Jeg tænkte, jeg lige ville fylde lidt ud i denne sektion ved at skrive en liste over diverse grimoires, som forhåbentlig vil interessere nogle magikere og magiker-lærlinge herinde på foraet/forumet.
Clavicula Salomonis – The Key of Solomon
Lemegeton Clavicula Salomonis – The Lesser Key of Solomon
The Book of the Sacred Magic of Abramelin the Mage
Grimorium Verum
The Grand Grimoire
The Grimoire of Pope Honorius III
The Heptameron
The Arbatel of Magick
The Secret Grimoire of Turiel
The Grimoire of Armadel
The Black Pullet
The Sixth and Seventh Books of Moses
The Enchiridion
The Threefold Coercion of Hell
De Heptarchia Mystica
Clavicola di Salomone Ridolta
The Sword of Moses
The Picatrix
The Art of Drawing Spirits into Crystals
Liber Iuratus Honorii – The Sworn Book of Honorius
The Red Book of Appin
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
Sidst rettet af Tesposinus Tors Maj 28, 2009 9:47 pm, rettet i alt 4 gange
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En Grimoire Liste Søn Mar 08, 2009 4:33 pm
Super Tror jeg vil gå på amazon og se hvad jeg kan finde af det danske biblioteker er ikke så velvillige synes jeg
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: En Grimoire Liste Søn Mar 08, 2009 4:53 pm
Du kan finde en del af dem hos Amazon. Men andre er dog lidt for svære at opdrive offentligt, men måske kan jeg hjælpe dig, hvis det skulle være.
Anyway... lad mig lige kigge på sagen, og så skal jeg smide links ind til diverse bøger, der kan købes på Amazons hovedside i USA. Der er nemlig forskellige udgaver af nogle af disse titler, og visse udgaver er langt bedre end andre. F.eks. den moderne danske oversættelse af Clavicula Salomonis er ikke noget at bruge penge på. Weiser udgaven, der er en direkte reproduktion af Samuel Liddell MacGregor Mathers' engelske oversættelse fra 1888, er uden tvivl den bedste.
Jeg får fikset de forskellige links om et par minutter.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Søn Mar 08, 2009 8:26 pm
Beklager ventetiden! Snakkede lidt med familien over Skype samt skrev svar på nogle indlæg herinde, så tiden løb lidt fra mig.
Disse links er til de bedste udgaver, jeg har kendskab til personligt, af de forskellige grimoires nævnt foroven. Nogle af disse eksemplarer er desværre ikke let-tilgængelige mere, men det er stadig nogle af de bedste udgaver.
Dette var de grimoires, som jeg personligt ved er top-class udgaver! En del af de andre titler, er som sagt ikke så let-tilgængelige, men nogle af dem kan findes på nettet, på hjemmesider såsom Joseph Peterson's fremragende Twilit Grotto: Archives of Western Esoterica. Denne har jeg gjort meget brug af igennem årene, og jeg købte engang i sin tid Peterson's CD-Rom med de komplette tekster. Det skal dog siges, at hvis man vil have nogle af disse i deres absolut bedste "format", så skal man købe hans bogudgivelser, da disse er blandt de bedste indenfor feltet!
Håber dette var til lidt hjælp.
Mange venlige hilsner,
Tesposinus
NOTER: * Der er en anden ganske udmærket udgave af denne grimoire og til billige penge, men den er desværre ikke tilgængelig længere overhovedet, så jeg valgte at ikke give den blandt de andre. Men hvis nogen vil se den, er den her: Lemegeton - The Complete Lesser Key of Solomon. Det skal dog siges, at Peterson's udgave er den bedste, der nogensinde har været tilgængelig! Hans grimoire udgivelser er svære at toppe!
** En anden udgave af denne grimoire der er super god, men dog en smule anderledes her og der, idet den er oversat fra andre MSS end den gamle engelske oversættelse af Mathers: The Book of Abramelin - A New Translation. Hvilken af disse to der er "den bedste" er lidt svært at sige, idet Mathers' udgave er fyldt med yderst behjælpelige fodnoter til den praktisk-studerende. Den nye oversættelse er dog mere "komplet", idet de MSS som denne blev udarbejdet fra, ikke havde samme mangler som de, hvorfra Mathers lavede hans egen oversættelse. Så der er flere detaljer i den nye, men den har ikke Mathers' interessante fodnoter. Derfor vil jeg personligt anbefale, at man anskaffer sig begge to, men skulle valget falde på kun én af dem, vil jeg sige den nye oversættelse, er den fineste. Den har mere information, flere "Magiske Firkanter", mere komplette "Magiske Firkanter" og så er det tillige en smuk hardcover, hvorimod Dover Publications' er en ret så kedelig-at-se-på paperback.
Sidst rettet af Tesposinus Ons Jun 15, 2011 1:54 pm, rettet 1 gang
Moonlight_tiger
Antal indlæg : 762 Join date : 07/03/09 Age : 35 Geografisk sted : Et sted i Danmark
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tirs Mar 17, 2009 11:23 pm
Okay... jeg fandt en side, hvor der stod, hvad den blandt andet indeholdt. Åbenbart er det en form for håndbog til de mørkere magter om man så må sige. Dette står der om den: "Sequel to Sophia Bestiae, a practical working guide to the Dark Rites of the Bestian Order of Aestheteka, focusing on the Abyss, Satanic archetypes, the Luciferi and the Shadow Self. Progressive Luciferian Gnosticism. Includes: Rites of the Unpardonable Sin, Rites of Nightmares, Invocation of Satan, Rite of Necromancy, Rite of Daemons, Rite of Revenge."
Egentlig ville jeg bare have slettet dette indlæg, nu da jeg havde fundet ud af det, men tænkte, at andre måske også var interesserede i at finde ud af, hvad dette var for en... Selv troede jeg, at det var en bog om forskellige former for dæmoner og ånder og sådan.
//Maiken
Sidst rettet af Moonlight_tiger Tors Mar 19, 2009 7:42 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Fandt selv en forklaring)
Marxak
Antal indlæg : 165 Join date : 15/03/09 Age : 36 Geografisk sted : Rudkøbing
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Maj 28, 2009 9:26 pm
Fuld liste over pågældene grimorie og andre bøger:
liste over "Grimorie":
Grimoire of Chaos Magick Book of Moses Grimoire of Almadel Grimoirum Verum Heptameron The Black Pullett The Book of Power The Goetia The Grand Grimoire The Grimoire of Honorius The Secret Grimoire of Turiel A Mandaean Book of Black Magic A Picatrix Miscellany Azoetia - A Grimoire of the Sabbatic Craft De vermis mysteriis Grimoire of Chaos Magick Grimoirium Imperium How to summons the dead Libellus Magicus Planetary Talismans Praxis Magica Fausti Planetary Talismans Praxis Magica Fausti The Black Raven The Book of Ceremonial Magic The Book Of Dagon The Book of Old Ones The Book Of The Black Serpent The Red Book of Appin The Shemhamphorash The Sword of Moses (An ancient Hebrew-Aramaic book of magic) The Zoetic Grimoire of Zos Trithemius - The Arte Of Drawing Spirits Into Crystals
bøger fra "Athur Edward":
Book of Ceremonial Magic Hermetic and Rosicrucian Mystery - AE Waite Meaning of Alchemy Pictorial Symbols of Alchemy Some Deeper Aspects of Masonic Symbolism The Doctrine and Literature of the Kabalah The Hermetic Museum The Secret Doctrine in Israel The Templar Orders of Freemasonry Turba Philosophorum
Bøger af "Alchemy".
Alchemy Ancient and Modern Alchemy Key An Open Entrance Golden Tractate of Hermes Trismegistus Hermetic Arcanum Mirror of Alchemy - R Bacon Practical Alchemy Course Secret Book of Artephius Six Keys of Eudoxos Studies In Alchemy By Saint Germain The Golden Chain of Homer The Great Art The Philosophers Stone Twelve Keys - Basil Valentine Valentine - Triumphanl Chariot
Bøger fra "AO Spare"
Advanced Sigil Magick Practical Sigil Magick - Frater U.D. Theory of Sigils Anathema of Zos Book of Satyrs The Book of Pleasure The Focus of Life The Logomachy of Zos The Zoetic Grimoire of Zos
bøger af "Astral Projection":
Bind 1. Journeys Out of Body - Robert Monroe Bind 2. Far Journeys - Robert Monroe Bind 3. Ultimate Journey - Robert Monroe Astral Dynamics - R Bruce Astral Plane - CH Leadbeater Astral Projection Astral Projection, Obe, Lucid Dreaming How to Prepare for Journey's out of the Body - R Monroe (with HemiSync) (movie/sounds) Out of Body Experiences - Robert Peterson Six Studies of (OBE) - Charles Tart Techniques For Astral Projection - Robert Monroe Travel in Spiritual Worlds Treatise on Astral Projection - Robert-Bruce Zhine Tibetan Dream Yoga
Bøger af "Caos" Apikorsus Chaos Theory And The Evolution of Mind And Consciousness Liber KKK - Peter Carroll Liber Null - Peter Carroll Magic of Illuminnates - Carroll Peter Mathematics - Chaos Theory Paradigm Shifts And Aeonics - Peter Carroll Rituals and Spell Objectives and Design in 8 Magics - Peter Carroll Theatre of Magic Egm Group Evocation Five Essays Exploring Modern Tantra by Phil Hine Kundalini a personal approach - Phil Hine Magical Workshops Oven-Ready Chaos
Bøger af "Dion Fortune" Psychic Self Defense Secrets of Dr Taverner The Machinery of the Mind - Dion Fortune The Mystical Qabalah - Dion Fortune
Bøger af "ESP" ESP (Extra-Sensory Perception) Your Sixth Sense - Brad Steiger Develop Your Psychic Abilities
Bøger af "Herbs" Herbs and their Magical Properties Culpeper's Herbal -The English Physician
Bøger af "JJ Hurtack" Lost Books Of The Bible - Book Of The Secrets Of Enoch The Book Of Enoch (Complete, In English)
Bøger over "Chaos_Magic" Angels of Chaos Apikorsus Book of Results Chaos Astrology Chaos Magick Quick Guide to Practical Magick Charlatan and Magus Combat Magic Cultivating Madness Cults of Cthulhu Dagon Rising Dictionary of the Forgotten Ones Disciples of Dagon Ellis The Assault on Reality Fade to Grey Chaos and Mediocrity Grimoire of Chaos Magick (også fundet under Griomire serien) Liber Kaos Excerpts Liber KKK Liber Nicht Liber Null Modern Shamanism vol 1 Modern_Shamanism vol 2 Modern_Shamanism vol 3 Necromemecon Neonomicon Occult Swordplay Basics Occult Swordplay Blades Parker Ryans Necronomicon Information Text Paroxysms of Magick Permutations Practical Sigil Magic - Frater U.D Rite of Yog Sothoth Sigil of Flesh Ritual Spiritual Anarchist SSOTBME An Essay on Magic Theatre of Magick
Zos Kia Sorcery
Anathema of Zos Book of Pleasure Book of Satyrs Focus of Life Logomachy of Zos Sorceries of Zos Zoetic Grimoire of Zos (også fundet under grimorie)
Bøger af "Luciferian"
Bind 1. The Binding of Shadows Bind 2. Casting the Circle Bind 3. Commentary on Circle Casting Beholders of Night Black Witchcraft Book of Cain Book of the Witch Moon Book of Wamphyri and Shadows Calling Down the Moon and the Shades of Lilith Calling to the First of Witch Blood Chaos Magick and Luciferism Diabolus The Dragon in the Triangle of Darkness Fly the Light Infernal Sabbat Live Invocation of the Adversary Livri Luciferius - The Book Of Lucifer Luciferian Sorcery Luciferian Initiation Via Nocturne Luciferian Path & the Witches Sabbat Luciferian Sorcery and Set-Typhon Luciferian Witchcraft An Introduction Luciferian Witchcraft The Mystery Revealed Midnights Circle A Commentary of AZOTHOZ Phosphorus The Shadowing Forth of Lucifer Rite of Shaitan Rite of the Werewolf The Abyss and Tabaet Vox Sabbatum Wake of the Red Death Workings of Babalon
Bøger af "Soloman"
bøger af "The Greater Key of Solomon" The Greater Key of Solomon Book 1 The Greater Key of Solomon Book 2
Bøger af "The Lesser Key of Solomon" Bind 1. Book of the Lemegeton Bind 2. Book of the Lemegeton Bind 3. Book of the Lemegeton Bind 4. Book of the Lemegeton
Bøger af "The Testament of Solomon" Testament Of Solomon.
Bøger af "Witchcraft" Against the Neopagans Aradia Gospel of the Witches Cultus Sabbati Dance of the Witches Fire of Qayin Rite Golden Chain and the Lonely Road Hekas Induction Charm and the Initiation Interview with Andrew Chumbley Invocation of Our Lord of Midnight Invocation to Our Lady of Midnight Irish Witchcraft and Demonology Mars Cocidius and the Redcaps in Lancashire Mastering Witchcraft Myth of the Burning Times Path of Initiation Reclaiming the Pagan Worldview Rite of the Opposer Robert Kirk - Walker Between Worlds Sabbatic Kabala of the Crooked Path Secret History of Modern Witchcraft Seven Shades of Solitude Six Angled Rite of the Royal Sun of the Goat Lord The Golden Essence True History of Witchcraft Weird Ways of Witchcraft
Fentowers
Antal indlæg : 138 Join date : 11/01/10 Age : 56 Geografisk sted : Gentofte
Emne: Sv: En Grimoire Liste Søn Feb 21, 2010 11:49 am
Tesposinus skrev:
... de andre titler, er som sagt ikke så let-tilgængelige, men nogle af dem kan findes på nettet, på hjemmesider såsom Joseph Peterson's fremragende Twilit Grotto: Archives of Western Esoterica.
Omg... Jeg har først set dette link nu - og det er jo en sand guldgrube af viden, der kan hentes direkte!!! 1000 tak for det link T - det er jo ganske enkelt uvurderligt!
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Søn Feb 21, 2010 12:29 pm
Mig en sand fornøjelse, Fentowers. Superb side, ikke sandt?! Jeg husker, da jeg fandt den engang i sin tid i min søgen efter grimoire info (specifikke titler). Hr. Peterson har haft siden i årevis, og jeg købte hans CD-Rom engang for ca. 8-9 år siden, vil jeg tro. Nutildags er han begyndt at udgive flere af disse tekster i egentlig bogformat, som kan findes på Amazon - dog er de ret dyre men absolut pengene værd.
Tesposinus
Lucifer -BANDLYST-
Antal indlæg : 355 Join date : 07/04/11 Age : 35 Geografisk sted : Nordsjælland
Emne: Sv: En Grimoire Liste Ons Jul 20, 2011 10:08 pm
Håber ikke folk ser den her katagori...
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 1:13 am
og hvorfor ikke det, christian?
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 10:57 am
Moonlight_tiger skrev:
og hvorfor ikke det, christian?
Fordi jeg ikke bryder mig om hvis alle lærer magi...
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 11:15 am
så er det jo ikke kategorien du ikke bryder dig om, men hele vores forum. Og ærligt talt er der ikke ret mange, som ikke allerede har en interesse for emnet, som finder herind. Og dem, som allerede har interessen skal nok lære det uanset om vi er her eller ej. Så hvorfor skulle vi ikke hjælpe dem på den rigtige vej og give dem en liste over grimoires?
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 1:55 pm
Lucifer skrev:
Jeg er enig med Maiken. Det er jo desuden også en absurd tankegang, at tro alle og enhver på fantastisk vis pludselig vil blive magikere pga. offentlig tilgængelig information. Sådan information har været tilgængelig længe, Chrode, og jeg ser hellere, vi hjælper folk lidt på vej i den rigtige retning, frem for at lade dem ende i noget værre rod, fordi de muligvis får fat på noget forkert. Det troede jeg da ellers også, du ville sætte pris på, da det virker til, du selv ikke har synderligt stor kendskab til diverse grimoires.
Desuden så er det langt fra alle, der finder frem til dette forum - især, som Maiken så fint sagde, er det tillige typisk folk, der allerede har en lidenskab eller i det mindste interesse for de okkulte videnskaber, og så er vi jo på rette fod alligevel, ikke sandt?!
Ifølge min personlige mening er vi også nødt til at omfavne, den måde hvorpå okkultisme trives den dag i dag; med større interesse og tilhørende tolerance, hvorfor vi så kan studere & praktisere dette uden forfølgelse (på en stor del af kloden, i hvert fald), og oftest uden mere betydningsfuld "opmærksomhed" andet end betragtelse af os som værende "excentriske". Det er takket være denne imødekommende attitude overfor det mystiske og magiske i dag, der har resulteret i, at tusindvis af bøger nu er offentligt tilgængelige på næsten samtlige sprog fra verden over; hjemmesider med information om okkult praksis; online okkult-butikker; grimoires til læsning på skærmen ved et par klik på nogle knapper... tænk engang over, Christian, hvor taknemlig du måtte være overfor dette. Var det ikke for denne åbenhed og let-tilgængelige okkulte studiematerialer, ville du selv tvivlsomt have lært meget om magisk praksis - på den ene eller anden måde. Du ville aldrig have kunnet låne bøger på biblioteket... du ville sikkert ikke have kunnet komme i kontakt med det clairvoyante individ, hvorom du har talt, da han/hun meget sandsynligt også har lært en stor del via personlige studier... du ville muligvis aldrig have udviklet en tilstrækkelig stor interesse for emnet i det hele taget, hvis det ikke var fordi, du havde læst herom på nettet, i bøger fra biblioteket etc.
Prøv at tænke over det på den måde.
T.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 3:51 pm
Moonlight_tiger skrev:
så er det jo ikke kategorien du ikke bryder dig om, men hele vores forum. Og ærligt talt er der ikke ret mange, som ikke allerede har en interesse for emnet, som finder herind. Og dem, som allerede har interessen skal nok lære det uanset om vi er her eller ej. Så hvorfor skulle vi ikke hjælpe dem på den rigtige vej og give dem en liste over grimoires?
Hvordan ville de lære det..?
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 3:59 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Jeg er enig med Maiken. Det er jo desuden også en absurd tankegang, at tro alle og enhver på fantastisk vis pludselig vil blive magikere pga. offentlig tilgængelig information. Sådan information har været tilgængelig længe, Chrode, og jeg ser hellere, vi hjælper folk lidt på vej i den rigtige retning, frem for at lade dem ende i noget værre rod, fordi de muligvis får fat på noget forkert. Det troede jeg da ellers også, du ville sætte pris på, da det virker til, du selv ikke har synderligt stor kendskab til diverse grimoires.
Desuden så er det langt fra alle, der finder frem til dette forum - især, som Maiken så fint sagde, er det tillige typisk folk, der allerede har en lidenskab eller i det mindste interesse for de okkulte videnskaber, og så er vi jo på rette fod alligevel, ikke sandt?!
Ifølge min personlige mening er vi også nødt til at omfavne, den måde hvorpå okkultisme trives den dag i dag; med større interesse og tilhørende tolerance, hvorfor vi så kan studere & praktisere dette uden forfølgelse (på en stor del af kloden, i hvert fald), og oftest uden mere betydningsfuld "opmærksomhed" andet end betragtelse af os som værende "excentriske". Det er takket være denne imødekommende attitude overfor det mystiske og magiske i dag, der har resulteret i, at tusindvis af bøger nu er offentligt tilgængelige på næsten samtlige sprog fra verden over; hjemmesider med information om okkult praksis; online okkult-butikker; grimoires til læsning på skærmen ved et par klik på nogle knapper... tænk engang over, Christian, hvor taknemlig du måtte være overfor dette. Var det ikke for denne åbenhed og let-tilgængelige okkulte studiematerialer, ville du selv tvivlsomt have lært meget om magisk praksis - på den ene eller anden måde. Du ville aldrig have kunnet låne bøger på biblioteket... du ville sikkert ikke have kunnet komme i kontakt med det clairvoyante individ, hvorom du har talt, da han/hun meget sandsynligt også har lært en stor del via personlige studier... du ville muligvis aldrig have udviklet en tilstrækkelig stor interesse for emnet i det hele taget, hvis det ikke var fordi, du havde læst herom på nettet, i bøger fra biblioteket etc.
T.
jeg er skam glad for den tollerance der er i dag, men nu finder man ikke disse grimorier på biblioteket (har kun set Kong salomons nøgle på dansk hvilke kan være ret svær at forstå). Jeg kan bare ikke lide, at et så kraftfuld redskab som magi er så lettilgængelig når det er min opfattelse at alle kan udføre magi ved blot at følge kogebøgerne.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 4:06 pm
Nu lavede jeg så sent her en magisk operation på en person for at han skulle give mig en chance til på et forum. Det ville aldrig havet lykkes hvis han selv var magiker har havde lavet et skjold. Så folkens tænk over det. I får mindre mulighed for at påvirke andre med magi jo flere der lærer det.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 4:19 pm
Lucifer skrev:
Nu lavede jeg så sent her en magisk operation på en person for at han skulle give mig en chance til på et forum. Det ville aldrig havet lykkes hvis han selv var magiker har havde lavet et skjold. Så folkens tænk over det. I får mindre mulighed for at påvirke andre med magi jo flere der lærer det.
Tak for tanken. Men Chrode... hvor mange af medlemmerne herinde tror du, udelukkende har interesse indenfor magi til at påvirke andre mennesker? Jeg tror, jeg med rimelig sikkerhed kan sige, at det langt er mindretallet, så blot fordi dette muligvis er dit formål, er det ikke ensbetydende med, at resten af os er ligesådan.
Derudover besvarede og/eller kommenterede du slet ikke mine tanker omkring dine egne okkulte studier, og din egen søgen efter information om eksempelvis magi. Vil du venligst ikke tage stilling til, hvad folk skriver til dig og besvare dette, frem for at blot indtaste, hvad du nu lige selv har lyst til? Jeg spørger pænt, fordi det ville glæde mig, hvis du ville gøre dette. Men jeg har nævnt det for dig mange gange før, at det er særdeles dårlig kommunikations "stil", at ikke tage hensyn til, hvad andre skriver, men blot være fokuseret på hvad man selv har lyst til at sige.
Skænk venligst dette en lille tanke, og så håber jeg ellers på et lidt mere omfattende indlæg næste gang, hvori du giver dig i samtale med, hvad jeg skrev i mit tidligere indlæg.
T.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 4:35 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
T.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige... Jeg bryder mig bare ikke om det og sådan er det. Jeg er ligeglad med de andre okkulte videnskaber såsom alkymi, clairvoyance, skrying, taror, devination osv. Det er kun magi fordi det er et kraftfuld redskab som magikeren kan nå en stor magt med.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 4:46 pm
Lucifer skrev:
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige...
Sådan en undskyldning er altså bare ikke nok. Du kan ikke opstarte en diskussion, og så ikke ane hvad du skal sige dertil!
Lucifer skrev:
Jeg bryder mig bare ikke om det og sådan er det. Jeg er ligeglad med de andre okkulte videnskaber såsom alkymi, clairvoyance, skrying, taror, devination osv. Det er kun magi fordi det er et kraftfuld redskab som magikeren kan nå en stor magt med.
Så du har overhovedet ingen taknemlighed, over for de bøger du har kunnet låne på biblioteket, de hjemmesider om magi du har studeret på nettet, de ting du har kunnet få at vide af andre via online kommunikation osv.???
Moonlight_tiger
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 9:44 pm
Lucifer skrev:
Hvordan ville de lære det..?
hmm lad mig se... hvordan lærte DU om det, før du fandt occultus scientia?
Og på en anden note. Hvis du er utilfreds med at fora som dette eksisterer til åben læsning, kan jeg ikke forstå du er medlem, da dette meget vel tolkes som støtte til forummet. Et forums værd måles ofte på medlemmernes aktivitet og antal.
SilvaVirus
Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 10:00 pm
@lucifer Jeg kan slet ikke se problemet i listen. Det er jo ikke fordi man skal gennem en lodge for at få fat i bøgerne, de kan vel allesammen købes gennem amazon. Hvis du gerne vil havde viden som ikke er direkte offentlige tilgengængelig, ja så skal du nok melde dig ind i en lodge og følger deres magi kurser. Ellers må du leve med at de bøger du læser og studere et offentligt tilgængelig
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Tors Jul 21, 2011 10:06 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige...
Sådan en undskyldning er altså bare ikke nok. Du kan ikke opstarte en diskussion, og så ikke ane hvad du skal sige dertil!
Lucifer skrev:
Jeg bryder mig bare ikke om det og sådan er det. Jeg er ligeglad med de andre okkulte videnskaber såsom alkymi, clairvoyance, skrying, taror, devination osv. Det er kun magi fordi det er et kraftfuld redskab som magikeren kan nå en stor magt med.
Så du har overhovedet ingen taknemlighed, over for de bøger du har kunnet låne på biblioteket, de hjemmesider om magi du har studeret på nettet, de ting du har kunnet få at vide af andre via online kommunikation osv.???
Jo jeg er taknemmelig overfor at jeg kan være på et forum som man kan lære en del af, men hvad bøger på internettet og biblioteket har jeg ikke kunne få noget ud af. Jeg tror det er new age lort meget af det.
Tesposinus Admin
Emne: Sv: En Grimoire Liste Fre Jul 22, 2011 5:37 pm
Lucifer skrev:
...men hvad bøger på internettet og biblioteket har jeg ikke kunne få noget ud af. Jeg tror det er new age lort meget af det.
Okay...? Så du betragter bl.a. Clavicula Salomonis, Liber Iuratus Honorii, Les Admirables Secrets d'Albert le Grand, De Occulta Philosophia Libri Tres, Heptameron og The Magus, blot for at nævne nogle få værker, som New Age lort???
Jeg tror du går lidt glip af mulighederne, Christian. Jeg tror, det er fordi, du simpelthen leder efter det forkerte, og så ender du med alt dette New Age ral. Du skal blot vide, hvad du skal have fat i, men idet du oftest ikke er interesseret i at følge folks råd og anbefalinger, må du jo også finde dig i, at du ikke nødvendigvis ender med at beskæftige dig med de mest ønskværdige ting.
Lucifer -BANDLYST-
Emne: Sv: En Grimoire Liste Fre Jul 22, 2011 8:41 pm
Tesposinus skrev:
Lucifer skrev:
...men hvad bøger på internettet og biblioteket har jeg ikke kunne få noget ud af. Jeg tror det er new age lort meget af det.
Okay...? Så du betragter bl.a. Clavicula Salomonis, Liber Iuratus Honorii, Les Admirables Secrets d'Albert le Grand, De Occulta Philosophia Libri Tres, Heptameron og The Magus, blot for at nævne nogle få værker, som New Age lort???
Jeg tror du går lidt glip af mulighederne, Christian. Jeg tror, det er fordi, du simpelthen leder efter det forkerte, og så ender du med alt dette New Age ral. Du skal blot vide, hvad du skal have fat i, men idet du oftest ikke er interesseret i at følge folks råd og anbefalinger, må du jo også finde dig i, at du ikke nødvendigvis ender med at beskæftige dig med de mest ønskværdige ting.
Kong salomons nøgle er den eneste bog jeg ikke finder som new age, men den synes jeg er meget svær at forstå selvom den er på dansk.
Shamanda
Antal indlæg : 23 Join date : 20/03/11 Age : 29
Emne: Sv: En Grimoire Liste Lør Jul 23, 2011 12:30 am
Hej alle sammen,
Ja, nu har jeg efterhånden snuset rundt på dette forum et godt stykke tid, og jeg vil starte med at sige at jeg syntes det virker som et helt vidunderligt forum. Indtil videre er der i emnerne blevet svaret på alle spørgsmål jeg har haft, men nu er jeg nået til det punkt hvor jeg selv har et..
I forbindelse med The Key of Solomon, så overvejer jeg at anskaffe mig den. Jeg vil helst undgå at bestille den på amazon, og tænkte mere på saxo eller noget i den stil. En dansk hjemmeside, i hvert fald.