvad der hedder stress og bekymringer osv er lige blevet lukket ned, og det kommer først tilbage når der er en indikations-faktor der kan gå ind og tænde for det igen...
Hmm.. Ja, beklager altså virkelig hvis jeg på en eller anden måde går ind og fornærmer nogle her, det er virkelig ikke min hensigt, tog lige et cykelstyrt igår og en tandlægetur for et par timer siden, er lidt kvæstet og på bedøvelse... - Så det er ikke sikkert at jeg evner at pakke mine budskaber helt ordentligt ind lige nu... Min pointe her er at jeg forsøger at undgå at blive misforstået - jeg prøver ikke at stille spørgsmålstegn ved nogle's kompetence, blot fremgangsmetode.. eller... gør jeg det værre nu..? Øhhh... Jeg tror at jeg tiger stille nu..
...
Mvh.
Ceenth.
Angellove
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Tors Sep 12, 2013 8:41 pm
Den grounding øvelse er bruger mest er ret simpel. Fødderne solidt plantet i jorden, og så forstiller jeg mig min energi vokse ned i jorden ligesom træet rødder (man kan også bruge lænker, som er forbundet til jordens indre). Det er simpelt, men møg effektivt!
Ceenth skrev: Men kunne det måske skyldes at i går ind og "giver slip" når i befinder jer i et dybt trance-stadie?
Meget muligt. Jeg kan så ikke se noget problem i at give slip, bare man kan komme tilbage igen . Jeg har været alverdens spændende steder henne i universet på meditations rejser. Hvis man virkelig skal have noget ud af det handler det om at give slip.
Det er bare vigtigt at huske at jordforbinde sig igen, så kan det aldrig gå helt galt.
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Fre Sep 13, 2013 2:10 pm
Altså med mig, så går jeg in i RR uden nogen form for tanker, så jeg ikke stresser mig selv med noget, eller så jeg ikke ryger ud af fokus. Også ellers fokusere jeg bare på kuglen af lys, og for slappet af på vejen. Når jeg endelig kommer ud af det igen, er jeg meget afslappet og helt i ro. Men den følelse jeg nogen gange for, af at ikke at være i min egen krop, kan komme på alle andre tidspunkter af døgnet. Ikke lige efter RR
Men jeg undres nu stadig over det.
Moonlight_tiger
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Fre Sep 13, 2013 5:30 pm
Jeg ved heller ikke, om det er RR, der har ført noget med sig, men det var det eneste rituelle jeg lavede, og derfor mente jeg, det var den baggrund, som skulle med.
Har prøvet mig med en grounding øvelse i dag (lidt alternativ, men tror, det virker for mig), så nu må vi se, hvordan det går de kommende par dage
Angellove
Emne: Sv: Som en fremmed i min krop Fre Sep 13, 2013 9:54 pm
Moonlight_tiger skrev:
Har prøvet mig med en grounding øvelse i dag (lidt alternativ, men tror, det virker for mig), så nu må vi se, hvordan det går de kommende par dage
Bare det virker, så er det totalt ligegyldigt hvad det hedder.
Lige en sidste kommentar. Jeg bruger ikke RR som beskrevet i modern magick. Det er en udemærket bog, men nu brugte jeg i forvejen en anden metode som er effektiv for mig.