Antal indlæg : 314 Join date : 17/06/11 Age : 45 Geografisk sted : Græsted
Emne: Noget der er kommet til mig Søn Nov 02, 2014 9:42 pm
Der kom et....ja lad os kalde det et lille digt, til ære for dem der var her før os
når vi i denne tid smiler af fremtiden der løber rundt, må vi ikke glemme fortiden. Uden den ville vi ikke være her idag. Husk dine forfædre, værdsæt dine forfædre
Tesposinus Admin
Antal indlæg : 1663 Join date : 05/03/09 Age : 44
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Man Nov 03, 2014 5:07 pm
Nice!
SilvaVirus
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Man Nov 03, 2014 8:53 pm
Takker.
Efter jeg har adopteret 2 dysser og er begyndt at ofre til ting dem og de "væsner" der er omkring dem er der sket ting og sager i mit sind. Den anden dag var det ret overvældende.
Frater Voloscire
Antal indlæg : 136 Join date : 27/05/14 Age : 54 Geografisk sted : sydjylland
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Tirs Nov 04, 2014 4:41 pm
Det kan godt være at jeg spørger dumt, men mener du sådan nogle stendysser man byggede i bronzealderen (eller hvornår det var)? - hvis det er, går du så fysisk hen til dem og lægger dine "gaver" eller hvordan foregår det?
SilvaVirus
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Tirs Nov 04, 2014 10:44 pm
Stendysser som du kender dem ja. Men de er en del ældre end bronzealderen. Bronze alderen er ca 1700 f. kr, dysser er fra en periode der hedder Tragtbærekulturen, 4200 f. kr til 2400 f. kr. Dem jeg har adopteret er fra den tidligere Tragtbærekultur, de er dateret til 3500-3600 f.kr Det var lidt info om mine dysser, nu til dit spørgsmål.
Ja når jeg skriver at jeg ofre til dem tager jeg fysisk ud til dem, skænker vand i en af stenen der har en fordybning, heldigvis har begge dysser en sådan sten og ligger noget brød ved siden og på nogle af de andre sten, alt efter hvor meget jeg har med. 2 gange har jeg siddet og spist min frokost midt i dyssen og ofret vand og brød da jeg gik derfra. Har også lavet en udsidning/meditation ved dysserne. Når jeg går derfra, går jeg altid lige en runde på dysser og takker med mit sind og afslutter med at sige "jeg takker jer, må i tage imod min gave til stenene, skoven og jeres væsner. Tak"
Jeg skal også på et tidspunkt havde klippet græs derude og havde rengjort stenene for mos. Men jeg er blevet rådet til at oparbejde et forhold til dysserne inden jeg begynder at ændre på dem og tage "våben" med derud.
Frater Voloscire
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Ons Nov 05, 2014 11:47 am
Det er meget interessant. Jeg kan godt lide at det foregår "on location" så at sige. Måske skulle jeg undersøge om der er nogle dysser i nærheden af mig. Har du læst om det i bøger (er der så en bog du kan anbefale?) eller på internettet eller hørt om det fra andre?
SilvaVirus
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Ons Nov 05, 2014 4:43 pm
jeg er sikker på du godt kan finde nogle dysser i nærheden af dig, men et godt råd at lige besøge dem før du sender en ansøgning, både for at se hvor stort området er og om dysserne tiltaler dig.
angåender de ting jeg gør ude ved dysserne. Så er det en blanding af hvad jeg føler der er rigtigt, hvad jeg har erfaret gennem det ene blot jeg har været med til, som blev holdt ved en dysse, plus jeg også sendt et spørgsmål til en amerikansk shamansk podcast det hedder The jaguar and The Owl, som var så flinke at besvare spørgsmålet og komme med deres menning. Det var bla dem der rådet mig til at besøge dysserne første et par gange før jeg medbragte våben.
podcasten kan du høre her. Jeg kan kun anbefale denne podcast, de er så meget nede på jorden. De har inspireret mig til at søge hen mod nordiske magick og shamanisme.
Jeg ligger nogle billeder ud af mine dysser når de er blevet lidt pænere.
Frater Voloscire
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Ons Nov 05, 2014 6:59 pm
Ok. Tak for svaret. Jeg vil høre podcasten og undersøge disse ting nærmere. Det er en god måde at få naturen med ind i ens praksis.
Frater Voloscire
Emne: Sv: Noget der er kommet til mig Fre Nov 07, 2014 10:07 am
Nu har jeg hørt podcasten. Det var et fint, grundigt svar du fik af værterne i programmet.