Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Jul 30, 2014 11:20 am
Jeg snakker med min kæreste om det meste, med mindre det er noget fortalt til mig i fortrolighed. Når han hører, jeg sidder og hidser mig op foran computeren, så får han at vide hvad der generer mig. Derudover er det et offentligt forum, som han også besøger indimellem, så kan ikke se, hvorfor det skulle holdes hemmeligt.
Du har en meget stærk tendens til at nedgøre alle andres erfaringer og definitioner, og selvom du ikke siger direkte, at din definition er den eneste rigtige, så er det alligevel dét, du siger. Når du gang på gang fortæller andre, at den definition, de lever efter, ikke er korrekt, fordi du har læst i "Den store danske", at det er på en LIDT anden måde, så kalder jeg det prædiken.
Folk kan komme med alle de kilder, og alle de definitioner, de vil, men det er aldrig godt nok til at du siger: Ok, måske har du ret. Du er en slagsbror på de fora du begiver dig ud på. Der er ikke tale om misforståelser fra vores side, men at du nægter at høre og læse, hvad folk skriver, og du nægter at tro på, at andre definitioner end "Den store danske"/Wikipedia er korrekte.
Desuden, så skrev jeg indlægget for at du kunne få lidt indsigt i, hvorfor mange måske lader sig træde over tæerne af dig. De fleste af os er nemlig store nok mennesker til at lade det passere, hvis det kun handlede om os og dig.
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Jul 30, 2014 12:00 pm
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
I så fald ville det være dit eget valg
Selvfølgelig da, men jeg ønsker ikke at blive ondskabsfuld for det har aldrig været en del af mig.
Fint så lad være, men du kan ikke komme sige "øv de andre er dumme og gjorde at jeg blev nødts til at forbande dem ", den holder bare ikke
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
det er et generelt problem for folk der studere/praktisere magick. Jeg arbejdet også med nogle ting, som jeg ikke kan diskutere med andre end nogle udvalgte mennesker. Du bestemmer selv om du vil lade det få dig ned med nakken.
Hvordan det?
Simpelt.....eller det er simpelt i teorien.....DU LADER DET PASSERE og tænkter "FUCK dem". Been there, done that, got over it!!
Donlup skrev:
SilvaVirus skrev:
Al magicks arbejde kan være farligt hvis man er ustabil mentalt, uanset hvad årsagen er. Men al magick kan bruges til at forbedre ens mentale tilstand, så længe man har et åbent sind.
Hvis man kan fornemme energierne og har sin sunde fornuft hvor kan det magiske arbejde så være farligt? Jeg arbejder kun med grå magi lige pt. Hvid magi er jeg ikke begyndt på endnu rigtigt.
For de når du arbejder med magick, hvilken som helst, ændre du kortvarigt den måde din hjerne og dit arbejder på og hvis den krop, hjerne og sind ikke er klar til de ændre der evt kan komme ud af det arbejde du gør, kan det påvirke din mentale tilstand på længere sigt, da din mentale tilstand allerede er ude af balance.
jeg siger ikke at du helt skal stoppe med magicks arbejde, hvis du har en mental lidelse, jeg siger bare at jeg ville passe på. Selv vil jeg sige at nogle af de ting der kommet at de daemon meditationer jeg har lavet har da påvirket mig ret kraftigt da jeg sad i det og en dags tid bagefter....da jeg lige skulle overbevise min hjerne om at der ikke skete noget farligt at den fysiske kontakt jeg mærkede var helt ok. Og jeg har så vidt jeg ved ikke nogen mentale disharmoni
Donlup -BANDLYST-
Antal indlæg : 378 Join date : 15/06/14 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Jul 30, 2014 1:02 pm
Silvervirus
Jeg synes der er noget fornuft i det du siger (sikkert fordi du også selv er satanist). Jeg er meget opmærksom på min mentale tilstand i mit magiske arbejde, men jeg ser det lige nu som den eneste løsning til delvist at forandre mit eget sind.
Det skal lige siges, at jeg ikke synes der er noget forkert i såkaldt ondskab. Jeg har mange gange været fristet til at gå ind i de sorte kunstner på grund af stærk vrede over, at mange mennesker står i vejen for mig. Det er bare ikke en "karma" jeg ønsker over mig.
Sidst rettet af Donlup Ons Jul 30, 2014 1:18 pm, rettet 1 gang
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Jul 30, 2014 1:08 pm
Moonlight_tiger skrev:
Jeg snakker med min kæreste om det meste, med mindre det er noget fortalt til mig i fortrolighed. Når han hører, jeg sidder og hidser mig op foran computeren, så får han at vide hvad der generer mig. Derudover er det et offentligt forum, som han også besøger indimellem, så kan ikke se, hvorfor det skulle holdes hemmeligt.
Du har en meget stærk tendens til at nedgøre alle andres erfaringer og definitioner, og selvom du ikke siger direkte, at din definition er den eneste rigtige, så er det alligevel dét, du siger. Når du gang på gang fortæller andre, at den definition, de lever efter, ikke er korrekt, fordi du har læst i "Den store danske", at det er på en LIDT anden måde, så kalder jeg det prædiken.
Folk kan komme med alle de kilder, og alle de definitioner, de vil, men det er aldrig godt nok til at du siger: Ok, måske har du ret. Du er en slagsbror på de fora du begiver dig ud på. Der er ikke tale om misforståelser fra vores side, men at du nægter at høre og læse, hvad folk skriver, og du nægter at tro på, at andre definitioner end "Den store danske"/Wikipedia er korrekte.
Desuden, så skrev jeg indlægget for at du kunne få lidt indsigt i, hvorfor mange måske lader sig træde over tæerne af dig. De fleste af os er nemlig store nok mennesker til at lade det passere, hvis det kun handlede om os og dig.
Jeg har heller ikke noget imod at din kæreste følger med. Det var bare en undren.
Jeg nedgører bestemt ikke folk, men jeg siger tingene som de er og det er det som folk ikke kan lide. Jeg bruger opslagsværker fordi de er mest gyldige i en definitions debat. Hvis vi skal diskutere selve studiet så skal der selvfølgelig fagbøger til og det har jeg hele tiden anerkendt.
Derfor tolker jeg folks anklager som misforståelser og det er ikke fordi at i er særlinge. Det er bare den verden jeg lever i.
Sidst rettet af Donlup Ons Jul 30, 2014 1:24 pm, rettet 1 gang
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 3:24 pm
Donlup skrev:
Jeg nedgører bestemt ikke folk, men jeg siger tingene som de er og det er det som folk ikke kan lide.
Sikke en gang vås! Du siger, hvad DU personligt mener er korrekt, hvilket oftest er lysår fra, hvordan tingene egentlig er. Flere herinde har allerede argumenteret overfor dig i diverse diskussioner, hvor konkrete beviser, historiske fakta osv., osv. har været lagt på bordet, men hvor du så stadig på mest absurd vis, bliver ved med at benægte tingene og stadig klamrer dig til personlige fantasier og idéer. DETTE er på ingen måde at "sige tingene som de er"! Så dette er noget sludder!
Donlup skrev:
Jeg bruger opslagsværker fordi de er mest gyldige i en definitions debat.
Dette er igen DIN personlige idé om, hvordan tingene BURDE være, men langt fra hvordan de egentlig er. Jeg har vist for dig for lang tid tilbage, hvordan opslagsværker på ingen måde er "gospel", da flere generelle leksika og lign. ofte ikke er helt korrekte i deres definitioner. Eksempelvis har jeg i diverse leksika og fremmedordbøger fundet ordet "ninjutsu" forkert forklaret; det samme gælder eksempelvis alkymi, okkultisme og andet.
Ja, der ER ordbøger og leksika, der indeholder ganske glimrende forklaringer og forholdsvise precise definitioner, men det er langt fra i ALT de indeholder; og det er ydermere også langt fra alle opslagsværk, der er korrekte i visse ting. Til sidst er der også leksika af diverse slags, der ikke altid er helt enige i, hvad der siges om visse ting. Så blot fordi du finder noget i Den Store Danske, på Wikipedia eller andre sådanne online opslagsværk, er det ikke ensbetydende med, at det er korrekt. Det ved jeg godt, du ikke bryder dig om at høre, da du tilsyneladende gerne vil have, at noget så let tilgængeligt (og derfor guld for dovne mennesker) som disse hjemmesider, der kan hives op på skærmen mens man har det bløde parti i lænestolen, gerne skal være LOV og intet mindre end Kosmisk sandhed. Så er du jo lige pludselig ikke nødt til, at rent faktisk skulle investere i et par bøger og ligefrem STUDERE lidt. Og det er jo trods alt HER kernen i det hele ligger, ikke sandt!?
Donlup skrev:
Hvis vi skal diskutere selve studiet så skal der selvfølgelig fagbøger til og det har jeg hele tiden anerkendt.
Hvor og hvornår?? For det husker jeg ærlig talt ikke, du har sagt i nogle af de diskussioner, hvor du hele tiden bruger et internet opslag i Den Store Danske som SVARET, der efter din mening gerne skulle kvæle hele debatten.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 5:44 pm
Tesposinus skrev:
Sikke en gang vås! Du siger, hvad DU personligt mener er korrekt, hvilket oftest er lysår fra, hvordan tingene egentlig er. Flere herinde har allerede argumenteret overfor dig i diverse diskussioner, hvor konkrete beviser, historiske fakta osv., osv. har været lagt på bordet, men hvor du så stadig på mest absurd vis, bliver ved med at benægte tingene og stadig klamrer dig til personlige fantasier og idéer. DETTE er på ingen måde at "sige tingene som de er"! Så dette er noget sludder!
Dette indlæg ser jeg intet andet end et forsøg på at hidse mig op, fordi det er så ukorrekt som noget kan være.
Tesposinus skrev:
Dette er igen DIN personlige idé om, hvordan tingene BURDE være, men langt fra hvordan de egentlig er.
Nej og jeg anerkender at opslagsværker ikke er præcise altid, men nogen af dem kan lede en til de rette kilder. Men det er ikke noget jeg ønsker at gøre mere fordi det er at give folk en bjørnetjeneste.
Tesposinus skrev:
Ja, der ER ordbøger og leksika, der indeholder ganske glimrende forklaringer og forholdsvise precise definitioner, men det er langt fra i ALT de indeholder; og det er ydermere også langt fra alle opslagsværk, der er korrekte i visse ting. Til sidst er der også leksika af diverse slags, der ikke altid er helt enige i, hvad der siges om visse ting. Så blot fordi du finder noget i Den Store Danske, på Wikipedia eller andre sådanne online opslagsværk, er det ikke ensbetydende med, at det er korrekt. Det ved jeg godt, du ikke bryder dig om at høre, da du tilsyneladende gerne vil have, at noget så let tilgængeligt (og derfor guld for dovne mennesker) som disse hjemmesider, der kan hives op på skærmen mens man har det bløde parti i lænestolen, gerne skal være LOV og intet mindre end Kosmisk sandhed. Så er du jo lige pludselig ikke nødt til, at rent faktisk skulle investere i et par bøger og ligefrem STUDERE lidt. Og det er jo trods alt HER kernen i det hele ligger, ikke sandt!?
Enig. Jeg har også selv redigeret wikipedia omkring satanisme fordi noget var forkert forklaret.
Tesposinus skrev:
Hvor og hvornår?? For det husker jeg ærlig talt ikke, du har sagt i nogle af de diskussioner, hvor du hele tiden bruger et internet opslag i Den Store Danske som SVARET, der efter din mening gerne skulle kvæle hele debatten.
Jo det har jeg, men vi skal alle starte et sted. Jeg er frustreret over at jeg ikke havde læst på den store danske omkring okkultisme dengang jeg var 17 fordi så havde jeg forstået meget bedre hvad min læremester mente, og jeg havde fundet de mere rette lærebøger i stedet for new age lortet.
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 6:49 pm
Donlup skrev:
Dette indlæg ser jeg intet andet end et forsøg på at hidse mig op, fordi det er så ukorrekt som noget kan være.
Det var overhovedet ikke for at hidse dig op. Jeg sagde bare tingene, som de er, og det kunne du åbenbart ikke lide.
Tesposinus skrev:
Men det er ikke noget jeg ønsker at gøre mere fordi det er at give folk en bjørnetjeneste.
Ja, ja... selvfølgelig. De indeholder jo Universets hemligheder, og de er umulige for almene dødelige at slå op i på nettet...
Tesposinus skrev:
Enig. Jeg har også selv redigeret wikipedia omkring satanisme fordi noget var forkert forklaret.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 7:52 pm
Tesposinus skrev:
Det var overhovedet ikke for at hidse dig op. Jeg sagde bare tingene, som de er, og det kunne du åbenbart ikke lide.
Det er ikke at du siger tingene som de er jeg bliver gal over, men at du er på tværs hele tiden uden det er nødvendigt.
Tesposinus skrev:
Ja, ja... selvfølgelig. De indeholder jo Universets hemligheder, og de er umulige for almene dødelige at slå op i på nettet...
Det har intet med hvad jeg siger at gøre. Jeg siger bare at jeg ville ønske jeg havde fundet dette som det første sted at starte, så det kunne lede mig mere til de rette lærebøger om magi.
JegErTilbage
Antal indlæg : 57 Join date : 18/05/13
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 9:16 pm
Tesposinus skrev:
Prospero
Antal indlæg : 632 Join date : 05/07/10 Age : 40
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 9:29 pm
Utroligt at denne debat stadig bliver holdt i live taget i betragtning hvor ofte hver eneste ting allerede er sagt rundt omkring på forummet.
Akari
Antal indlæg : 501 Join date : 12/05/12 Geografisk sted : Trollheim
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Tors Jul 31, 2014 9:32 pm
Ja det er ret vildt. Og efterhånden er der ikke mening i at holde den i live.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Man Aug 04, 2014 12:53 am
Prospero skrev:
Utroligt at denne debat stadig bliver holdt i live taget i betragtning hvor ofte hver eneste ting allerede er sagt rundt omkring på forummet.
Det er fordi jeg kæmper for at forsvare mig selv.
JegErTilbage
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Man Aug 04, 2014 12:58 am
Hvorfor fortsatte vi ikke i "Esotericisme/Okkultisme?" debatten? Den debat kunne sikkert godt være fortsat lidt endnu.
Donlup -BANDLYST-
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Aug 06, 2014 8:39 pm
JegErTilbage skrev:
Hvorfor fortsatte vi ikke i "Esotericisme/Okkultisme?" debatten? Den debat kunne sikkert godt være fortsat lidt endnu.
Beklager det sene svar, men hvilken debat taler du om?
JegErTilbage
Emne: Sv: Alliance bag min ryg... Ons Aug 06, 2014 10:56 pm